Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/5 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BiFuel C6 - perverssi ja kallis nautinto
ViestiLähetetty: 19.10.2016 19:54 

Viestit: 4994
Onkohan tilanne joskus muuttumassa Suomessa tuon nestekaasun osalta, ainakin nestekaasusta tuli jo valmisteverollinen polttoaine kai tämän vuoden alusta?

Varsinainen syy kai miksei nestekaasua haluta suosia autoissa on se että se on öljynjalostuksen sivutuote, jota tulee nyt suht passelisti teollisuuden ja kotitalouksien tarpeeseen. (Onkohan se propaani jopa suoraan sellaisenaan öljy/kaasulähteissä, vai syntyykö sitä raakaöljyn jalostuksessa lisää?)

Hollannissa tuota lienee suosittu siksi että maassa on paljon öljynjalostusta ja nestekaasuakin tulee siten yli normaalin tarpeen, mikäköhän syy Italiassa on?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BiFuel C6 - perverssi ja kallis nautinto
ViestiLähetetty: 19.10.2016 22:44 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
Propaani on sivutuote mut aika tärkeä osa muovinjalostusta, Borealis teki just hitonmoisen luolan varastointiin, tosin butaanille mut noin jalostuksen kannnalta suht samoja aineita.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BiFuel C6 - perverssi ja kallis nautinto
ViestiLähetetty: 20.10.2016 19:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Joko lpg-kaasufiltteri alkaa olla lopullaan tai kaasulaitteiston säädöt ovat pielessä. Ajettuani tankin bensalla ja vaihdettuani taas kaasuun, auto ei toimi keskikierroksilla hyvin, ikään kuin kävisi rikkaalla. Ilmeisesti opitut kartat muuttuvat reaaliajassa ja nyt kaasuannostelu ei vastaa bensannostelua, eli moottorin ecu menee hämilleen ellei jopa johonkin valottomaan vikatilaan kun ajetaankin kaasulla bensan sijaan.

Ei ole ongelmatonta säästöä tämä ja kuulemma kaasun koostumuskin vaihtelee paljonkin (propaani/butaani suhde) tankkauskerroittain. Voi voi. Säästöä juu...



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BiFuel C6 - perverssi ja kallis nautinto
ViestiLähetetty: 21.10.2016 10:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Oulu
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä ketjua ja erityisesti kaasupuolen kommentteja, koska olisi itselläkin mielenkiintoa tähän energiamuotoon.
Oulussa puuhataan biokaasulaitosta kaatopaikan yhteyteen. Olenkin pitänyt C8:aa odottamassa kaasunjakelupisteen avaamista, jos vaikka asennuttaisi kaasuvenkeet siihen. En tosin ole selvittänyt miten se onnistuu niin, että viimeinenkin penkkirivi pysyy käytössä. Se olisi meillä ehdoton. Ja toimintasäde saisi olla 400km, jolloin kertatankkaus viikossa riittäisi hyvin.



Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00
EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/5 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron