Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 09.09.2016 19:56 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Aakku kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Aakku kirjoitti:

Tai samantien ajaa viittäkymppiä niin ei sattumalta vastaan tuleva taajamakaan aiheuta rahanmenoa :lol:

Alinopeushan ei ikinä vaaranna ketään, kenellekkään ei ikinä tule yllätyksenä että joku saattaa mennä puolet muita hitaammin.
Ei se tule yllätyksenä sitten, jos tarpeeksi moni ajaa sitä viittäkymppiä. :D


Mut jos joku ylivarovainen ajaa kahtaviittä :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 09.09.2016 20:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1183
Xari kirjoitti:
Mut jos joku ylivarovainen ajaa kahtaviittä :mrgreen:
No sit saa varoa jo, ettei joku mopoauto täräytä perään. :shock:



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 10.09.2016 20:24 

Viestit: 511
Akaile kirjoitti:
Kami kirjoitti:
Kysymys kuitenkin kuuluu, että pitääkö sitä sitten ajaa ylinopeutta?!? Häh?! Ihan peiliin voi sitä katsoa...


Kun taas verrataan nopeusrajoituksiamme vaikkapa ranskaan ja saksaan, kyllä, olemme köröttelijöiden luvattu maa. Siellä onnettomuusmäärät eivät korreloi korkeampia rajoituksia, sillä samaan aikaan liikennemäärät ovat moninkertaiset härmään verrattuna ja esimerkiksi saksassa ja belgiassa teiden kunto ei kyllä päätä huimaa...
Tässä faktaa liikennekuolemista EU alueella

Liikennekuolemat 2013
Maa Kuolleita per miljoona as. Muutos vuoteen 2012
Ruotsi 28 -7 %
Iso-Britannia 29 -1 %
Tanska 32 + 8%
Espanja 37 -10 %
Saksa 41 -7 %
Irlanti 42 +19 %
Slovakia 42 -24 %
Suomi 48 +3 %
Ranska 50 -11 %
EU-keskiarvo 52 -8 %
Kypros 53 -14 %
Malta 54 + 100 %
Itävalta 54 -15 %
Italia 58 -6 %
Unkari 59 -2 %
Viro 61 -7 %
Slovenia 61 -4 %
Portugali 62 -9 %
Tsekinmaa 63 -12 %
Belgia 65 -7 %
Kreikka 81 -12 %
Bulgaria 82 0 %
Liettua 85 -15 %
Kroatia 86 -6 %
Latvia 86 +1 %
Luxemburg 87 +32 %
Puola 87 -6 %
Romania 92 -9 %


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 10.09.2016 21:05 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Pitäisi kyllä verrata kuolleita per ajokilometri jossa tilastossa ollaan muistaakseni lähes ruotsin tasolla jota voi pitää erittäin hyvänä saavutuksena tällä ikälopulla autokannalla ja umpipaskoilla teillä.

Tästä parantaminen vaatisi sitten oikeita investointeja tieverkkoon ja liikennejärjestelyihin.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 11.09.2016 00:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1183
Vieläkös Suomessa lasketaan itsarit liikenneonnettomuuksiksi?
Ruotsissa ne kaiketi eritellään pois tilastosta.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 11.09.2016 16:59 

Viestit: 472
Vielä, mutta vain maantieliikenteessä. Raideliikenteessä ei lasketa. Jos laskettaisiin niin se olisikin suhteellisesti vaarallisempaa kuin tieliikenne kun joka viikko joku jää junan alle.

Ja ainakin Moottori-lehden onnettomuuspalstalla on mukana paljon tapauksia joissa kuski kuolee ajaessaan eikä edes törmää mihinkään, ainakaan vakavasti. Jopa sellaisia että joku pysäköi, nousee ulos autosta ja kuolee sitten. Tai joku polkee fillarilla, tulee huono olo ja kuukahtaa pysäytetyn ja tukijalan varaan asetetun fillarin viereen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 11.09.2016 18:34 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Ruotsalainen laskee nuo selvät sairaskohtauksetkin pois liikenneonnettomuustilastoista, suomalainen ei, ja noita on tosiaan paljon, kuinkahan monta kameratolppaa pitää asentaa että nuo saadaan kitkettyä pois liikenteestä :shock:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 12.09.2016 14:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
citroen for ever kirjoitti:
Tässä faktaa liikennekuolemista EU alueella

Liikennekuolemat 2013
Maa Kuolleita per miljoona as. Muutos vuoteen 2012
Ruotsi 28 -7 %
Iso-Britannia 29 -1 %
Tanska 32 + 8%
Espanja 37 -10 %
Saksa 41 -7 %
Irlanti 42 +19 %
Slovakia 42 -24 %
Suomi 48 +3 %
Ranska 50 -11 %
EU-keskiarvo 52 -8 %
...


Jeps, kiitoksia väitteeni todentamisesta. Ero saksaan ja ranskaan verrattuna on yllättävän pieni ottaen huomioon sikäläiset paljon korkeammat nopeusrajoitukset. Ts. se, että esim. ranskassa vedetään puustoista mutkikasta maantietä 90 rajoituksella, kun Suomessa vastaava olisi 60km/h pitäisi näkyä tuossa tilastossa merkittävänä piikkinä. Nyt ero on -7 ja +2 miljoonaa ihmistä kohden.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 12.09.2016 19:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Missä Hollanti? Ja mitäs tuossa liikennekuolemissa on mukana, mopot? Pyöräilijät? vai pelkästään autonkuljettajat? Belgiassa oli kyllä hurjaa kun 90 alueella oli liikennevaloja. Eikä ollu mitenkään pidemmät keltaiset kuin täällä. Peltipajoilla varmaan tekemistä ja jarruosat kuluu hiukan ripeämmin kuin täällä periferiassa :lol: .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 14.09.2016 15:03 

Viestit: 108
Turhaa melua tyhjästä. Puuttumiskynnyksen pudotus ei tule vaikuttamaan omaan käyttäytymiseeni mitenkään. Satasen alueella olen tähän asti säätänyt vakionopeuden 105 km/h 80 alueella 85 km/h jne. Hyvin olen ehtinyt joka paikkaan eikä ole tarvinut minkään pöntön, katiskan tai vastaan tulevan poliisiauton takia jarrutella. Näin koska nautin tasaisesta menosta laadukkaalla jousituksella varustetulla citikalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 15.09.2016 14:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 8
Väkivaltarikoksistakin voi selvitä ehdonalaisella, samaa linjaa voisi soveltaa ylinopeussakkolaisiin, esim ensikertalaisiin tai siististi pukeutuneisiin. Tämä olisi parempaa liikennekasvatusta, kuin tuo nykyinen keppilinja, jolla ei säälitä ketään


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 15.09.2016 15:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
No eihän tossa muuta syytä kun rahastus sakkoja tarvitaan et saadaan rahaa.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaksi eri syytä sakotuskynnyksen laskemiseen?
ViestiLähetetty: 28.11.2016 22:37 

Viestit: 497
2cv-Olli kirjoitti:
Veikkaampa, että seuraavaksi tapahtuu näin:
1. Kuljettajat pitävät yhäti kevyempää kaasujalkaa niin, että budjetoitu sakkotulo jää sakotuskynnyksen 2 km laskusta huolimatta kertymättä.
2. Lasketaan siis sakotuskynnystä edelleen, ja tuplataan rikesakko 280-400 euroon.
3. Ellei tämäkään auta, lasketaan nopeusrajoituksia kauttaaltaan aluksi 20 kmt.
Kyllä lopulta keinot löytyvät sakkotulojen varmistamiseksi... ei kun siis löytyvät keinot liikenneturvallisuuden edistämiseksi valtioneuvoston periaatepäätöksen mukaisesti.... vai kumpi tässä uudistuksessa nyt olikaan takana?


No niin, sakkotulojen varmistaminen on hyvällä alulla ja jatkoa varmasti seuraa. IL kirjoitti tänään:

"Liikennerikoksista on tulossa torstaista lähtien entistä kalliimpia...rikosuhrimaksua aletaan periä liikennerikkomuksista...rikosuhrimaksulisä on 40 tai 80 euroa, ja se on maksettava esimerkiksi ylinopeudesta..."

Sakotuskynnystä on siis jo laskettu ja sakon hintaa nostettu. Seuraava vaihe ennustukseni mukaan on nopeusrajoitusten kauttaaltaan laskeminen, jotta ylinopeuksia sakkokertymän takaamiseksi ajettaisiin enemmän. Näin ne liikenteen sakkotulot saadaan varmistettua...vai kuuluiko tämä juttu sittenkin siihen liikenteessä kuolleiden ja loukkaantuneiden määrän puolittamiseen 2020 mennessä?

Ei kai, kyllä tämä on taas vain yksi berneri - liikenteen fiskaalisia maksuja hilataan ylöspäin, että maamme tieverkko saadaan kaupattua googlelle tai jollekin muulle sijoittajataholle. Se Jorma Ollilan satelliittipaikannusrahastus on vielä sitä ennen tulossa, että liikenteen rahastus hyväveljille on mahdollisimman juohevaa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: