Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:11 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Teuski kirjoitti:
powerage kirjoitti:
Kannattaisiko Lexialla katsoa onko BSi hävittänyt asetukset? ja laittaa asetukset takaisin.

Mä en kyllä keksi mikä lexialla muutettava BSIn asetus estäisi starttaamisen...?


Ei mikään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7817
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei varmaankaan kosketa tätä, mutta mitäköhän tapahtuisi jos BSIstä määrittelisi automaattivaihteet käyttöön manuaaliautoon? Starttaisikohan vai olisiko siinä uskossa ettei olisi P päällä? Kakkoskoppainen taitaa huudella asiasta näytölläkin?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Plagu kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
powerage kirjoitti:
Kannattaisiko Lexialla katsoa onko BSi hävittänyt asetukset? ja laittaa asetukset takaisin.

Mä en kyllä keksi mikä lexialla muutettava BSIn asetus estäisi starttaamisen...?


Ei mikään...



Joo ei tullut loppuun asti ajateltua... Viallinen BSI ei ainakaan anna startata.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:20 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Teuski kirjoitti:
Ei varmaankaan kosketa tätä, mutta mitäköhän tapahtuisi jos BSIstä määrittelisi automaattivaihteet käyttöön manuaaliautoon? Starttaisikohan vai olisiko siinä uskossa ettei olisi P päällä? Kakkoskoppainen taitaa huudella asiasta näytölläkin?


No eipä oo tullu testailtua, mutta mutuilisin kyllä että ei anna startata, kun tosiaan tieto vaihteen asennosta uupuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7817
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Sellainen tuli mieleen, että tossa betaromeon autossa oli eculla vika "inconsistency between the 2 stop switches".

Sen verran netistä silloin kaivoin, että olisi tolle eculle (MM6LP) ominainen koodi ja liittyisi cruiseen ja jarruvalokatkaisijaan. Jarruvalot toimii ja koitettiin toisella cruisen viiksellä ja ilman.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Se toisen BSI ei varmaan antaisi starttaus lupaa, kun on automaatti?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
betaromeo kirjoitti:
Se toisen BSI ei varmaan antaisi starttaus lupaa, kun on automaatti?


Lexialla muuttaa manuaaliksi, pitäisi starta, jos ei sitten vika ole muualla.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:41 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
powerage kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Se toisen BSI ei varmaan antaisi starttaus lupaa, kun on automaatti?


Lexialla muuttaa manuaaliksi, pitäisi starta, mikäli alkuperäisessä BSissä on se vika.



juuri näin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Tempaisen sen BSI:n huomenna irti ja katselen ja nuuhkuttelen olisiko oikein selkeästi kärähtänyt? Koitan löytää manuaalin samanlaisen purkin ja kokeilla alkaako sillä edes starttaamaan?

Mieliala vaihtelee vartin välein, että perhana saadaanhan se vielä toimimaan ja purkuun, vartin välein! :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7817
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Koita nyt kuitenkin sen automaatin BSI:llä kun sulla sellanen kerran on. Josko se merkkivalojen käytös muuttuisi ja hydepumppu alkaisi pörräämään.

Ja ei kai tuo starttaamattomuus väärällä vaihteistoasetuksella ole kuin mutuilua puolin ja toisin...

En kyllä usko että olis pahemmin kärähtänyt kun se kuitenkin lexialla näyttäisi toimivan ihan ok.


Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 20.01.2017 19:00, muokattu yhteensä 1 kerran


-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 18:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Plagu kirjoitti:
Kyllä se startti pyörisi vaikka kuinka olisi konffit pielessä, lisäks ei ne toisen auton ruutukaappaukset auta, autojen varusteluissa kun on eroa. Ac manuaali/automaatti, onko parkkitutkia, onko espiä, h3+ vai ei jne jne...


Käsittääkseni kaikissaa C5 II 1.8/2.0 bensa on hyvin pitkälti samat varusteet, löytyy AC automaatti, parkkitutkat, H3 jne. löytyy kaikista, C5I on eri asia. Pari asetusta on erillaista esim. 1.8b vs. 2.0b, öljynpaineen mittaustapa jne. Jos tehdasasetuksia ei muuta ei lähde auto käyntiin, nimimerkillä kokemusta on.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 19:00 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Ei se käyntiin lähde mutta startti pyörii kyllä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Teuski kirjoitti:
Koita nyt kuitenkin sen automaatin BSI:llä kun sulla sellanen kerran on. Josko se merkkivalojen käytös muuttuisi ja hydepumppu alkaisi pörräämään.

Ja ei kai tuo starttaamattomuus väärällä vaihteistoasetuksella ole kuin mutuilua puolin ja toisin...


Omassa projektissa ainakin hydepumppu lähti heti käyntiin kun vaihdoin uuden BSIn. Vaikka en ollut nykäissytkään Lexialla BSItä. Rikkonaisella BSIllä hydepumppu oli täysin mykkä.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 19:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Plagu kirjoitti:
Ei se käyntiin lähde mutta startti pyörii kyllä?


En muista enää.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 19:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Oliko niin, että mittarilukema on taltioitunut BSI:lle, sekä mittaristolle?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 20.01.2017 19:24 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
On ja suurempi astuu voimaan. Mut jos se ahistaa vaiha myös mittaristo tai irroita se.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 21.01.2017 12:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
BSI kaivettu esille ja ei siitä päälle näe mitään erityistä. On aika hanurista irroittaa! :evil:

Nyt sitten tarvitsisin ehjän käytetyn BSI boksin ja vanhassa osanumero 96 601 058 80, jos jollakulla semmoinen, tai vastaava, niin kannattaa ilmoittautua. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II koristen sähköt sekaisin
ViestiLähetetty: 23.01.2017 09:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Sähkövikaisen citikan käyntiin maanittelu muistuttaa aikoja kultaiselta 90 luvulta, kun rakennettujen pc koneiden kauppa kävi kuumimmillaan. Gurut hankkivat tuolloin eri lähteistä jumppauskaavioita emolevyille ja korteille, joilla väylät sai toimimaan oikein. Salatiedettä oli myös oikea kaapelointijärjestys ja Master/slave paritus. Asiat vain sattuivat toimimaan tietyssä järjestyksessä tietyllä kokoonpanolla vaikka järjestyksellä ei pitänyt olla merkitystä. Guruilla oli muistiinpanot kansioissa ja nämä olivat arvostettuja henkilöitä omalla kylällä sekä sukulaisten keskuudessa. Lopulta väylät muuttuivat vakaammiksi ja suurella vaivalla hankittu osaaminen menetti samalla markkina-arvonsa.

Vuonna 2037 patongissa muistelemme sitten miten vaikeaa vianetsintä saattoikaan olla vielä 20-luvulla.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: