Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/5 [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 17.08.2015 21:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Keskikulutus matkalla Helsinki-Vaasa-Helsinki oli 10 l / 100 km.
Ei paha. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 15.10.2015 00:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
C5 kulutus RVS käsittelyn jälkeen 9,6 vs 10,2.
Ajo lähinnä Malminkartano-Hermanni.
Kulutuksen erotus oli n. litran verran käsittelyn jälkeen, mutta on pienentynyt nyt, kun kilometrejä on enemmän.
Kuva
Kuva



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 15.10.2015 09:15 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Onko RVS-jatkokäsittelyt.....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 15.10.2015 23:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
ealab kirjoitti:
Onko RVS-jatkokäsittelyt.....

On menossa jo.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 16.10.2015 00:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tunges tohon jatkeeksi vielä Pulstarin konkkatulpat niin saattaa tulla pari desiä lisää miinusta. Paa ihan piruuttas sillä ite havaitsin lievää hyötyä niistä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 16.10.2015 06:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Cikatti kirjoitti:
Tunges tohon jatkeeksi vielä Pulstarin konkkatulpat niin saattaa tulla pari desiä lisää miinusta. Paa ihan piruuttas sillä ite havaitsin lievää hyötyä niistä.

Ovat hankintalistalla. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 16.10.2015 13:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Harri126 kirjoitti:
C5 kulutus RVS käsittelyn jälkeen 9,6 vs 10,2.
Ajo lähinnä Malminkartano-Hermanni.
Kulutuksen erotus oli n. litran verran käsittelyn jälkeen, mutta on pienentynyt nyt, kun kilometrejä on enemmän.
Kuva
Kuva

Saako kummastella avoimesti? Tuommoinen kulutus, pienempimoottorisella, uudemmalla keksinnöllä kuin -92 kolmelitrainen automaattivaihteinen Xm. Mikä tuon selittää..?

Mittausjaksona omalla kohdalla noin vuosi, pari kymppitonnia, hyvin sekalaista ajoa välillä pakkasista ilman esilämmittelyjä käyntiin. Mittaustapana tankkauskuitti sekä matkamittari, joista laskien yllättäen myös kojelaudan keskikulutusnäyttö väittää parin desin sisään samoja tuloksia...

Missä on se kehitys mitä moottorien kanssa on tehty? Varusteiden/painon lisääntyminenkään ei kaikkea selitä, kun Xm:ssä on vähänniinkö kaikkea, painonkin kanssa..?

Pelkkää matka-ajon kulutusta ei ole koskaan viitsinyt katsoa, se kun ei oikein todellisuuden kanssa kerro mitään. Paitsi kerran, kärryn kanssa käynti pääkaupungissa, sitä tulosta ei halua kukaan uskoa. Helppo oli mittaus suorittaa, täydellä tankilla lähtö ja reissun jälkeen taas täyteen, matkamittarinkin näyttäessä hyvin oikeantuntuisia matkalukemia...



Kuinkahan paljon saisi lukemia alaspäin, Pulstar -tulppien sekä RVS:n kanssa testatessa. Tuskin ainakaan lukemat lisääntyisi..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 18.10.2015 13:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
^ eikös tuossa ollut polttoaineena RE85, sehän jo tuota kulutuspuolta selittäisi..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 18.10.2015 13:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Bensa on 98.
Xantia kulkee etanolilla. :)
Pienin kulutus kuitenkin verrattuna muihin autoihini.
Laguna kulutti yli 11 l satasella kuten myös vsx.
Ehkä sitä kulutusta lisää kaasupolkimen miettiminen, välillä tulee tehtyä täyskaasukiihdytyksiä.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 18.10.2015 13:57 

Viestit: 2699
Harri126 kirjoitti:
...Ehkä sitä kulutusta lisää kaasupolkimen miettiminen, välillä tulee tehtyä täyskaasukiihdytyksiä.

Jarrutukset polttoainetta kuluttaa, ei kait niinkään täyskaasukiihdytykset? Tietenkin kiihdytyksissä on sopivan vaihteen valinta tärkeää.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 17.11.2015 10:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
jasu kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
C5 kulutus RVS käsittelyn jälkeen 9,6 vs 10,2.
Ajo lähinnä Malminkartano-Hermanni.
Kulutuksen erotus oli n. litran verran käsittelyn jälkeen, mutta on pienentynyt nyt, kun kilometrejä on enemmän.
Kuva
Kuva

Saako kummastella avoimesti? Tuommoinen kulutus, pienempimoottorisella, uudemmalla keksinnöllä kuin -92 kolmelitrainen automaattivaihteinen Xm. Mikä tuon selittää..?

Mittausjaksona omalla kohdalla noin vuosi, pari kymppitonnia, hyvin sekalaista ajoa välillä pakkasista ilman esilämmittelyjä käyntiin. Mittaustapana tankkauskuitti sekä matkamittari, joista laskien yllättäen myös kojelaudan keskikulutusnäyttö väittää parin desin sisään samoja tuloksia...

Missä on se kehitys mitä moottorien kanssa on tehty? Varusteiden/painon lisääntyminenkään ei kaikkea selitä, kun Xm:ssä on vähänniinkö kaikkea, painonkin kanssa..?

Pelkkää matka-ajon kulutusta ei ole koskaan viitsinyt katsoa, se kun ei oikein todellisuuden kanssa kerro mitään. Paitsi kerran, kärryn kanssa käynti pääkaupungissa, sitä tulosta ei halua kukaan uskoa. Helppo oli mittaus suorittaa, täydellä tankilla lähtö ja reissun jälkeen taas täyteen, matkamittarinkin näyttäessä hyvin oikeantuntuisia matkalukemia...

Kuinkahan paljon saisi lukemia alaspäin, Pulstar -tulppien sekä RVS:n kanssa testatessa. Tuskin ainakaan lukemat lisääntyisi..?


Nonii, tähän on ihan mainiota faktaa nyt... Vaihdoin tuohon Amöriikan ranskikseen Pulstar-tulpat 2 kk sitten. Mitään muita muutoksia en ole tehnyt ja rengastuskin on täysin sama... erikoko renkaat kun vaikuttaa hyvinkin desejä kulutukseen.
Eli tuo bensakrematorio on vienyt 4,5 vuoden kokemuksella tällaisilla lämpimillä syyskeleleillä 10.6-10.8 litraa sadalla (sekalainen ajo). Nyt kun pannu sopeutui Pulstarin tulppiin niin lukemat ovat nyt olleet jatkuvasti 10.2 - 10.3 litraa sadalla eli ero on merkittävä ja varsinkin kun olen nyt viimeist pari viikkoa ajanut jopa enemmään taajama-ajoa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 12.08.2016 23:02 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Citroen Evasion 2.0 turbo (XU10J2TE), manuaaliloota, ajettu noin 290tkm.

Laitoin kokeeksi RVS G4:sta purkillisen, mutta sitä ennen muutamat testit.

4.vaihteella:
60...90 6,3s
90...120 6,5s

5.vaihteella:
60...90 8,8s
90...120 8,2s

0...100 11,1s

*****************

Jotenkin hämärästi muistelen, että sitkeystulokset on aika lähellä Peugeot 406 2,1td:n tuloksia. Täyskiihdytys kertarutistus, säästetään kytkintä. Sitkeysmittaukset kahteen suuntaan ja niiden keskiarvo (heitto muutamia sekunnin kymmenyksiä vetojen välillä). Mittari tietty vähän valehtelee, mutta ei tässä absoluuttisia tuloksia haetakaan.

Tämän jälkeen purkki ihmeainetta ja syksymmällä uudet mittaukset. Palataan asiaan.

EDIT: Kulutus kesäkelillä ja -rajoituksin maantiellä 8,5...9 ja sekalaisessa ajossa 10,5...11.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 10.09.2016 16:09 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Vajaa 1000km ajettu ja täsmälleen samat ajat. Yksi puteli ei siis vaikuttanut.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 11.09.2016 13:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Aapeli kirjoitti:
Vajaa 1000km ajettu ja täsmälleen samat ajat. Yksi puteli ei siis vaikuttanut.

Tuo pieni puteli ei ihmeitä tee. Usein ensimmäinen purkki irrottaa karstoja pinnoilta minkä huomaa öljyn muuttumisesta "nahkeaksi" sormien välissä ja ennen öljyn vaihtoa kitkatkin voi olla suuremmat. Valitettavasti tästä ei kukaan ole vielä tiedettä malttanut tehdä. Sama ilmiö ei toistu enää useamman purkin jälkeen. Tässä activassa luulen että käsittely on lisännyt jo ennestään ollutta öljyvuotoa kampuran tiivisteeltä, ainakin se on lisääntynyt. En itsekkään ole huomannut perstuntumalla maksimiväännön/tehon kasvua mikä voi johtua siitä että TCT:ssä tuo ahtojen leikkaus on aika raju ja määrittelee potkun. Toisaalta olen viritellyt kaasuläppää joka vaikutti jonkin verran ja sotkee arviota RVS:ssän vaikutuksesta. Käyntiääni on hiljentynyt eikä ajossa kuule moottoria ollenkaan kuin kovemmissa kiihdytyksissä. Ylhäällä ottanut kytkin on alkanut luistamaan 3000 rpm kohdalta mutta lienee enemmän tuon öljyvuodon seurausta kuin kasvaneiden voimien? Olen laittanut G4&D6 satsit. Kulutukseen olen tyytyväinen ennakko-odotuksiin nähden. Sekalaisessa työmatkajossa 100km/päivä nurkkapyörityksineen on mennyt kaikissa kolmessa tankillisessa haarukkaan 8.0-8,2 ja mukana on useita tyhjäkäynti/vivuston säätöjaksoja. Nytkään ei ole vertailukulutusta ennen, mutta vastaavassa ajossa viimekesänä myöskin RVS:ssätty 806 vei 1-1,5 litraa enemmän. 2,5 td XM vie samassa ajossa 6,5-6,8.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 11.09.2016 23:47 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Kannattaa siis tehdä kuten suositellaan ja vaihtaa öljyt ennen toista purkillista.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 18.09.2016 15:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Eilen kokeeksi juuri ostettuun melkein 300tkm rullattuun Xantia v6:seen yksi tuubi moottoriin ja toinen hydraulisysteemiin. 10 minuutin tyhjäkäynti ja pojan toimesta vaihtelevaa ajoa pellolla.

https://youtu.be/B7WHCirxAhI

Kone savutti vitivalkoista savua ensin aika kauan, juuri kuten se 406 coupekin. Nyt parin tunnin ajojen jälkeen käy paljon sievemmin ja hiljaisemmin kuin alunperin. Sisällä vasta yksi tuubi. Tyhjäkäyntimoottori on hämillään kun koneen vastukset joutokäynnillä ovat laskeneet niin paljon että tk-solenoidi on alueella jossa ei ole käynytkään varmaan kymmeneen vuoteen. Meinasi hetken sammahdella kun tk-moottori takerteli, nyt oppi. Lexia näytti venttiilin olevan noin 10% vähemmän auki kuin ennen tuubitusta.

Hydrauliikkapumpun käyntiääni meni kolinasta normaaliksi narinaksi ja käyntiväli piteni 5 sekunnista melkein puoleen minuuttiin. Auto nousuu ja laskee ehkä tuplanopeudella aikaisempaan verrattuna.

Tämän käsittelyn hinnaksi tuli vajaa kolmekympiä.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 14.02.2017 21:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 260
Paikkakunta: Tohmajärvi
Motonetti on ruvennut myymään omalla tuotemerkillä valmistettua öljyä jossa on sekoitettu RVS ainetta. http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000580/ ... -40-RVS-5L



Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 15.02.2017 11:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
TRD Turbo kirjoitti:
Motonetti on ruvennut myymään omalla tuotemerkillä valmistettua öljyä jossa on sekoitettu RVS ainetta. http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000580/ ... -40-RVS-5L


Ja "vain" 12€ kalliimpaa kuin sama öljy ilman RVS:ää. Mutta tuo onkin tarkoitettu vain käsittelyn ylläpitoon.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 15.02.2017 14:21 
Kusetus Company of Finland tiedottaa: Tarjoamme teille tuotteen, jonka avulla saatte kaikki automobiilienne vaivat korjattua, jopa korroosion ja naapurin ilkeän akan aiheuttamat vauriot.
Lisäksi syöpä, kallonmurtuma, vittumainen mielenlaatu ja muut vaivat korjaantuvat käyttämällä hyväksi todettuja ja monessa tutkimuslaitoksessa testattuja tuotteitamme.
Elkää helkkarissa vastatko tähän viestiin, vuan likatkaa alla olevaa linkkiä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_DS


   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 17.02.2017 01:23 

Viestit: 497
En voinut vastustaa kiusausta, vaan otin rättisitikan liikennekäyttöön ennenaikaisesti toissapäivänä.

Ennen liikkeellelähtöä laitoin koneeseen annoksen paljon kehuttua RVSää. Uusinta-annoksen laitan ohjeenmukaisesti öljynvaihdon ja venttiilisäädön jälkeen muutaman sadan kilometrin jälkeen.

Rättäriin kun ei ole talvirenkaita, niin siinä mielessä siis ajelukausi alkoi pari viikkoa ennenaikaisesti. Lämpötila täällä saaristossa oli +10, ja tiet ovat olleet sulina taas melkein koko talven, joten ei tuota talvirengaspakkoa oikein osaa itselleenkään perustella.

Rättärini koneella on takanaan 280 tkm, ja veto on yhä kaikin puolin uuden veroinen. Mutta kuunneltuani rättisitikkatapaamisissa uudistettujen 2cv6-koneiden käyntiääniä, niin onhan niissä tällaiseen neljättä vuosikymmentä ajettuun verrattuna selvä ero.

Saas katsoa muuttuuko äänimaailma sitten keväämmällä öljynvaihdon ja venttiilisäädön sekä uuden RVS annoksen myötä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 17.02.2017 23:22 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Menee vähän ohi aiheen, mutta millaisia kuluvien osien remontteja rättärin moottorissa on noilla kilometreillä takana?



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 18.02.2017 02:01 

Viestit: 497
Siispä lyhyesti kun off-topic: Koneen remontteja ei ole tehty ensimmäistäkään.

Vuosikymmenten saatossa koneeseen on laitettu omatekemä emitteriseuraajasytytys ja 2-kurkkuinen Mehari-kaasutin.
Mitään muita kuluvia osia moottoriin ei ole vaihdettu, eikä konetta ole koskaan avattu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 22.03.2017 10:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
RVS-testi on menossa. Näkyy ainakin Facebookissa.
Yli 400 km ajettu pösöllä ilman öljyä.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 22.03.2017 11:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Aapeli kirjoitti:
Menee vähän ohi aiheen, mutta millaisia kuluvien osien remontteja rättärin moottorissa on noilla kilometreillä takana?


Bokserikoneen luonteen ja painovoiman yhteistyönä mäntiä ja sylintereitä voi laittaa hankintalistalle 150 000-250 000km ajon jälkeen, jolloin öljynkulutus kasvaa. 100tkm haitari johtuu ajotottumuksista ja huoltojen tiheydestä, öljytilavuus 0.6L koneessa vain 2.5 litraa. Alakerta, eli nokka-akseli ja kampi kestää useamman koneen otannalla 600tkm, mikäli säätää venttiilit edes joskus ja vaihtaa öljyjä. Näillä vuosikymmenillä useamman kulkimen alakerrat ovat jo 400tkm paremmalla puolen, vaikkakin täysrempattuja muutoin. Se on erittäin hyvin pienitehoiselle koneelle, pienellä öljytilavuudella ja korkealla rasitusasteella. Rättärin kampiakseli ei ole tehdastekoisena kovin hyvin tasapainotettu, joten krymppiliitettynä mötikkänä on jokseenkin hienoa, että se silti kestää yli puoli miljoonaa ennen kuin kiertokangen alapäät alkavat kolista.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: RVS vs muut
ViestiLähetetty: 23.03.2017 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Laitoin tänään "uuteen" 2007 hdi C4GP automaattiimme ensimmäisen satsin D4:sta. Autolla ajettu 234 tkm ja kulutus vaimon pääosin motaria ja nurkkapyörittelyä sisältävässä ajossa 7,5 litraa. Ite pääsen kyllä kutosen paikkeille.. Katsoin ennen aineen lisäystä Lexalla suutinkorjaukset ja olivat välillä 84%-111% syötöllä 5,14 mg/s. Puolen tunnin ajelun jälkeen seurasin noita arvoja tyhjäkäynnillä ja olivat heti ajon jälkeen välillä 91-108% ja syöttö 4,11 mg/s. Näissä tosin moottori oli lämmennyt 65:stä 85:een. Tässä vaiheessa kevyesti kaasutettaessa oli moottorissa selvää värähtelyä ja eräänlaista vastahakoisutta. Seurasin vielä noin 15 min välillä hieman kaasutellen ja arvot tasaantuivat välille 95-106% ja syöttö vaihteli välillä 3,08-4,11 mg/s. Lämpötilan sain pidettyä lämppärin teholla noin 89 asteessa. Testin lopussa käynti oli tasaisempi ja kaasuttelun värinät oli laskeneet huomattavasti. Seuraan nyt kulutusta vaimon referenssiajossa ja sen jälkeen mömmöt Aisiniin ja löpötankkiin. Ja ennen kuin kukaan ehtii sanomaan että ei tuo öljyjen seassa mitään suutinarvoihin vaikuta, niin todettakoon että suutinkorjaukset lasketaan kampiakselin nopeudenvaihteluista pyrkien saamaan käynti sylinterikohtaisesti tasaiseksi syöttöjä muuttamalla. Eli tähän vaikuttaa suuttimen kunnon lisäksi sylinterin kunto/tiiveys, karstat ym.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/5 [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: