Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 16.10.2016 18:57 

Viestit: 222
Käykö Webasto typ C ja V liittimet yksi yhteen tai muutenki ilman virittelyjä. Tai jos tarvii tehdä niin mitä ? Saisko ohjeet. Kiitos !


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 17.10.2016 08:34 

Viestit: 292
2002 alkuperäinen webasto on z sen voi vaihtaa c,si jos on kelloohjaus z pistoke ei anna moottorilta käskyä joutuu vaihtamaan liittimeltä pinnin paikkaa =näin saa kuitenkin paremmin toimivan ei lähde lämmittämään kuin napista painamalla ja lyhyessä katkoajossa jää pois jatkuva kun ei kerkiä edes syttymään ja sammumaan toiminto nyt kun haluaa lämmintä niin kellota napista päälle

uskoisin samoin olevan tuon alkuperäisen v vaihdossa tuohon c ,si jos on kello kytkin toimii noin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 17.10.2016 10:43 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Eivät ole Z ja V liittimiltään sinnepäinkään samanlaiset, samaten putkilähdöt jne ovat aivan eri suunnissa.
Tarvittavista muutoksista ei mitään hajua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 17.10.2016 11:39 

Viestit: 526
Mitenkäs tuosta C5 X7 thermo top V mallista saa tuon ajonaikaisen lämmityksen poistettua? (2009 2.0 hdi) (johtosarjasta vai testerillä??)
Ainakin nyt tuo seuraa ulkolämpötila anturia siten että kun näytöllä jotain alle + 5 niin lähtee käymään.. ja kun anturi näyttää noin 10-15c pieleen niin weba käynnistyy noin +15-20 asteessa..

Kellosarja siihen on laitettu mutta en tiedä kenen toimesta ja mikä sarja..

Mitä eroa on evoilla ja tuolla V:llä?
Mikä on se noissa alkupäässä ollut "aina savuttava" malli? Ja millä ne on korvattu?

Saako noihin alkupään karvalakkeihin sen kaukosäätimen vaan koodaamalla jos saa sellaisen kaukosäätimen jostain haltuunsa..? (Tuliko se jonkun varustepaketin mukana tai lisävarusteena jo 2009??)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 17.10.2016 18:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Venturi on se savukone. Siihen ei saa koodamalla esilämmitystä, koska vesipumppua ei ole. Täällä olis kohta työn alla webaston oman kaukosäätimen asennus Evon kaveriksi.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 20.10.2016 07:28 

Viestit: 96
Onko tietoo pinni järjestyksestä. Onko esim -02 ja -05 sama vaikka liitin on erilainen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 20.10.2016 09:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Olisko tästä ketjusta apua. Siinä poistin webaston automaattiohjauksen: viewtopic.php?f=9&t=8199&hilit=webasto



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 26.10.2016 12:59 

Viestit: 11
Se on talvee ny....?
Meikäläisellä c5 2010 1,6 diiseli. Polttonestetoiminen lisälämmitin on, mutta se toiminee vain lämpötilan mukaan. Kaukosäädin maksaa n. 700 e! Mitähän tekis, saako tähän hyvän lohkolämppärin, vai joutuuko tyytymään säteilylämppäriin? Motonetis näyttäis olevan jotain reiluun 100e, mutta mikähän olis oikeesti hyvä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 26.10.2016 14:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1500k ... piva-malli

Toi olis.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 26.10.2016 15:10 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Plösöilijä kirjoitti:
http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1500kld-defa-yhteensopiva-malli

Toi olis.


Yhden purkaneena tuotteen vesitilan tiivisteiden laatu täysin ala-arvoinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 05.11.2016 15:48 

Viestit: 526
Lisää kysymyksiä kun ei edellisistä avaudu..

Autossa "alkuperäisasennus" thermo top V ja kello 1533. Nyt webasto korvattu siis "alkuperäisellä" thermo top evo mallilla.
Asennus on plug and play muuten mutta webaston pään viimeinen 20cm johtonippu on eri kuin alkuperäisessä (eli V ja EVO on webaston päästä eri liittimellä)

Ohjaako tuo 1533 kello tuota väylän yli? ja jos ohjaa niin mihin nastaan menee webaston päästä?
Mihin nastaan tulee auton käynnin aikaisen käynnin ohjaus? ja väylällä siis tuokin??

Mistä tulee sisä puhaltimen ohjaus kellolta autolle? Ja väylällä tuokin kö??

Tarkoitus siis saada pois tuo ajonaikainen joko pysyvästi tai katkasijalla..
Seuraavaksi olisi jonkin sortin kaukosäädön vuoro
ja kolmatena vielä saada sisätilanpuhallin tarvittaessa pois syömästä sähköä ja/tai "termostaatti" ohjatuksi jotta ei puhku ennen kuin moottori lämmin..

V mallissa ohjaus liitin 1.vihreä 2.keltainen 3. tyhjä 4.tyhjä 5.tuskea 6.tyhjä 7.musta 8.tyhjä
EVO- 1.vihreä 2.keltainen 3.musta 4.tyhjä 5.tyhjä 6.ruskea


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 06.11.2016 10:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Webaston oman kaukosäädön saa simppelisti haaroituskappaleella kellon rinnalle. GSM-kaukosäätö pitää tehdä kolvaamalla ohjaus kellon liekkinapin rinnalle, mutta on huomattavasti halvempi.

Mulle laitettiin juuri C5 X7 Venturin tilalle vaihdetun Evon seuraksi kaukosäädin (T91), ja ei disabloitu automaattikäynnistystä (kelloa ei ollut eikä tule). Kaukosäätimellä webasto käy oletuksena sen 30min, joten jos lähden kylmällä säällä kauppareissulle, pysyy webasto käynnissä parkkipaikalla, eikä tule turhia käynnistyksiä lämmittimelle. Riittää mulle noin ihan hyvin, en näe tarpeelliseksi disabloida automaattitoimintoa kokonaan.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 06.11.2016 13:38 

Viestit: 526
Xantippa kirjoitti:
Webaston oman kaukosäädön saa simppelisti haaroituskappaleella kellon rinnalle. GSM-kaukosäätö pitää tehdä kolvaamalla ohjaus kellon liekkinapin rinnalle, mutta on huomattavasti halvempi.

Mulle laitettiin juuri C5 X7 Venturin tilalle vaihdetun Evon seuraksi kaukosäädin (T91), ja ei disabloitu automaattikäynnistystä (kelloa ei ollut eikä tule). Kaukosäätimellä webasto käy oletuksena sen 30min, joten jos lähden kylmällä säällä kauppareissulle, pysyy webasto käynnissä parkkipaikalla, eikä tule turhia käynnistyksiä lämmittimelle. Riittää mulle noin ihan hyvin, en näe tarpeelliseksi disabloida automaattitoimintoa kokonaan.


Eli siis kaikki toimita mennöö väylää pitkin ja puukottaminen mahdotonta?? (paitsi tuo liekkinapin kolvaus..)
Saako tuon ajon aikaisen testerillä pois?

Eli helpoin on nakkaa tuo toimiva venturi ja autossa oleva uusi evo olan yli ja ostaa sinne Z tai C tahi vastaava... :)


V ja EVO kytkentä kuvista katsomalla näyttää olevan ristiriitaa kytkennöissä..

musta menee V 7. eli can- EVO 3. auxliary heating reguest
keltaine menee V 2. webasto data bus interface EVO 2. W.bus interface
vihreä menee V 1. main switch EVO 1. eli tyhjään..??
ruskea menee V.5 metering pump Evo. 6 metering pump


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Webasto C5 erot
ViestiLähetetty: 06.11.2016 14:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Ei kai tuossa ajonaikaisen toiminnan poistossa ole muuta ihmeellistä kuin nykäistä se ohjausjohto irti. Kello / kaukosäädin kytkettiin mullakin ymmärtääkseni eri pinniin lämmittimen moninapaliittimessä. Ei Evoa kannata hävittää, sehän on jopa toimiva Webaston lämmitin.

http://doc.webasto-russia.ru/Car/Citroe ... TT-Evo.pdf



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: