Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 2010 C5 II esp/asr system faulty
ViestiLähetetty: 26.05.2016 21:35 

Viestit: 6
Auto siis heittää tuollaisen ilmoituksen käynnistyksessä. Ongelma ilmaantui sen jälkeen kun ohjausvaihde käytettiin autosta poissa, purettiin ja kasatessa ratille johtava akseli teki epähuomiossa 180 asteen pyörähdyksen. Johtuneeko ongelma nyt sitten tuosta heitosta, ratin asentoanturi tykkää pahaa ja ongelma korjautuu kun purkaa ajankuluksi taas ohjausvaihteen ja pyöräyttää akselin takaisin alkuperäiseen asentoon?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2010 C5 II esp/asr system faulty
ViestiLähetetty: 27.05.2016 19:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Helpommalla päässee kun kalibroi ratin asentoanturin lexialla.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2010 C5 II esp/asr system faulty
ViestiLähetetty: 29.05.2016 18:07 

Viestit: 6
avbx kirjoitti:
Helpommalla päässee kun kalibroi ratin asentoanturin lexialla.


En tiedä mistä toi 180 astetta tuli tonne, mutta siis ratti on hitusen vinossa.

Olis pitänyt ehkä uskoa tätä neuvoa. Käytin päiväni purkaessa koko höskän ja mielestäni sain suoraan. Kasauksen jälkeen ratti samassa asennossa... huomenna sitten kalibroimaan sitä anturia, olkoon ratti ihan miten huvittaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2010 C5 II esp/asr system faulty
ViestiLähetetty: 29.05.2016 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
firejau kirjoitti:
En tiedä mistä toi 180 astetta tuli tonne, mutta siis ratti on hitusen vinossa.

Olis pitänyt ehkä uskoa tätä neuvoa. Käytin päiväni purkaessa koko höskän ja mielestäni sain suoraan. Kasauksen jälkeen ratti samassa asennossa... huomenna sitten kalibroimaan sitä anturia, olkoon ratti ihan miten huvittaa.
Oliko raidetangon päät irti ohjausvaihteesta? Onko aurauskulma sama, kuin ennen? Se vinous tulee helposti sieltäkin. Muistaakseni C5:ssä ei ohjausakselia voi kiinnittääkään ohjausvaihteeseen kuin yhteen asentoon.

Yleisesti ottaen ratin pyörittelyssä ohjausakseli irrotettuna kannattaa olla hyvin varovainen airbagillisissa autoissa.
Airbagin spiraalin "kiristymisvara" ei riitä, jos ratti on kierroksen väärässä asennossa spiraalin kiristymissuuntaan.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: