Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 1.6 HDi BMP kokemuksia
ViestiLähetetty: 17.06.2016 17:15 

Elikkäs olisi minulla tulossa vaihdos kun vanha C5:nen meni lunastukseen. Olisi tarvetta saada vähempi kulutuksinen auto ja tuo C4 näyttäisi sopivan siihen rakoon aika hyvin. Mutta ongelmana on se että ei ole mitään kokemuksia tuosta "robotti" vaihteistosta.
Kuinkas hyvin tuo BMP toimii ja onko siinä mitään isompia ongelmia? Ja noin ylipäätänsä C4 kokemuksia olisi mukava kuulla
Olen paria katsellut jotka ovat vm.2007-09 ja jossain 100-150tkm ajettuja

Kiitoksia avustanne!

Poissa

Viestin otsikko: Re: C4 1.6 HDi BMP kokemuksia
ViestiLähetetty: 17.06.2016 21:16 

Meillä tuollainen ollut vuodesta 2011 (vm. 2007). Exclusive, ajettu nyt noin 125 tkm. Vaihteiston kanssa ei mitään ongelmia, vähäkulutuksinen auto. Näppärä kaupungissa, riittää voima ihan hyvin maantiellekin. Arvostan itse vakionopeudensäädintä. Sitikkatyyliin koiranluita menee jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin aikaisemmin C5:ssä. Rengaskoko edukkaampi kuin C5?
Muoviosat kannatta tsekata.Ja varmaankin huollot. Tuo meillä kakkosautona melko vähällä ajolla, joten öljyt vaihdettu 10 tkm välein.
Rengasmelu astetta isompi kuin C5:ssä.

Ja onhan BMP semmoinen rauhallinen, johon kyllä tottuu ajan mukaan. (Toisessa perheen autossa DSG-automaatti ja kesäautossa amerikanihme TH-350 automaatti. Näistä itse näen nautonnillisimmaksi tuon 44-vuotiaan perinteisen automaatin. Makuasioita, ja sivuraiteelle meni.)

AHi

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 10:46 
Vauhtipyörä/ kytkin menee varmaankin vaihtoon parinsadantuhannen kilometrin jälkeen, moottorista nokkien välinen ketju on myös potentiaalinen vikakohde, kuten moottoritilan sulakerasiakin.

ViestiLähetetty: 19.06.2016 11:45 

126 tkm:n kohdalla meni laatikosta laakerit. Kustannus kolme tonnia, mistä artisti maksoi puolet. Auto 2007 mallinen 1.6 HDI BMP.

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2016 19:58 

C4_robotti kirjoitti:
126 tkm:n kohdalla meni laatikosta laakerit. Kustannus kolme tonnia, mistä artisti maksoi puolet. Auto 2007 mallinen 1.6 HDI BMP.

Miten oireili ennen antautumistaan?

Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2016 07:54 

Kehutaan nyt ensiksi, ettei mene ihan kokonaan valitukseksi. Omaan käyttöön (matka-ajoa) oli käypä peli. Laatikko (toimiessaan) ok, vakionopeudensäädin ja sen käyttö parasta, mitä omista autoista (~25 kpl) on koskaan löytynyt, pieni kulutus jne.

No, laatikko alkoi aluksi, noin 120 tkm:n kohdalla pitää sellaista lievää kahisevaa ääntä. Tämän huomasin helposti, koska ajoin pitkää työmatkaa ja ääni todellakin tuli esille. Vein auton huoltoon, eivät kuulleet mitään. Ajoin pari tonnia lisää ja menin pajalle samasta aiheesta. Vaihteistosta laskettiin öljyt ulos mutta öljy olikin puhtaan oloista, ei metallia seassa. Öljyt vaihdettiin ja auto taas ajoon. 126 tkm:n kohdalla ääni oli sitä luokkaa että vein taas merkkihuoltoon. Öljyn seassa löytyikin tällä kertaa metallia ihan selvästi. Nyt sitten ottivat laatikon auki ja yhden akselin laakerit molemmista päistä loppu.

Laatikko korjattiin, ajettiin uusi ohjelma sisään ja toimi hyvin. Jopa paremmin kuin uutena. Maahantuoja vaan jätti osan laskusta meikäläisen maksettavaksi, mikä v...tti suunnattomasti. Mielestäni reilun kolmen vuoden iässä ja matka-ajossa laatikon pitäisi kestää "maailman tappiin asti". Ja odotin tehtaan/maahantuojan maksavan remontin kokonaan - ei maksanut, vaan maksoin lähes puolet itse. Itse asiassa oman autoiluhistorian ensimmäinen laatikkovikainen auto.

Muita sitikkamaisuuksia (=vikoja) oli myös mutta BMP oli jutun aiheena, joten ei niistä sen enempää. ;)

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]