Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 185/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 237  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.06.2016 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Huikko kirjoitti:
Laitoin älypuhelimen pöytälaatikkoon ja otin käyttöön 2001 ostetun Ericssonin T39m:n. Olen kyllästynyt itseeni ja muihin, jotka tuijottavat ja räpläävät puhelintaan koko ajan ihan missä tahansa ollessaan. Jos haluat tavoitella - soita.

Meillä vapautettiin kesäduunari, kun hommat ei oikein sujuneet kännykän räpläämisen ohessa.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.06.2016 23:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2619
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ajoin Muhkun ladosta ulos. Kaikki jarrut uutta ympäriinsä (paitsi takajarrusatulat jotka käytin irti ja puhdistin kiinnityspinnat). Jakohihna ja takaluukun rautakaasujouset tuli kans vaihdettua. Etukeskipalloa en saanut auki kun Työkalut ei mahdu lattian ja pallon väliin, pitänee vierailla jollakin nostimen omistavalla kaverilla. Onneks ei tullut edes kiire, Xantiasta loppuu leima vasta puolen tunnin päästä.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 05.07.2016 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 8
Jippi jai jee. :) Sainpas jakopää rempan tehtyä 1.8 8v Citikkaan vuosimallia 1994.
Ostin sen noin kaksi viikkoa sitten, mittarissa 170000km, ja hyvin kulki Tampereelta Lahteen.
Sitten sain selville, että jakopää remppa tehty 2004 jolloin mittarissa 85000km, ja aikaa kulunut vaivaset 12 vuotta. Mutta silti ajoin vielä reissun Jyväskylään ja takaisin. Onko tullut kenelläkään vastaan moisia kilometria ja aikaa jakopään kanssa Citikan kanssa. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 06.07.2016 12:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 432
Paikkakunta: Eurajoki
Kävin onnistuneesti katsastamassa tuon viimeisen hankinnan.

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/8107916

Eipäs ollut laatikkovikaa, pyöränlaakerit edessä sököinä. No, varaosa-autosta toiset navat ja konttorille.
Muuten lähes virheetön. Ja taas palasin vanhan rahan tonnin autoon 8-)

Tuotu 2007, Ei perslämmittimiä eikä Webaa, mutta kattoikkuna löytyy :o



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 06.07.2016 22:55 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Teme kirjoitti:
Kävin onnistuneesti katsastamassa tuon viimeisen hankinnan.

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/8107916

Eipäs ollut laatikkovikaa, pyöränlaakerit edessä sököinä. No, varaosa-autosta toiset navat ja konttorille.
Muuten lähes virheetön. Ja taas palasin vanhan rahan tonnin autoon 8-)

Tuotu 2007, Ei perslämmittimiä eikä Webaa, mutta kattoikkuna löytyy :o


Mitäs vikaa lootassa piti olla ja kenen diagnosoimana? Teitkö ylipäänsä sille mitään? Hyvä ostos kaiketi.



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 07.07.2016 07:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 432
Paikkakunta: Eurajoki
Jari79 kirjoitti:
Teme kirjoitti:
Kävin onnistuneesti katsastamassa tuon viimeisen hankinnan.

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/8107916

Eipäs ollut laatikkovikaa, pyöränlaakerit edessä sököinä. No, varaosa-autosta toiset navat ja konttorille.
Muuten lähes virheetön. Ja taas palasin vanhan rahan tonnin autoon 8-)

Tuotu 2007, Ei perslämmittimiä eikä Webaa, mutta kattoikkuna löytyy :o


Mitäs vikaa lootassa piti olla ja kenen diagnosoimana? Teitkö ylipäänsä sille mitään? Hyvä ostos kaiketi.


En tiedä kenen diagnosoima, ilmeisesti ainoastaan ed. omistajan / henkilön jolta auton ostin.
Laatikolle en tehnyt mitään, toimii moitteetta.



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 07.07.2016 09:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2194
Paikkakunta: Laukaa
Citikan_sekoitus kirjoitti:
Jippi jai jee. :) Sainpas jakopää rempan tehtyä 1.8 8v Citikkaan vuosimallia 1994.
Ostin sen noin kaksi viikkoa sitten, mittarissa 170000km, ja hyvin kulki Tampereelta Lahteen.
Sitten sain selville, että jakopää remppa tehty 2004 jolloin mittarissa 85000km, ja aikaa kulunut vaivaset 12 vuotta. Mutta silti ajoin vielä reissun Jyväskylään ja takaisin. Onko tullut kenelläkään vastaan moisia kilometria ja aikaa jakopään kanssa Citikan kanssa. :lol:


Sukulaismies ajeli 10 vuoden aikana 1.8 16v Xantialla 170tkm ilman hihnan vaihtoa, joten kyllä niissä on kestäviäkin hihnoja. Myös alle vaihtosuosituksen ajettuja katkenneita remmejä löytyy, joten pitkää hihnan kestoa ei voi yleistää. Kesto riippuu paljon myös asennuksen onnistumisesta, rullien ja vesipumpun laakeroinnista.

Onnittelut onnistuneesta hihnanvaihdosta, toivottavasti sait asennettua ainakin 100tkm kestävän hihnan! 8-)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 11.07.2016 01:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Aloin etsimään BX:n kadonnutta kipinää ja löysin kaikkea mielenkiintoista...

Kuva

Osaisiko joku muuten sanoa mistä BX:n liitinrunkoihin löytäisi uusia pinnejä? Ovatko standardikamaa? Bilteman ja Motonetin versiot eivät sovi.

Kuva



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 11.07.2016 09:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Bumper kirjoitti:
Osaisiko joku muuten sanoa mistä BX:n liitinrunkoihin löytäisi uusia pinnejä? Ovatko standardikamaa? Bilteman ja Motonetin versiot eivät sovi.

Kuva
Joskus on tullut tuota mietittyä, kun vanhojen jatkaminen tuntuu vähintäänkin hölmöltä. Marmoriltahan voisi kysellä, jos vain yksittäisiä tarvitsee. Jos saa, niin hinnat voivat olla kyllä sen verran huimia, että kannattaa katsoa, olisiko esim. näissä sopivia: http://fi.farnell.com/quick-disconnect-crimp-terminals ja http://www.tsp.fi/tuotteet/tuoteryhma/moninapaliittimet/action/list/ - ja käydä sitten lähimmän jälleenmyyjän luona.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 11.07.2016 11:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Bumper kirjoitti:
Aloin etsimään BX:n kadonnutta kipinää ja löysin kaikkea mielenkiintoista...

Kuva

Osaisiko joku muuten sanoa mistä BX:n liitinrunkoihin löytäisi uusia pinnejä? Ovatko standardikamaa? Bilteman ja Motonetin versiot eivät sovi.

Kuva

Hyvällä tuurilla Ebay, leboncoin jne. Eivät ole minkään standardin mukaisia, eikä saa oikein mistään, ainakaan järkevällä hintaa saati helposti..

Joskus tuota selvittelin, paikallisen marmoritiskin kaverin kanssa. Sellainen oikein mukava, palveluhaluinen ja harrasteautomyönteinen sälli, joka "yllättäen" siirrettiin sittemmin muihin tehtäviin, tätä asiaa selvitteli jonkin aikaa. Samoja liittimiä kun on myös Xm:ssä käytetty, niin siihen liittyen olisin ollut valmis hankkimaan vähän isommankin määrän kuin muutaman liittimen. Mutta lopputulos oli, sanoisinko, hieman mielenkiintoinen...

Helposti Xm:ään olisi saanut vain yhtä johtosarjan pätkää, muuten saatavuus piuhaosiin oli käytännössä NFP. Sähköpalikoista löytyi kuitenkin huoltosalkku, jossa olisi ollut sievästi lokeroituna kaikkia Xm:ssä käytettyjä (osaksi siis Beksin kanssakin samoja) liittimiä, työkalut kuorintaan sekä liitinten puristeluun, sekä sekalaisia eristepalikoita. Saatavuuden kohdalla luki "nous consulter" ja hintaa tälle oli rapiat viis tonnia, ja tämä eurorahoina...

Jätin kysymättä todellisen saatavuuden, ja niin tämä myyjäkin arveli viisaampaa olevan...



Mikähän lie nykypäivän tilanne? Tuosta selvittelystä on jo hetki aikaa, muistelen sen tapahtuneen kevättalvella -09...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 11.07.2016 14:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Kiitokset Laakerille ja Jasulle konsultoinnista!

Laakerin linkit tarjoilivat pitkälti samaa tarjontaa mitä jo ehdinkin selaamaan, eikä ihan sopivia tuntunut löytyvän. Eikä Jasunkaan tarjoama vaihtoehto mahdollisesta 5k€ liitinsarjasta hirveästi herättänyt innostusta. :) En viitsi itse edes paikalliseen merkkiliikkeeseen mennä kysymään, sieltä kun ei löydy BX:ää kohtaan minkäänlaisia sympatioita ainakaan varaosamyyjien puolesta.


Taitaa siis olla pakko jatkaa johtoa puristejatko+kutistesukka -metodilla, sillä alkuperäisten eristeet alkavat olla aika korppuna. Ja nuo johtosarjojen väliset liitokset ajattelin korvata jollain ihan uudella liitintyypillä, koska niissä väleissä se on helppoa.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 17.07.2016 23:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1721
Paikkakunta: Parainen
Xm 2,1 TD ja abs-murheet:
Työvoitto, absivalo on sammunut. Sammutus vaati tavallaan turhan purkuoperaation; jouduin poistamaan syylärin ja coolerin,
jotta pääsin kulmaistukalla poraamaan abs-ecun toisen kiinnityspultin pois torxin antauduttua avaamisyrityksessä. Itse ecun
vaihto oli turha mutta coolerissa oleva reikä ei olisi ilmennyt ilman poisottoa. Ecun vaihdosta huolimatta absivalo jatkoi palamistaan ja loppujen lopuksi viaksi paljastui se perhanan 10A sulake, jonka tarkistin ensimmäiseksi, kun vikaa rupesin
etsimään. Olin releitä räplätessäni onnistunut polttamaan tuon F1:n enkä tajunnut sitä uudestaan tarkistaa :oops: . No tyhmästä
päästä kärsii koko ruumis. Huomenna käymme konttorilla kysymässä muut tarvittavat toimenpiteet.
Xm fanille kiitokset ehjän coolerin toimittamisesta.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 18.07.2016 09:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2817

Profiili ICQ
Eilenhän tämä tuli tehtyä, mutta asentelin tohon toiseen projekti Axuun rättikaton. Jos tämän saisi uudella tekniikalla ensi vuonna ajoon ja pääsis päänahkaa polttamaan :mrgreen:

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 18.07.2016 10:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Onks toi rätti Twingosta viety?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 18.07.2016 16:48 

Viestit: 5777
Paikkakunta: Lahti
2cvkimmo kirjoitti:
Onks toi rätti Twingosta viety?


On, Pösöthän on tehty maailmaan vain sitä varten että niistä saa purettua sitikkaan osia mut sama kohtalo on laajentunut Relluihinkin :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 18.07.2016 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2817

Profiili ICQ
Xari kirjoitti:
2cvkimmo kirjoitti:
Onks toi rätti Twingosta viety?


On, Pösöthän on tehty maailmaan vain sitä varten että niistä saa purettua sitikkaan osia mut sama kohtalo on laajentunut Relluihinkin :mrgreen:


Älä ny Xari kaikkea kerro. Se Söpö odottaa vielä kesäloman toista puolikasta ja purkua jotta sen tekniikka pääsee kyydittämään Axua :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 00:01 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Oikeastaan lauantaina jo, mutta v*tutus ei ole vielä ihan laantunut niin pakko purkaa. Onnistuin upottamaan nelikopterin järveen. Tuulenpuuska nappasi radion kantaman äärirajoilla kiinni ja sinne meni. Onneksi ei maksanut kuin viitisen kymppiä se.

Se v*tutushan tässä siis tulee siitä että hieman on nyt hankalampi perustella vaimolle DJI Phantom 3:n ostoa.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 01:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1721
Paikkakunta: Parainen
jptcool kirjoitti:
Xm 2,1 TD ja abs-murheet:

Leima tuli, nuori katsuri tunnusti heti autoon kömpiessään: en oo ikinä edes istunut tällaisessa. Hyvin se meni, jarrudynossakin kävi varmuuden vuoksi kahdesti, kun kässäri ei antanut takapyöristä halutunlaisia arvoja. Savuarvot kohtuulliset 1,5 liki 12 kertaa maapallon kiertäneelle myllylle, mikäli kone on alkuperäinen.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 01:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
jptcool kirjoitti:
liki 12 kertaa maapallon kiertäneelle myllylle, mikäli kone on alkuperäinen.
Melko vahvan epäilyksen heitän ettei kertaakaan ole maapalloa kiertänyt vaan joutunut tyytymään edestakaisin suhaamiseen melko pienellä sektorilla.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 17:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4684
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui. :roll:

Vaihdoin itsekin viime viikolla, meni 100km ja alkoi ulina ristikkäisestä nurkasta. Postissa oli tulossa jo parit etulaakerit, mutta toiseen femmaan...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 20:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Laitoikko navan kaa? Jakohihna vesipumputinta öljyjä vaihdellu vemmaan.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.07.2016 21:38 

Viestit: 977
Teuski kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui. :roll:

Vaihdoin itsekin viime viikolla, meni 100km ja alkoi ulina ristikkäisestä nurkasta. Postissa oli tulossa jo parit etulaakerit, mutta toiseen femmaan...

Vasen taka tuntuisi ääntävän täälläkin, ja vaseliini on tummaa kupin takana, paitsi se lisätty joka on pysynyt klöntteinä laakerin sivulla... Käsittämättömästi syö pyöränlaakereita nämä C5toset. 118tkm mittarissa ja etupäähän vaihdettu molemmat vuoden sisään, ja nyt pitänee vaihtaa vielä taakse. Samanlaiset laakerit Xantiassa ja Bexissä kesti tuplamatkoja. Paitsi: viitosessa on absin magneettikehä rakennettu laakerin kylkitiivisteeseen. Luulenpa, että se menee näin: magneetit vetää puoleensa jarrulevyn luona pyörivää ruostejauhoa joka muodostaa vaseliiniin sekoittuen hiomatahnaa, joka pilaa tiivisteen, vesi sisään ja valmista tuli. Pitäis varmaan ripustella sinne tänne omia magneetteja ruostepölyä sitomaan :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 20.07.2016 09:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"kokemjne kirjoitti:
saimpas viimein vaihdettua vas.takap.laakerin c vitoseen . raaskin oikein SNR:n laakerin asentaa. alustameteli vähintäin puolittui. :roll:"

Raaskit? Maksaa seefemmaan noin 65 euroa taakse ja kyllä, SNR.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 21.07.2016 19:43 

Viestit: 130
Paikkakunta: Joensuu
Pääsin AUDISTA eroon ja olen taas Citikka popoossa mukana.Nyt ei ahdista ja vaimokin tykkää meistä molemmista. :lol:



Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 185/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 237  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: