xsanttu kirjoitti:
Siis ymmärsin vaimon selityksen väärin, kun käynistettäessä kierrokset nousee sinne 4000 tietämille niin se täytyy sammuttaa ja yrittää uudelleen. Luin vikakoodit ja sieltä löytyi joku kaasupolkimen "B" anturi, voiko tuommonen aiheuttaa tuon. Toimii muuten normaalisti.
Voi. Kaasupolkimella on kaksi anturia, joista pitää tulla toisiaan vastaavaa signaalia, samaten kaasuläpällä on kaksi anturia. Näin siis sähköisen kaasupolkimen kanssa. Jos tulee liikaa toisistaan poikkeavaa signaalia, niin toiminta voi olla juurikin kuvatun kaltaista. Vastaavan kanssa tuli painittua, tosin Renu Meganen kanssa, pääasiassa toimi kuten piti mutta toisinaan käynnistäessä 3000 rpm eikä mitään vaikutusta kaasun painamisella. Ymmärtääksemme tuo on semmoinen turvatoiminto, millä saa ajettua korjaamoon, tai edes hankalasta paikasta pois...
Renun sai korjattua vaihtamalla kaasuläppä, melkein auton hintainen osa, mutta kuntoon tuli eikä temppuillut enää niinä vuosina mitä kyseinen keksintö kaverilla ajossa oli...