Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 12.05.2017 22:15 

Viestit: 29
Auto alkoi temppuilemaan eilen aamulla. Illalla toimi hyvin ja aamulla nykimistä ja pykimistä.
Ei ota kierroksia ja ei ole vetoa max 20kmh.
Nafta suodattimen vaihdoin josko se olis tukossa mutta ei auttanut. Käsipumpulla saa pumpata paineet ja ilmat pois-> lähtee käyntiin ja sammuu hetken päästä.
Hetken kun on niin saa taas pumpata käsipumpulla painetta suodattimelle, vaikka on pumpattu kovaksi hetki sitten.

Onko mahdollisesti korkepainepumppu kypsynyt?
Vai vuotoja letkuissa/putkissa?
Tukos jossain?

Moottorin vika valo ei syttynyt kertaakaan ja leksakaan ei anna pysyviä koodeja. Eilisistä pykimisistä oli P1198 koodi, joka viittaa polttoaineen paineeseen, tänään ei ole tullut mitään vaikka olen muutaman kerran sitä käynnistellyt ja on sammuillut ittestään.

Leksa antoi erikoisen aloitus ruudun kun otin yhteyden autoon.

Jos joku olis törmännyt vastaavaan joskus. Kuuklella en löytänyt vastaavia onkelmia.
Kysele lisää jos jäi epäselvyyksiä.

tackar och pockar


Liitteet:
nimetön3.gif
nimetön3.gif [ 98.33 KiB | Katsottu 5539 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 12.05.2017 22:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Päijät-Häme
Onhan tankissa varmasti polttoainetta, onhan?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 12.05.2017 22:39 

Viestit: 29
:lol: :lol: Juu kyllä on ja laiton vielä kymppikannulla lisääkin.

Niin ja tuo näyttö ei näytä jäljellä olevaa matkaa, mitä pääsee arviolta jäljellä olevalla polttoaineella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 12.05.2017 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5572
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Eikös niissä pumpun kyljessä olevissa paineensäätimissä ole aika yleisesti vikaa ollut?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|AX 11 TRE '89=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 12.05.2017 23:01 

Viestit: 776
Paikkakunta: Vihti
Teuski kirjoitti:
Eikös niissä pumpun kyljessä olevissa paineensäätimissä ole aika yleisesti vikaa ollut?


On mutta yleensä ne jumittelee niin että nostaa liikaakin paineita.



- 407c - 11B - 508 -106 S16 -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 06:55 

Viestit: 29
Onkos missään tuon pumpun räjäytys kuvia?
Josko siellä olis joku venttiili kypsyny.

Kun se kuitenkin lähtee käyntiin kun on saanut käsin pumpattua naftan pumpulle asti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 07:18 

Viestit: 29
Kävin kokeileen käsinpumppausta ja samalla koitin tähyillä silminnähden vuotoja.
Vuotoja en nähnyt mutta eihän sinne pumpun tykö pahemmin näekään.

Pumppasin käsin pumpun "pallon" kovaksi ja tähyilin vuotoja. Kokeilin pumppua taas, oli jo pehmee.
Taas pumpaten kovaks ja melkestään heti samontein pehmeni niin että sai pumpata useamman kerran.

Ja käyntiin kyllä lähti.

Epäilisin että itse pumppu ei ole rikki, vaan joku venttiili/tiiviste siellä pumpun kylessä,
tuskin saan käsin sinne pumpattua sen 300 baria, että käynnistyisi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 07:47 

Viestit: 29
Kuinkas noi 'väärän' merkkisten autojen pumput sopii?
Lähinnä nuo Foortit ja Volvot, joissa on tuo sama moottori.
Tietty tuo Siemenssin numero 9658193980 on sama.
Löytyy ebaystä hieman halvempia pumppuja kuin täältä suomesta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 09:43 

Viestit: 776
Paikkakunta: Vihti
Jos valmistajan numero on sama ni kyllähän se silloin sama osa on. Ennen pumpun tilailua mittaa vielä suutinten ohivuoto.



- 407c - 11B - 508 -106 S16 -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 10:41 

Viestit: 29
Ohivuoto on minimaalista, muutama tippa kaikkien suuttimien letkuista sekunnissa tyhjäkäynnillä.
Tarvinee ruveta kaiveleen esiin sitä pumppua, että saa numerot varmistettua ja tarkastettua liitokset.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 10:51 

Viestit: 575
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Siirtopumppu sökö??



TCT Break -97myyty, Break V6 Exl,Activa -99 myyty! Xantia Break V6 Exl. man -00, C5 V6 Exl.aut.-05. Audi A8 W12.myyty. VW Phaeton W12 6.0L Q -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 11:08 

Viestit: 29
catmatti kirjoitti:
Siirtopumppu sökö??


Mallissa ei ole tietääkseni siirtopumppua


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 11:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5572
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
onko siinä tulolinjassa joku takaiskuventtiili? Servicen kuvissa ei näy, ellei siinä tankin päässä olevassa mittarihässäkässä ole?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|AX 11 TRE '89=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 11:26 

Viestit: 29
Tuossa on se käsipumppu, joka on mielestäni samanlaisella systeemillä mikä on perämoottorin letkussa, jossa on se helmi siellä estämässä.
Varma en ole onko muuta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 11:34 

Viestit: 29
https://drive.google.com/file/d/0B_abZ1 ... sp=sharing
Tuossa tuo kaikkien suuttimien ohivuoto

https://drive.google.com/file/d/0B_abZ1 ... sp=sharing
Ja tuossa on leksalla tyhjäkäynti arvoja, juuri ennenkö sammu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 11:50 

Viestit: 29
1Tahma1 kirjoitti:
Tuossa on se käsipumppu, joka on mielestäni samanlaisella systeemillä mikä on perämoottorin letkussa, jossa on se helmi siellä estämässä.
Varma en ole onko muuta

Kuvassa nro 14 vieressä oleva käsipumppu. Ja sille ei luonnollisesti ole omaa numeroa.


Liitteet:
service2.gif
service2.gif [ 68.73 KiB | Katsottu 5220 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 12:30 

Viestit: 776
Paikkakunta: Vihti
Kun pumppaat kovaksi sen perämoottori pumpun ja odotat vaikka pari minuuttia niin pysyykö se kovana?

Suutin vialta ei kyllä tuolla ohivuodolla vaikuta.



- 407c - 11B - 508 -106 S16 -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 12:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5572
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
1Tahma1 kirjoitti:
Tuossa on se käsipumppu, joka on mielestäni samanlaisella systeemillä mikä on perämoottorin letkussa, jossa on se helmi siellä estämässä.
Varma en ole onko muuta

No siellä se takaisku sitten on, olis aika halpa kokeilla?

1Tahma1 kirjoitti:
Pumppasin käsin pumpun "pallon" kovaksi ja tähyilin vuotoja. Kokeilin pumppua taas, oli jo pehmee.
Taas pumpaten kovaks ja melkestään heti samontein pehmeni niin että sai pumpata useamman kerran.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|AX 11 TRE '89=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 13:14 

Viestit: 776
Paikkakunta: Vihti
mutta vaikka se takaisku ois sökö niin eikai se tuota sammumista selitä?



- 407c - 11B - 508 -106 S16 -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 13:36 

Viestit: 29
Plagu kirjoitti:
Kun pumppaat kovaksi sen perämoottori pumpun ja odotat vaikka pari minuuttia niin pysyykö se kovana?

Suutin vialta ei kyllä tuolla ohivuodolla vaikuta.


Ei pysy kovana. Melkein samontein pehmiää.

Sais jostain selville tuon korkeepainepumpun räjäytyskuvan niin tietäis miten ne venttiilit siellä on


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 13:44 

Viestit: 29
Plagu kirjoitti:
mutta vaikka se takaisku ois sökö niin eikai se tuota sammumista selitä?

Juu en ymmärrä kuinka se muka ei saa tuota naftaa imettyä kun se kuitenkin on pumpattu käsin sinne korkeepainepumpulle asti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 19:31 

Viestit: 222
Paikkakunta: Oulu
Eihän siellä missään oo polttoaineletku halaki/lytyssä. Tämäkin on vaan tämmöstä arvailua.



Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 19:45 

Viestit: 29
En ainakaan ole nähnyt vuotoja konehuoneen puolella, kaikki on mahdollista. Tietty liittimet, jotka on niitä pikaliittimiä. Auton alla kun en vielä ole käynyt mutta läikkää ei ainakaan ole.

Mennyt päivä mukavasti prittien foorumeita kahlaillessa.
Monella ollut samantapaisia oireita ja 'ammattilaiset' vaihdellut osia seltä täältä ilman onnistumisia.

Yks pisti silmään, saman tapaisia oireita ollut kun se lisäainepussi on aivan tyhjä.
Kait se täytyy mennä ryömiin kun saa penskat nukkuun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 20:06 

Viestit: 1199
Paikkakunta: Jokioinen
Melko varmasti vetää ilmaa jostain tiivisteen välistä, ei vuoda välttämättä kun et saa sinne painetta. Tietty, tarkista että tankissa ei ole alipainetta.



307SW 1.6hdi, Alfa Romeo 156 stw 1.8ts, Ducato 2.3jtd maxi.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP 2.0 HDi 103 kW hukkaa diesel paineet
ViestiLähetetty: 13.05.2017 21:00 

Viestit: 29
Hoplaa

Tuli testailtua kakkos kulkineesta RHR, se käsipumppu pehmiää siinäkin melkeestään välittömästi.
Kokeillaan nyt vielä naapurin kanssa josko tuo kävis sillon kun toinen pumppaa käsipumpulla ja toinen painelee kaasua.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron