Laturille uutta hiiltä, olihan tosin tuota tullut jo aavisteltuakin...

Tuolta se laturi poistui. Yllättävän näppärästi, helpommin kuin 2.1td:n keulilta, josta piti valita ottaako kylmäkoneen kompuran vai hytraulipumpun edestä, tässä piisas kun otti runkopalkin reunasta kymmensenttisen lipareen pois ni alakautta mahtu syliin putoomaan...
Ja joo, p*sk*sta on. Kunhan pääsee pesupaikalle ni on tarkotus pyyhkästä edes pahimmat tahmat pois...

Tuommonen Nipsupishin 120 ampeerinen tekele. Ihan noin hyvin ei kilpi näkynyt, pikkasen piti bräkleeniä pensselin kanssa käyttää...

Enempi tuonnäkönen oli pinnasta, tuostakin on jo vähän pyyhkästy pahimpia pois...

Neljä ruuvia pois, ja tuollain kivasti halkiaa. Vähän hiilet avaamista haittaisi, ja saattais katkeillakin, jos olis mikä haitata...

Ihan pahaksi ei ollut liukurenkaat menny, teräksiset taitaa kestää vähän kuparisia paremmin. Laakeritkaan ei mitenkään ääntä osannu pitää...
Tästä muuten pääsin leukailemaan hiilikauppiaan kanssa, mainitsi että "kyllä se Japsi vaan osaa luotettavat sähköosat tehdä" johon vastasin "niin, sähkövikojen luvatussa mallissa eli Xm:ssä sähkövika olikin Japanialaisten tekemässä osassa". Loppui se vinoilu kerrasta...

Pikkasen on tuota öljyistä hiilipölyä sisäänkin kertynyt. Ja melko varmasti vaikuttaisi olevan ekaa kertaa auki, ruuvit tuntui napsahtavan tasaisesti auki. Ja vasta 370***km mittarissa...
Paljonkohan muuten aikaistu tämä remppa, kun tuli joku viikko takaperin livautettua öljyä täyttöreiästä ohi, ja se näkyy löytävän suoraan laturille se ohimenevä öljy..?

Hiilisillasta löytyy sit tuommonen "tulppa" jonka alta imusukan kanssa sai kivasti tinat pois...

Vähän näkkyy tuota pituuseroa olevan uusiin verrattuna... Vikadiagnoosi sattu siis kerrasta oikein...

Ja hiilet saa pysymään eheänä niissä olevan reiän avulla, parimillinen sukkapuikko sopii just kolosiin...

Ja sitten kun latain on taas nipussa, ni sitten vaan silpasee sukkapuikon pois, takakannessa on myös reikä tuota puikkoa varten...

Yläkiinnike oli yllättäen pahemmassa paikassa kuin alempi...

Alakiinnikkeeseen kun pääsi kätevästi käsiksi kun nappasi pyöränkotelosta muovihilppeitä pois...

Taisi onnistua..? Mahdottoman kallis remppa, vitosen makso koksit ja viitisen tuntia omaa aikaa...
Ja joo, ilmastoituun 2.1td:n laturin poiskaivamiseen verrattuna tuosta ZPJ:n kyljestä lähti vähemmällä vaivalla. Joskus noinkin päin, että täydemmästä pannuhuoneesta onnistuukin helpommalla. Ja olisinko uskonut jos ei olisi itse tullut koettua, tuskin..?