|
Kirjoittaja |
Viesti |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:11 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Teuski kirjoitti: powerage kirjoitti: Kannattaisiko Lexialla katsoa onko BSi hävittänyt asetukset? ja laittaa asetukset takaisin. Mä en kyllä keksi mikä lexialla muutettava BSIn asetus estäisi starttaamisen...? Ei mikään...
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:18 |
Viestit: 7817 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ei varmaankaan kosketa tätä, mutta mitäköhän tapahtuisi jos BSIstä määrittelisi automaattivaihteet käyttöön manuaaliautoon? Starttaisikohan vai olisiko siinä uskossa ettei olisi P päällä? Kakkoskoppainen taitaa huudella asiasta näytölläkin?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:18 |
Viestit: 708
|
Plagu kirjoitti: Teuski kirjoitti: powerage kirjoitti: Kannattaisiko Lexialla katsoa onko BSi hävittänyt asetukset? ja laittaa asetukset takaisin. Mä en kyllä keksi mikä lexialla muutettava BSIn asetus estäisi starttaamisen...? Ei mikään... Joo ei tullut loppuun asti ajateltua... Viallinen BSI ei ainakaan anna startata.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:20 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Teuski kirjoitti: Ei varmaankaan kosketa tätä, mutta mitäköhän tapahtuisi jos BSIstä määrittelisi automaattivaihteet käyttöön manuaaliautoon? Starttaisikohan vai olisiko siinä uskossa ettei olisi P päällä? Kakkoskoppainen taitaa huudella asiasta näytölläkin? No eipä oo tullu testailtua, mutta mutuilisin kyllä että ei anna startata, kun tosiaan tieto vaihteen asennosta uupuu.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:25 |
Viestit: 7817 Paikkakunta: Eurajoki
|
Sellainen tuli mieleen, että tossa betaromeon autossa oli eculla vika "inconsistency between the 2 stop switches".
Sen verran netistä silloin kaivoin, että olisi tolle eculle (MM6LP) ominainen koodi ja liittyisi cruiseen ja jarruvalokatkaisijaan. Jarruvalot toimii ja koitettiin toisella cruisen viiksellä ja ilman.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:30 |
Viestit: 2161
|
Se toisen BSI ei varmaan antaisi starttaus lupaa, kun on automaatti?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:40 |
Viestit: 708
|
betaromeo kirjoitti: Se toisen BSI ei varmaan antaisi starttaus lupaa, kun on automaatti? Lexialla muuttaa manuaaliksi, pitäisi starta, jos ei sitten vika ole muualla.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:41 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
powerage kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Se toisen BSI ei varmaan antaisi starttaus lupaa, kun on automaatti? Lexialla muuttaa manuaaliksi, pitäisi starta, mikäli alkuperäisessä BSissä on se vika. juuri näin.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:49 |
Viestit: 2161
|
Tempaisen sen BSI:n huomenna irti ja katselen ja nuuhkuttelen olisiko oikein selkeästi kärähtänyt? Koitan löytää manuaalin samanlaisen purkin ja kokeilla alkaako sillä edes starttaamaan? Mieliala vaihtelee vartin välein, että perhana saadaanhan se vielä toimimaan ja purkuun, vartin välein! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:54 |
Viestit: 7817 Paikkakunta: Eurajoki
|
Koita nyt kuitenkin sen automaatin BSI:llä kun sulla sellanen kerran on. Josko se merkkivalojen käytös muuttuisi ja hydepumppu alkaisi pörräämään.
Ja ei kai tuo starttaamattomuus väärällä vaihteistoasetuksella ole kuin mutuilua puolin ja toisin...
En kyllä usko että olis pahemmin kärähtänyt kun se kuitenkin lexialla näyttäisi toimivan ihan ok.
Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 20.01.2017 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 18:58 |
Viestit: 708
|
Plagu kirjoitti: Kyllä se startti pyörisi vaikka kuinka olisi konffit pielessä, lisäks ei ne toisen auton ruutukaappaukset auta, autojen varusteluissa kun on eroa. Ac manuaali/automaatti, onko parkkitutkia, onko espiä, h3+ vai ei jne jne... Käsittääkseni kaikissaa C5 II 1.8/2.0 bensa on hyvin pitkälti samat varusteet, löytyy AC automaatti, parkkitutkat, H3 jne. löytyy kaikista, C5I on eri asia. Pari asetusta on erillaista esim. 1.8b vs. 2.0b, öljynpaineen mittaustapa jne. Jos tehdasasetuksia ei muuta ei lähde auto käyntiin, nimimerkillä kokemusta on.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 19:00 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Ei se käyntiin lähde mutta startti pyörii kyllä?
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 19:03 |
Viestit: 708
|
Teuski kirjoitti: Koita nyt kuitenkin sen automaatin BSI:llä kun sulla sellanen kerran on. Josko se merkkivalojen käytös muuttuisi ja hydepumppu alkaisi pörräämään.
Ja ei kai tuo starttaamattomuus väärällä vaihteistoasetuksella ole kuin mutuilua puolin ja toisin... Omassa projektissa ainakin hydepumppu lähti heti käyntiin kun vaihdoin uuden BSIn. Vaikka en ollut nykäissytkään Lexialla BSItä. Rikkonaisella BSIllä hydepumppu oli täysin mykkä.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 19:05 |
Viestit: 708
|
Plagu kirjoitti: Ei se käyntiin lähde mutta startti pyörii kyllä? En muista enää.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 19:22 |
Viestit: 2161
|
Oliko niin, että mittarilukema on taltioitunut BSI:lle, sekä mittaristolle?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 20.01.2017 19:24 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
On ja suurempi astuu voimaan. Mut jos se ahistaa vaiha myös mittaristo tai irroita se.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 21.01.2017 12:40 |
Viestit: 2161
|
BSI kaivettu esille ja ei siitä päälle näe mitään erityistä. On aika hanurista irroittaa! Nyt sitten tarvitsisin ehjän käytetyn BSI boksin ja vanhassa osanumero 96 601 058 80, jos jollakulla semmoinen, tai vastaava, niin kannattaa ilmoittautua. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin Lähetetty: 23.01.2017 09:47 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Sähkövikaisen citikan käyntiin maanittelu muistuttaa aikoja kultaiselta 90 luvulta, kun rakennettujen pc koneiden kauppa kävi kuumimmillaan. Gurut hankkivat tuolloin eri lähteistä jumppauskaavioita emolevyille ja korteille, joilla väylät sai toimimaan oikein. Salatiedettä oli myös oikea kaapelointijärjestys ja Master/slave paritus. Asiat vain sattuivat toimimaan tietyssä järjestyksessä tietyllä kokoonpanolla vaikka järjestyksellä ei pitänyt olla merkitystä. Guruilla oli muistiinpanot kansioissa ja nämä olivat arvostettuja henkilöitä omalla kylällä sekä sukulaisten keskuudessa. Lopulta väylät muuttuivat vakaammiksi ja suurella vaivalla hankittu osaaminen menetti samalla markkina-arvonsa.
Vuonna 2037 patongissa muistelemme sitten miten vaikeaa vianetsintä saattoikaan olla vielä 20-luvulla.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
|
|