|
Kirjoittaja |
Viesti |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.06.2016 21:40 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Huikko kirjoitti: Laitoin älypuhelimen pöytälaatikkoon ja otin käyttöön 2001 ostetun Ericssonin T39m:n. Olen kyllästynyt itseeni ja muihin, jotka tuijottavat ja räpläävät puhelintaan koko ajan ihan missä tahansa ollessaan. Jos haluat tavoitella - soita. Meillä vapautettiin kesäduunari, kun hommat ei oikein sujuneet kännykän räpläämisen ohessa.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.06.2016 23:18 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Ajoin Muhkun ladosta ulos. Kaikki jarrut uutta ympäriinsä (paitsi takajarrusatulat jotka käytin irti ja puhdistin kiinnityspinnat). Jakohihna ja takaluukun rautakaasujouset tuli kans vaihdettua. Etukeskipalloa en saanut auki kun Työkalut ei mahdu lattian ja pallon väliin, pitänee vierailla jollakin nostimen omistavalla kaverilla. Onneks ei tullut edes kiire, Xantiasta loppuu leima vasta puolen tunnin päästä.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Citikan_sekoitus
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.07.2016 20:38 |
Viestit: 8
|
Jippi jai jee.  Sainpas jakopää rempan tehtyä 1.8 8v Citikkaan vuosimallia 1994. Ostin sen noin kaksi viikkoa sitten, mittarissa 170000km, ja hyvin kulki Tampereelta Lahteen. Sitten sain selville, että jakopää remppa tehty 2004 jolloin mittarissa 85000km, ja aikaa kulunut vaivaset 12 vuotta. Mutta silti ajoin vielä reissun Jyväskylään ja takaisin. Onko tullut kenelläkään vastaan moisia kilometria ja aikaa jakopään kanssa Citikan kanssa. 
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.07.2016 12:13 |
Viestit: 432 Paikkakunta: Eurajoki
|
Kävin onnistuneesti katsastamassa tuon viimeisen hankinnan. http://www.nettiauto.com/citroen/c5/8107916Eipäs ollut laatikkovikaa, pyöränlaakerit edessä sököinä. No, varaosa-autosta toiset navat ja konttorille. Muuten lähes virheetön. Ja taas palasin vanhan rahan tonnin autoon Tuotu 2007, Ei perslämmittimiä eikä Webaa, mutta kattoikkuna löytyy 
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.07.2016 22:55 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Teme kirjoitti: Kävin onnistuneesti katsastamassa tuon viimeisen hankinnan. http://www.nettiauto.com/citroen/c5/8107916Eipäs ollut laatikkovikaa, pyöränlaakerit edessä sököinä. No, varaosa-autosta toiset navat ja konttorille. Muuten lähes virheetön. Ja taas palasin vanhan rahan tonnin autoon Tuotu 2007, Ei perslämmittimiä eikä Webaa, mutta kattoikkuna löytyy  Mitäs vikaa lootassa piti olla ja kenen diagnosoimana? Teitkö ylipäänsä sille mitään? Hyvä ostos kaiketi.
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.07.2016 07:13 |
Viestit: 432 Paikkakunta: Eurajoki
|
Jari79 kirjoitti: Teme kirjoitti: Kävin onnistuneesti katsastamassa tuon viimeisen hankinnan. http://www.nettiauto.com/citroen/c5/8107916Eipäs ollut laatikkovikaa, pyöränlaakerit edessä sököinä. No, varaosa-autosta toiset navat ja konttorille. Muuten lähes virheetön. Ja taas palasin vanhan rahan tonnin autoon Tuotu 2007, Ei perslämmittimiä eikä Webaa, mutta kattoikkuna löytyy  Mitäs vikaa lootassa piti olla ja kenen diagnosoimana? Teitkö ylipäänsä sille mitään? Hyvä ostos kaiketi. En tiedä kenen diagnosoima, ilmeisesti ainoastaan ed. omistajan / henkilön jolta auton ostin. Laatikolle en tehnyt mitään, toimii moitteetta.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.07.2016 09:54 |
Viestit: 2194 Paikkakunta: Laukaa
|
Citikan_sekoitus kirjoitti: Jippi jai jee.  Sainpas jakopää rempan tehtyä 1.8 8v Citikkaan vuosimallia 1994. Ostin sen noin kaksi viikkoa sitten, mittarissa 170000km, ja hyvin kulki Tampereelta Lahteen. Sitten sain selville, että jakopää remppa tehty 2004 jolloin mittarissa 85000km, ja aikaa kulunut vaivaset 12 vuotta. Mutta silti ajoin vielä reissun Jyväskylään ja takaisin. Onko tullut kenelläkään vastaan moisia kilometria ja aikaa jakopään kanssa Citikan kanssa.  Sukulaismies ajeli 10 vuoden aikana 1.8 16v Xantialla 170tkm ilman hihnan vaihtoa, joten kyllä niissä on kestäviäkin hihnoja. Myös alle vaihtosuosituksen ajettuja katkenneita remmejä löytyy, joten pitkää hihnan kestoa ei voi yleistää. Kesto riippuu paljon myös asennuksen onnistumisesta, rullien ja vesipumpun laakeroinnista. Onnittelut onnistuneesta hihnanvaihdosta, toivottavasti sait asennettua ainakin 100tkm kestävän hihnan! 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.07.2016 01:46 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Aloin etsimään BX:n kadonnutta kipinää ja löysin kaikkea mielenkiintoista...  Osaisiko joku muuten sanoa mistä BX:n liitinrunkoihin löytäisi uusia pinnejä? Ovatko standardikamaa? Bilteman ja Motonetin versiot eivät sovi. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.07.2016 09:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.07.2016 11:01 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Bumper kirjoitti: Aloin etsimään BX:n kadonnutta kipinää ja löysin kaikkea mielenkiintoista...  Osaisiko joku muuten sanoa mistä BX:n liitinrunkoihin löytäisi uusia pinnejä? Ovatko standardikamaa? Bilteman ja Motonetin versiot eivät sovi.  Hyvällä tuurilla Ebay, leboncoin jne. Eivät ole minkään standardin mukaisia, eikä saa oikein mistään, ainakaan järkevällä hintaa saati helposti.. Joskus tuota selvittelin, paikallisen marmoritiskin kaverin kanssa. Sellainen oikein mukava, palveluhaluinen ja harrasteautomyönteinen sälli, joka "yllättäen" siirrettiin sittemmin muihin tehtäviin, tätä asiaa selvitteli jonkin aikaa. Samoja liittimiä kun on myös Xm:ssä käytetty, niin siihen liittyen olisin ollut valmis hankkimaan vähän isommankin määrän kuin muutaman liittimen. Mutta lopputulos oli, sanoisinko, hieman mielenkiintoinen... Helposti Xm:ään olisi saanut vain yhtä johtosarjan pätkää, muuten saatavuus piuhaosiin oli käytännössä NFP. Sähköpalikoista löytyi kuitenkin huoltosalkku, jossa olisi ollut sievästi lokeroituna kaikkia Xm:ssä käytettyjä (osaksi siis Beksin kanssakin samoja) liittimiä, työkalut kuorintaan sekä liitinten puristeluun, sekä sekalaisia eristepalikoita. Saatavuuden kohdalla luki "nous consulter" ja hintaa tälle oli rapiat viis tonnia, ja tämä eurorahoina... Jätin kysymättä todellisen saatavuuden, ja niin tämä myyjäkin arveli viisaampaa olevan... Mikähän lie nykypäivän tilanne? Tuosta selvittelystä on jo hetki aikaa, muistelen sen tapahtuneen kevättalvella -09...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.07.2016 14:10 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Kiitokset Laakerille ja Jasulle konsultoinnista! Laakerin linkit tarjoilivat pitkälti samaa tarjontaa mitä jo ehdinkin selaamaan, eikä ihan sopivia tuntunut löytyvän. Eikä Jasunkaan tarjoama vaihtoehto mahdollisesta 5k€ liitinsarjasta hirveästi herättänyt innostusta.  En viitsi itse edes paikalliseen merkkiliikkeeseen mennä kysymään, sieltä kun ei löydy BX:ää kohtaan minkäänlaisia sympatioita ainakaan varaosamyyjien puolesta. Taitaa siis olla pakko jatkaa johtoa puristejatko+kutistesukka -metodilla, sillä alkuperäisten eristeet alkavat olla aika korppuna. Ja nuo johtosarjojen väliset liitokset ajattelin korvata jollain ihan uudella liitintyypillä, koska niissä väleissä se on helppoa.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.07.2016 23:53 |
Viestit: 1721 Paikkakunta: Parainen
|
Xm 2,1 TD ja abs-murheet: Työvoitto, absivalo on sammunut. Sammutus vaati tavallaan turhan purkuoperaation; jouduin poistamaan syylärin ja coolerin, jotta pääsin kulmaistukalla poraamaan abs-ecun toisen kiinnityspultin pois torxin antauduttua avaamisyrityksessä. Itse ecun vaihto oli turha mutta coolerissa oleva reikä ei olisi ilmennyt ilman poisottoa. Ecun vaihdosta huolimatta absivalo jatkoi palamistaan ja loppujen lopuksi viaksi paljastui se perhanan 10A sulake, jonka tarkistin ensimmäiseksi, kun vikaa rupesin etsimään. Olin releitä räplätessäni onnistunut polttamaan tuon F1:n enkä tajunnut sitä uudestaan tarkistaa  . No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Huomenna käymme konttorilla kysymässä muut tarvittavat toimenpiteet. Xm fanille kiitokset ehjän coolerin toimittamisesta.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.07.2016 10:45 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Onks toi rätti Twingosta viety?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.07.2016 16:48 |
Viestit: 5777 Paikkakunta: Lahti
|
2cvkimmo kirjoitti: Onks toi rätti Twingosta viety? On, Pösöthän on tehty maailmaan vain sitä varten että niistä saa purettua sitikkaan osia mut sama kohtalo on laajentunut Relluihinkin 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.07.2016 17:02 |
Viestit: 2817
|
Xari kirjoitti: 2cvkimmo kirjoitti: Onks toi rätti Twingosta viety? On, Pösöthän on tehty maailmaan vain sitä varten että niistä saa purettua sitikkaan osia mut sama kohtalo on laajentunut Relluihinkin  Älä ny Xari kaikkea kerro. Se Söpö odottaa vielä kesäloman toista puolikasta ja purkua jotta sen tekniikka pääsee kyydittämään Axua 
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.07.2016 00:01 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Oikeastaan lauantaina jo, mutta v*tutus ei ole vielä ihan laantunut niin pakko purkaa. Onnistuin upottamaan nelikopterin järveen. Tuulenpuuska nappasi radion kantaman äärirajoilla kiinni ja sinne meni. Onneksi ei maksanut kuin viitisen kymppiä se.
Se v*tutushan tässä siis tulee siitä että hieman on nyt hankalampi perustella vaimolle DJI Phantom 3:n ostoa.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.07.2016 01:05 |
Viestit: 1721 Paikkakunta: Parainen
|
jptcool kirjoitti: Xm 2,1 TD ja abs-murheet: Leima tuli, nuori katsuri tunnusti heti autoon kömpiessään: en oo ikinä edes istunut tällaisessa. Hyvin se meni, jarrudynossakin kävi varmuuden vuoksi kahdesti, kun kässäri ei antanut takapyöristä halutunlaisia arvoja. Savuarvot kohtuulliset 1,5 liki 12 kertaa maapallon kiertäneelle myllylle, mikäli kone on alkuperäinen.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.07.2016 01:42 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
jptcool kirjoitti: liki 12 kertaa maapallon kiertäneelle myllylle, mikäli kone on alkuperäinen. Melko vahvan epäilyksen heitän ettei kertaakaan ole maapalloa kiertänyt vaan joutunut tyytymään edestakaisin suhaamiseen melko pienellä sektorilla.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.07.2016 17:41 |
Viestit: 4684 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui. 
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.07.2016 19:52 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
kokemjne kirjoitti: saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui.  Vaihdoin itsekin viime viikolla, meni 100km ja alkoi ulina ristikkäisestä nurkasta. Postissa oli tulossa jo parit etulaakerit, mutta toiseen femmaan...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.07.2016 20:41 |
Viestit: 738
|
Laitoikko navan kaa? Jakohihna vesipumputinta öljyjä vaihdellu vemmaan.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.07.2016 21:38 |
Viestit: 977
|
Teuski kirjoitti: kokemjne kirjoitti: saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui.  Vaihdoin itsekin viime viikolla, meni 100km ja alkoi ulina ristikkäisestä nurkasta. Postissa oli tulossa jo parit etulaakerit, mutta toiseen femmaan... Vasen taka tuntuisi ääntävän täälläkin, ja vaseliini on tummaa kupin takana, paitsi se lisätty joka on pysynyt klöntteinä laakerin sivulla... Käsittämättömästi syö pyöränlaakereita nämä C5toset. 118tkm mittarissa ja etupäähän vaihdettu molemmat vuoden sisään, ja nyt pitänee vaihtaa vielä taakse. Samanlaiset laakerit Xantiassa ja Bexissä kesti tuplamatkoja. Paitsi: viitosessa on absin magneettikehä rakennettu laakerin kylkitiivisteeseen. Luulenpa, että se menee näin: magneetit vetää puoleensa jarrulevyn luona pyörivää ruostejauhoa joka muodostaa vaseliiniin sekoittuen hiomatahnaa, joka pilaa tiivisteen, vesi sisään ja valmista tuli. Pitäis varmaan ripustella sinne tänne omia magneetteja ruostepölyä sitomaan 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.07.2016 09:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"kokemjne kirjoitti: saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui.  " Raaskit? Maksaa seefemmaan noin 65 euroa taakse ja kyllä, SNR.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Rosberg
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 21.07.2016 19:43 |
Viestit: 130 Paikkakunta: Joensuu
|
Pääsin AUDISTA eroon ja olen taas Citikka popoossa mukana.Nyt ei ahdista ja vaimokin tykkää meistä molemmista. 
Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
|
|
|
|
 |
|
|