Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 "ryntää"
ViestiLähetetty: 05.02.2016 09:39 

Viestit: 10
Onkohan kellään tehnyt samaa. Kylmänä käynnistettäessä kierrokset ryntää 4000rpm tienoille ja laskee siitä sitten normaaliksi. Auto C5 -04 1.8 ja ajettu n 170tkm. Lämpimänä toimii normaalisti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 "ryntää"
ViestiLähetetty: 11.02.2016 21:39 

Viestit: 10
Siis ymmärsin vaimon selityksen väärin, kun käynistettäessä kierrokset nousee sinne 4000 tietämille niin se täytyy sammuttaa ja yrittää uudelleen. Luin vikakoodit ja sieltä löytyi joku kaasupolkimen "B" anturi, voiko tuommonen aiheuttaa tuon. Toimii muuten normaalisti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 "ryntää"
ViestiLähetetty: 12.02.2016 16:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kysäseppä vielä eukoltas että mahtaako painaa kaasua startatessa .ö


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 "ryntää"
ViestiLähetetty: 12.02.2016 22:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Kyllä se omassakin joskus teki ton ei tarvii polkee kaasua.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 "ryntää"
ViestiLähetetty: 12.02.2016 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
xsanttu kirjoitti:
Siis ymmärsin vaimon selityksen väärin, kun käynistettäessä kierrokset nousee sinne 4000 tietämille niin se täytyy sammuttaa ja yrittää uudelleen. Luin vikakoodit ja sieltä löytyi joku kaasupolkimen "B" anturi, voiko tuommonen aiheuttaa tuon. Toimii muuten normaalisti.

Voi. Kaasupolkimella on kaksi anturia, joista pitää tulla toisiaan vastaavaa signaalia, samaten kaasuläpällä on kaksi anturia. Näin siis sähköisen kaasupolkimen kanssa. Jos tulee liikaa toisistaan poikkeavaa signaalia, niin toiminta voi olla juurikin kuvatun kaltaista. Vastaavan kanssa tuli painittua, tosin Renu Meganen kanssa, pääasiassa toimi kuten piti mutta toisinaan käynnistäessä 3000 rpm eikä mitään vaikutusta kaasun painamisella. Ymmärtääksemme tuo on semmoinen turvatoiminto, millä saa ajettua korjaamoon, tai edes hankalasta paikasta pois...

Renun sai korjattua vaihtamalla kaasuläppä, melkein auton hintainen osa, mutta kuntoon tuli eikä temppuillut enää niinä vuosina mitä kyseinen keksintö kaverilla ajossa oli...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: