Täytyy tunnustaa, että en tunne rata-autoilua vähääkään. Mutta vaan fysiikkaa ja matematiikkaa...
!,2 G vaatii sivuttaispitoa, joka vastaa 50,2° kallistetulla asfaltilla pysäköimiseen tarvittavaa pitoa. Pysyykö auto tuollaisessa kallistuksessa pysäköitynä?
Edelleen vain epäilevää pohdiskelua: Koska tuntemuksina kiihtyvyyden
muutokset aiheuttavat voimakkaampia tuntemuksia, kuin tasainen kiihtyvyys, niin voiko tuo maininta
" Activassa se "ensimmäisen sekunnin kymmenyksen" pito sekä kurviin käännettäessä että vastaheittoa tehdessä ovat jotain erikoista. Siinä ylitetään kevyesti nuo Skidpad-lukemat." olla peräisin subjektiivisesta, inhimillisestä tuntemuksesta.
Entä voiko nopeassa väistöliikkeessä, jos siinä on MITATTU suurempia kiihtyvyyksiä, myös olla kyseessä mittarin "yli-heilahdus"?
Miksei renkaan pitoa menetetä jo ensimmäisen 2 metrin matkalla, jos tiedetään, että se ympyrärataa ajettaessa meneretään 0,94G:n sivuttaisvoimalla? Jokainen osaa lukea mittaria, mutta jokainen autolehden toimittaja ei välttämättä ole mittaustekniikan huippuasiantuntija.
Ps. Mistä saatte tekstiin aste-merkin, esim 45°?
Minulla Ubuntu-käyttiksellä ja Microsoft wired Keyboard 600:lla se tulee yhdistelmästä ctrl-shift-u-00b0-enter. En muuten olisi itse tuota osannut, nuoriso auttoi...

Vaan onko siihen helpompaa yhdistelmää?
Ps 2 Näköjään Wesa jo ennakoikin kysymykseni, kysyn silti...