|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 01:30 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"täytyy myöntää että en ole varma Cx:n öljymäärämittarin tarpeellisuudesta"
Se on hieno, hyvä ja tarkka. Sen kanssa voi elää! Ei tarvii ikinä vahdata tikusta... Niin on ihmisiä jotka lisäävät öljyä heti kun tikusta näkee että on 2 mm laskenut pinta. Nojoo, eise välttämätön ole mutta toimiva.
"Ai niin. Yksi turha tuli mieleen. Merkkivalo, mikä käskee vaihtamaan isompaa pykälää. Ennen homma hoitui korvakuulolla ja p..rstuntumalla "
Onko tuollasia tuotannossa olevissa Citikoissa? EI kai?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 09:18 |
Viestit: 1496
|
Kerran näin yhdessä pemarissa ulkopuolelta valaistut ovenkahvat. Ne ovat todella tarpeelliset...
Mutta vastaan otsikkoon saman kuin Patonki 1.0:kin: Seat -merkkiset ajoneuvot.
|
|
|
|
 |
heh heh©
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 11:13 |
Viestit: 153
|
Tässä on nyt lueteltu jos jonkimmoisia varusteita, tupakansytkärit, peruutustutkat, valoja ja kaikenmaailman sähkölisukkeita turhakkeiksi. Tällä periaatteella voisi ehkä sanoa että koko auto on turhake, pääseehän sitä kävellen tai polkupyörälläkin matkaa taittamaan!
Jokin varuste on toiselle tarpeeton turhake, toiselle taas se voi olla hyvinkin tarpeellinen. Vaikkapa sytkäri ja tuhkakuppi, itse säilytän tuhkakupissa kolikoita tai muita pikkuesineitä ja sytkärin pistokkeesta saan sähköä kännyyn, valaisimeen kompressoriin yms.
Mielestäni turhake autossa on esine tai varuste joka ei tee mitään tai jota kukaan ei käytä. Esim. erilaiset koriste-esineet ym. tingeltangelit. Kaikkein naurettavin on liimattava konepellin varmuuslukko-jäljitelmä. Ja kaikki ns. "tuning" tilpehööri jolla pyritään saamaan näyttävyyttä, (yleensä vain huonompaan suuntaan).
|
|
|
|
 |
Jallu
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 14:28 |
Viestit: 294
|
Teinitummennetut taka- ja takasivulasit 
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 14:52 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Jallu kirjoitti: Teinitummennetut taka- ja takasivulasit  Samaa mieltä, vieläpä ilman hymiötä.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 15:03 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Igor kirjoitti: Jallu kirjoitti: Teinitummennetut taka- ja takasivulasit  Samaa mieltä, vieläpä ilman hymiötä. http://i88.photobucket.com/albums/k193/ ... CN4696.jpgOnkos nämä sitten "teinitummennetut", vai pelkästään tummennetut..? Itse taas näkisin nuo enemmän tarpeellisena kuin turhakkeena, tenavan, koiran ja jumalattoman tavaramäärän kannalta... Ei auringon tarvii korventaa kahta ensinmainittua, eikä ulkopuolisten tarkkailijoiden tarvii nähdä mitä kaikkea mukanani kuskaan..! Cikatti kirjoitti: "Ai niin. Yksi turha tuli mieleen. Merkkivalo, mikä käskee vaihtamaan isompaa pykälää. Ennen homma hoitui korvakuulolla ja p..rstuntumalla "
Onko tuollasia tuotannossa olevissa Citikoissa? EI kai? Tiiä sit onko tuotannossa olevissa, mutta miun Tinskussa ainaski on...  Kuten "kilpa-autoissa" muutenkin, vaihtovalo, sellainen ohjelmoitavalla syttymisajankohdalla varustettu... DSuper5 kirjoitti: sähköiset penkin säädöt Tätä taas pidän jopa turvallistuustekijänä..! Eipähän lähde jakkara karkuun kun sitä kuitenkin säätää ajon aikana. Kuka myöntää että joskus on penkkiä säätäessä jakkara karannut niin taakse ettei ole oikein ylettänyt polkimille..? Näin ei tapahtumaan pääse sähkösäätöisen kanssa..! Eikä myöskään kallistuksen kanssa, kuten varsinkin japanialaistyyppisen jakkaran selkänojasäädön, eli portaittaisen asetuksen kanssa, vipuun kun koskee niin jakkaran saa kertarysäyksellä aivan makuuasentoon. Ei sähköisellä säädöllä varustettu penkki tätäkään tee, turvallisuutta tämäkin, sanoisin... Ja sitten sitä tuon säädön tuomaa mukavuutta, säätö on täysin portaaton... Nämä siis vain muutamaan edellä mainittuun "turhakkeeseen" kommenttina, yhdelle joku on turha, toiselle kiva, kolmannelle ehdoton vaatimus..! Tietennii kaikesta on kiva väitellä, siitähän sitä keskustelua syntyy, mutta riidan asteelle ei liene kannata tässäkään mennä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jd69dj
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 15:19 |
Viestit: 56 Paikkakunta: Vantaa
|
Takalasin tummennus pitäisi lailla kieltää niinkun tuulilasinkin, Moni asia ei jonossa ajaessa ärsytä yhtäpaljoa kun suuren auton pikimusta takalasi mistä ei yhtään näe mitä sen auton edessä tapahtuu. Tavaroiden ja matkustajien piilottamiseen riittää aika pitkälle pelkkien sivulasien tummennus. Ääni "teinitummennuksille" 
Kuvan Santtu kierrossa, nykyisin Relluillen. Sydänvertaitkien joudun nyt jo Ooppeloimaan.
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 15:26 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Jopas sitä ollaan tummennoksia vastaan.. Joo en minäkään noita fanita kovin paljon, mutta nyt olen jo tuollaisten kanssa oppinut elämään. Alkuun pimeässä peruuttaminen jänskätti kun mitään ei nähnyt mutta ompahan oppinut taas peilejä käyttämään. Mutta hyödyksi nuo on ollut esimerkiksi soittimia kuskattaessa kun ohikulkijat eivät suoraan näe mitä takatilassa on.
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 15:34 |
Viestit: 1496
|
"Kuka myöntää että joskus on penkkiä säätäessä jakkara karannut niin taakse ettei ole oikein ylettänyt polkimille..? "En ole vielä sellaisessa autossa istunut, missä kuskin penkin saisi niin taakse, etten polkimiin yltäisi. Olen tosin lähes kaksimetrinen  Siitä syystä penkin säätäminen on lähes autossa kuin autossa helppoa minulle: penkki niin taakse kuin sen vaan saa ja selkänoja sellaiseen viistoon kulmaan, ettei pää ota kattoon.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 18:33 |
|
Tirehtööri kirjoitti: "Kuka myöntää että joskus on penkkiä säätäessä jakkara karannut niin taakse ettei ole oikein ylettänyt polkimille..? "
...no vaan kerran, sitten opin muistamaan säätämisen ennen liikkeelle lähtöä  Pituutta kun on huikeat 160 cm
|
|
|
|
 |
patsukki
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 18:49 |
Viestit: 51 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Turhana pidän ajovalojen pesimiä,roiskivat vaan konepellille jos ei käännä tukkoon. Kyllä peruutus(paikoitus)tutka on tarpeen Break-mallissa. Hatcback ei sitä kaipaa. 
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 19:53 |
Viestit: 5858 Paikkakunta: Lahti
|
Jallu kirjoitti: Teinitummennetut taka- ja takasivulasit  Välttämätön jos on rumat lapset Kahdennetut pakoputket.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 20:39 |
|
heh heh© kirjoitti: Mielestäni turhake autossa on esine tai varuste joka ei tee mitään tai jota kukaan ei käytä. Esim. erilaiset koriste-esineet ym. tingeltangelit. ...sitten tuleva turhake on pienoismalli, jonka kiinnitän zx:ääni heti kun keksin mihin ja miten niin, ettei tarvi rei'ittää turhaan autoa 
|
|
|
|
 |
AriR
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 13.02.2009 21:25 |
Viestit: 68 Paikkakunta: vantaa
|
Nämä tummenetut takavalot, siis lähes mustat jos mennään tolle tuuninki puolelle. Muutaman kerran on ollut vaikea erottaa onko siellä jarruvaloja ollenkaan. 
|
|
|
|
 |
txk
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 14.02.2009 12:42 |
Viestit: 119
|
Xari kirjoitti: Kahdennetut pakoputket.
Liitteet: |

putket.JPG [ 17.43 KiB | Katsottu 13667 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 14.02.2009 15:45 |
|
txk kirjoitti: Xari kirjoitti: Kahdennetut pakoputket.
Tuossa kuvassa on jo asennetta. 
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 14.02.2009 17:07 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
jd69dj kirjoitti: Takalasin tummennus pitäisi lailla kieltää niinkun tuulilasinkin, Moni asia ei jonossa ajaessa ärsytä yhtäpaljoa kun suuren auton pikimusta takalasi mistä ei yhtään näe mitä sen auton edessä tapahtuu. Taidatpa ajaa turhan lähelle jos edessä olevasta pitäisi katsoa läpi eikä ohi. Puoli auton leveyttä sivulle ja parin auton pituuden verran väliä niin näkymät on ihan toisenlaiset. Pitäisikö myös läpinäkymättömät kuorma- ja linja-autot kieltää?
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 14.02.2009 17:16 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
RPekka kirjoitti: jd69dj kirjoitti: Takalasin tummennus pitäisi lailla kieltää niinkun tuulilasinkin, Moni asia ei jonossa ajaessa ärsytä yhtäpaljoa kun suuren auton pikimusta takalasi mistä ei yhtään näe mitä sen auton edessä tapahtuu. Taidatpa ajaa turhan lähelle jos edessä olevasta pitäisi katsoa läpi eikä ohi. Ilmeisesti liikennevalotilanteita tarkoitetaan tässä..? No, itselläni uskoisin olevan sellainen tummennuksen aste että sieltä vielä läpi näkyy edelläni oleva lisäjarruutteluvalo... Tai sitten ei, mistä näistä tietää tarkistamatta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 10:17 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
Autostereoiden kaukosäädin on laite jonka olemassaolon tarkoitusta en vielä keksinyt.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 10:43 |
Viestit: 2699
|
Vehvis kirjoitti: Autostereoiden kaukosäädin on laite jonka olemassaolon tarkoitusta en vielä keksinyt. Sinulla on ilmeisesti hyvinkin poikkeava ohjauspaneeli stereoissa? Yleensähän niissä on kymmeniä muutaman millin kanttiinsa olevia nipukoita, joten johonkin tiettyyn säätimeen osuminen autoa ajaessa on ihan tuurin kauppaa. Kaukosäätimessä sen sijaan on selkeät toiminnot.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 10:50 |
Viestit: 332 Paikkakunta: Kalajoki
|
r_a_n_u kirjoitti: Kaukosäätimessä sen sijaan on selkeät toiminnot. Ja ratissa vielä paremmat 
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 10:57 |
Viestit: 2699
|
maarit kirjoitti: r_a_n_u kirjoitti: Kaukosäätimessä sen sijaan on selkeät toiminnot. Ja ratissa vielä paremmat  No joo. Eihän silloin muuta kaukosäädintä tarvitsekaan stereoiden ohjailuun. Kaikissa autoissa ei vaan sellaisia hienouksia ole.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 11:24 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Autostereoiden kaukosäädin on laite jonka olemassaolon tarkoitusta en vielä keksinyt."
CX:ssä täysin välttämätön. Radio kun sattuu olemaan penkkien välissä ja siis pelkkä vilkasiu radioon vie täysin huomion tiestä. Mutta, muissa kulkuneuvoissa se on kyllä turhake.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Ake Blomm
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 14:23 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Vantaa
|
Mitenkä mahtaa olla, löytyisikö vielä ketään jolla Cx:ssä se öljymäärämittari toimii? Minulla se on vain satunnaisesti saattanut näyttää lukemaa, joka saattaisi olla lähellä oikeaa.
|
|
|
|
 |
Ake Blomm
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 14:28 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Vantaa
|
No niin Cikattihan olikin jo ehtinyt tätä öljymäärämittarijupakkaa jo kommentoimaankin ja oikeastaan vastannutkin kysymykseeni, että löytyyhän niitä toimivia, tietysti. Minä en huommanut, että tässä ketjussa oli parikin sivua... 
|
|
|
|
 |
|
|