Kehutaan nyt ensiksi, ettei mene ihan kokonaan valitukseksi. Omaan käyttöön (matka-ajoa) oli käypä peli. Laatikko (toimiessaan) ok, vakionopeudensäädin ja sen käyttö parasta, mitä omista autoista (~25 kpl) on koskaan löytynyt, pieni kulutus jne.
No, laatikko alkoi aluksi, noin 120 tkm:n kohdalla pitää sellaista lievää kahisevaa ääntä. Tämän huomasin helposti, koska ajoin pitkää työmatkaa ja ääni todellakin tuli esille. Vein auton huoltoon, eivät kuulleet mitään. Ajoin pari tonnia lisää ja menin pajalle samasta aiheesta. Vaihteistosta laskettiin öljyt ulos mutta öljy olikin puhtaan oloista, ei metallia seassa. Öljyt vaihdettiin ja auto taas ajoon. 126 tkm:n kohdalla ääni oli sitä luokkaa että vein taas merkkihuoltoon. Öljyn seassa löytyikin tällä kertaa metallia ihan selvästi. Nyt sitten ottivat laatikon auki ja yhden akselin laakerit molemmista päistä loppu.
Laatikko korjattiin, ajettiin uusi ohjelma sisään ja toimi hyvin. Jopa paremmin kuin uutena. Maahantuoja vaan jätti osan laskusta meikäläisen maksettavaksi, mikä v...tti suunnattomasti. Mielestäni reilun kolmen vuoden iässä ja matka-ajossa laatikon pitäisi kestää "maailman tappiin asti". Ja odotin tehtaan/maahantuojan maksavan remontin kokonaan - ei maksanut, vaan maksoin lähes puolet itse. Itse asiassa oman autoiluhistorian ensimmäinen laatikkovikainen auto.
Muita sitikkamaisuuksia (=vikoja) oli myös mutta BMP oli jutun aiheena, joten ei niistä sen enempää.
