Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DS:n kytkin luistaa!? Neuvoja tarvitaan!
ViestiLähetetty: 12.06.2016 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Minun piti vaihtaa DS:ään CRC eli kytkimen käyttöä ohjaava murikka imusarjassa.
Hyllystä löytyi ilmeisesti iskemätön osa jonka askartelin paikoilleen. Siinä oli päädyssä eri osanumero kuin vanhassa mutta rungossa sama. Siis laitoin sen paikoilleen vaikka joitain eroja olikin, mm pitkä pinnapultti pohjassa jollaista alkuperäisessä ei ollut.
No kapistus lähti toimimaan hyvin mutta nyt on ongelma se, että kytkin luistaa ihan pirusti. Voi ajaa mutta kiihdytellä ei voi.
Muuten auto toimisi kuin unelma. Kytkin toimi täydellisesti ennen osan vaihtoa.

Osaisiko joku nyt heittää mitään ideaa mistä voisi olla kyse? Voiko kaasuläpän ja CRC:n välisen tangon pituudella tällaista väliä ja jos/kun sitä on tullut säädeltyä niin voisiko joku mitata omastaan minkä mittaisessa säädössä omansa on niin voisin verrata olenko edes tontilla?
Ja voiko näitä olla erilaisia niin että tämä ei sopisikaan minun autooni??

Ja autohan on siis tämä 73 23 DS mehukeppi ruiskulla.
Surkea juttu kun tämä on tällä hetkellä ainoa ajoauto... :(

Ja jotta tässä ei olisi tarpeeksi, on talvella vaihtamassani vaihteenvalitsimen ja lootan välinen putkistossa ilkeä vuoto. Aina kun pistää pakin päälle alkaa lehmää pulputa vaihteiston pään liitoksesta. Et ihan hyvä etten alkanut tähän ennen paraatia. Tässä kuussa pitäis kuitenkin leimata DS...
uuuuhhh.... :evil:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS:n kytkin luistaa!? Neuvoja tarvitaan!
ViestiLähetetty: 12.06.2016 22:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Sille säätimelle on imusarjan alla "kivassa paikassa" säätö, jonne pääsee imusarjassa olevasta kolosta käsiksi pitkällä ruuvarilla. Manuaalissa 814-1 on hyvät ohjeet Lontoon kielellä tuon säätämiselle, siis muutenkin kuin sen käyttötangon kannalta...

Villi arvaus, eri osanumero viittaisi kaasariversion osaan? Tarkista osaluettelosta...



Ja sitten se vuotopaikka. Kun liitos oli auki, niin kasasitko vanhoilla O-renkailla vai laitoitko uudet? Vai jäikö hius tms väliin? Renkaat on alkujaan kokoa 4x2mm mutta semmoisia ei enää mistään saa, vaan onneksi 4,2x1,9mm renkaat on vallan yleisiä ja niitä pitäisi löytyä joka hydrauliikka/pneumatiikkaliikkeestä hyllytavarana...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS:n kytkin luistaa!? Neuvoja tarvitaan!
ViestiLähetetty: 12.06.2016 23:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
Sille säätimelle on imusarjan alla "kivassa paikassa" säätö, jonne pääsee imusarjassa olevasta kolosta käsiksi pitkällä ruuvarilla. Manuaalissa 814-1 on hyvät ohjeet Lontoon kielellä tuon säätämiselle, siis muutenkin kuin sen käyttötangon kannalta...

Villi arvaus, eri osanumero viittaisi kaasariversion osaan? Tarkista osaluettelosta...



Ja sitten se vuotopaikka. Kun liitos oli auki, niin kasasitko vanhoilla O-renkailla vai laitoitko uudet? Vai jäikö hius tms väliin? Renkaat on alkujaan kokoa 4x2mm mutta semmoisia ei enää mistään saa, vaan onneksi 4,2x1,9mm renkaat on vallan yleisiä ja niitä pitäisi löytyä joka hydrauliikka/pneumatiikkaliikkeestä hyllytavarana...


:oops: Nyt kun joku muu sen sanoi niin osaluettelossa selvästi näkee että kaasariversion osaa tyrkytin...
Turhaa työtä tuli tehtyä, jälleen. :evil:

Kun vaihdoin sen vaihteiston putkiston tuossa talvella, vaihdoin ne o-renkaat kyllä parempiin, joskaan en uusiin... :oops:
Mutta sepä on kuitenkin helppo homma siinä mielessä että olen poistanut vararenkaan ja ilmanohjurin, että pääsen siihen nopeasti käsiksi kunhan katson töistä josko siellä olisi sopivan kokoisia renkaita. Se kuitenkin kesti ihan hyvin alkukesän joten lienee jäänyt jotain väliin tai sitten liitoksen pinta ei ollut tasainen. Pitää vaan olla sen aikaa peruuttelematta :)

Kiitos Jasu jälleen. Joskus pitää jonkun muun sanoa ilmiselvät asiat ennen kuin uskoo ja lakkaa hakkaamasta päätään seinään.
Tuleva tiistai on vapaapäivä joten tietää mitä tulee tehtyä. Eli samat kuin tänään mutta käänteisesti. :(



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: