Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 02.04.2017 13:15 

Viestit: 26
Moi,

aiheena xsara picasso 1,8 (6fz) vm. 2001 ja noin 1,5 kuukautta sitten ilmastoinnin puhaltimeen jäi kolme nopeutta. Se hitain on ihan pysähdyksissä ja toinen nopeampi nopeus on virta-avaimesta kääntäessä virrat päälle ja auton käynnistettyä on se kolmas ja nopein nopeus. En ole huomannut palaneita sulakkeita ja ilmastoinninpuhaltimen nopeuden ja suuntauksen painonapeilla ei ole vaikutusta, eikä vaihtamalla "eco-moodiinkaan". Mitä muita vikapaikkoja on katsella?

Sitten vielä, 13.3 tarkastelin saman sitikan nesteitä ja huomasin sitä käytetyn "opetusmateriaalina" tai muuten "ilman suostumustani" (20170313_162429pieni.jpg) eli pienet hampaan jäljet kolarikytkimen "painimella". Katsastukseen mennessä havaittiin vasemmalta jarruvalo pimeäksi ja lampunvaihdon aikana oli melumateriaalia siirtynyt outoon paikkaan ja sivukotelossa outo reikä (20170331_114007pieni.jpg). Pitäisikö laittaa sitikan sisälle kräpsä kettingin pätkällä vetokoukkuun kiinni vai antaa naapurille noottia heidän katin hutiloiduista hommista? :)


Liitteet:
20170331_114007pieni.jpg
20170331_114007pieni.jpg [ 79.7 KiB | Katsottu 25020 kertaa ]
20170313_162429pieni.jpg
20170313_162429pieni.jpg [ 112.74 KiB | Katsottu 25020 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 16.06.2017 20:25 

Viestit: 26
Moi, kootaan tähän ketjuun tähän sitikkaan tulleet jutut;

Onkos tietoa mistä tai miten löytyy tuulilasinpesurin pumppu. Bilteman ja Motonet:n pumput näytti erilaiselta kuin irroitettu. Tuo irroitettu piti ääntä, mutta liemi ei liikkunut.


Liitteet:
tuulilasipesupumppu.jpg
tuulilasipesupumppu.jpg [ 60.38 KiB | Katsottu 24763 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 21.06.2017 22:42 

Viestit: 26
Moi, Citroen xsara picasso 1,8 ja lämmityslaitteen puhaltimen nopeutta ei saa muutettua. Mistä sen säätimen löytää ja miten siihen ja puhaltimen moottorin pääsee käsiksi korjaamaan? ;)


Liitteet:
paikka.jpg
paikka.jpg [ 85.48 KiB | Katsottu 24651 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 22.06.2017 06:56 

Viestit: 684
antsu kirjoitti:
Moi, kootaan tähän ketjuun tähän sitikkaan tulleet jutut;

Onkos tietoa mistä tai miten löytyy tuulilasinpesurin pumppu. Bilteman ja Motonet:n pumput näytti erilaiselta kuin irroitettu. Tuo irroitettu piti ääntä, mutta liemi ei liikkunut.


Eipä taida olla pesurin pumppu vaan aktiivihiilisuodattimen venttiili. Pumput löytyy pesunestesäiliön alaosasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 22.06.2017 10:33 

Viestit: 26
Tervehdys,

tuo pieni ruskea mötikkä oli kiinni ihan lähellä pesunestesäiliön täyttöaukon vieressä ja epätarkka kysymykseni tarkoitti sen pumpun hankinta paikkaa. Bilteman ja Motonetin kuvissa heidän pesunesteenpumppunsa oli erilaisia - kahdella ulostulolla. Sen kun irroitti ja "oikeanpuoleisesta viiksestä" ei kuulunut eikä tapahtunut mitään lasinpesuun liittyvää. Eli sillä "löytymisellä" tarkoitin ehjän lasinpesupumpun hankintapaikkaa. Eräs pesunestepumppumalli suuremmalla sisäänmenolla on jo löytynyt, mutta ei vielä paikallaan. :)



Mutta se lämmityslaitteen puhaltimenmoottori ja sen nopeudensäädin on vieläkin luoksepääsemättömässä paikassa. :)

Kiitoksia avusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 22.06.2017 11:00 

Viestit: 5065
Kun vaihdoin Picassoon (2004) lasinperurinpumppua, se tapahtui alakautta, säiliön alaosassa kiinni, ei taida näkyä ilman sisälokasuojan irroittamista (oikea etukulma)? Enpäs sitten kyllä enää muista oliko siellä myös toinen pumppu ajovaloille, niin veikkaisin?

Epäilen myös hieman että tuo kuvattu osa voisi olla myös joku muu, vaikka tuo bensahöyryjen kierrätysventtiili, ainakin koneen käydessä joissain malleissa sen ääni on selkeää tikitystä, eikä surinaa. Letkuja seuraamalla voi ihmetellä onko tuo se pumppu lasille vai ei (tai jos löytää osasta sopivan numerosarjan, silläkin voi kokeilla googlata.) En muista, mutta tuossa voisi olla kierrätyksen hiilikanisteri myös lokasuojan sisässä, mutta se lienee pyörän takapuolella


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 17.08.2017 16:01 

Viestit: 26
olli__o kirjoitti:
Kun vaihdoin Picassoon (2004) lasinperurinpumppua, se tapahtui alakautta, säiliön alaosassa kiinni, ei taida näkyä ilman sisälokasuojan irroittamista (oikea etukulma)? Enpäs sitten kyllä enää muista oliko siellä myös toinen pumppu ajovaloille, niin veikkaisin?

Epäilen myös hieman että tuo kuvattu osa voisi olla myös joku muu, vaikka tuo bensahöyryjen kierrätysventtiili, ainakin koneen käydessä joissain malleissa sen ääni on selkeää tikitystä, eikä surinaa. Letkuja seuraamalla voi ihmetellä onko tuo se pumppu lasille vai ei (tai jos löytää osasta sopivan numerosarjan, silläkin voi kokeilla googlata.) En muista, mutta tuossa voisi olla kierrätyksen hiilikanisteri myös lokasuojan sisässä, mutta se lienee pyörän takapuolella



Kyllä epäilyksesi meni oikeaan se osa oli se. :oops: Sekin tuli sitten tarkistettua. Lasinpesunpumppukin löytyi ja tarkistettiin sekä "nestepää" purettiin ja koottiin muutamia kertoja - lähti toimimaan. Aika hyvin oli "piilotettu". Löytyi vain yksi pumppu. Kiitokset vinkistä pumpun sijaintiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 17.08.2017 16:21 

Viestit: 26
Tervehdys, tuon xsara picasson ilmastointilaitteen puhaltimen etuvastus tai tunnistin, sen sijainti? On kerrottu sellaisen olevan jossakin mpuhaltimen lähellä kanavassa, mutta en huomannut sellaista, kuva kotelo2.jpg. Vai riittääkö siihen vain se kaaren muotoinen siilimäisen piikikäs puhaltimen moottorinohjausyksikkö, kuvat puhallin1.jpg ja saato1.jpg. Ongelmana ollut ilmastoinnin puhaltimen moottorin pyörivän vain "täysillä". Joissakin teksteissä on mainittu vaihdettavan säätöyksikköön transistorit, jotka taitavat olla säätöyksikössä, saato1.jpg, "purukumimassan alla piilossa". Mites ne tarkistetaan "ja kaivetaan esille".


Liitteet:
saato1.jpg
saato1.jpg [ 113.18 KiB | Katsottu 24221 kertaa ]
puhallin1.jpg
puhallin1.jpg [ 106.53 KiB | Katsottu 24221 kertaa ]
kotelo2.jpg
kotelo2.jpg [ 80.38 KiB | Katsottu 24221 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 17.08.2017 17:23 

Viestit: 5065
Tuo piikikäs on se säädin (moottorinohjausyksikkö/...), eri malleissa ja eri lämmitys/ilmastointityypeissä erilaisia (olisikohan ilman ilmastointia varustetuissa perinteinen passiivinen vastus ilmakanavassa, vai missä?). Luultavasti sen alumiiniritilällä varustetun osan vaihto riittäisi (Jos laakerit ja kollektori sekä sisäilmansuodatin on ok) , mutta osan pitää olla oikeanlainen. Lukeeko tuossa moottorissa jotain valmistajaa, vai lieneekö jo kerran ennen vaihdettu tarvikeosa? Johonkin Xsara Picasson malliin kun tarjotaan tuollaistakin (Valeon puhaltimeen):
http://www.mister-auto.fi/fi/ohjainlait ... g1441.html

Itse olen vaihtanut Xsaraan transistorit ja siinä ne oli ilman massaa tms ja muutenkin osa hieman eri mallinen, luultavasti melkein mister-auton linkin kaltainen, mutta niitäkin ohjaimia oli kahta samanmallista, jotka sopivat mekaanisesti ristiin, mutta eivät toimi.

Uusi kokonainen puhallin voi olla helpoin ja sekin pitää olla oikeanlainen (ainakin vaihtoehdot ilmastointi juu/Ei/Auto)

Näemmä ainakin kolmenlaista erilaista ulkonäöltäänkin ja liittimiltään on tarjolla (haulla ebaystä xsara picasso blower resistor):
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... o&_sacat=0


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 17.08.2017 18:29 

Viestit: 26
Tuo moottorin kyljessä stanssattu teksti: Bosch, DBL 12V, 54661, 0 130 101 117, Made in Germany. Sisäilmansuodatin vaihdettu keväällä, laakeri vaikutti tarvitsevan pientä voitelua ja kollektori näytti pienestä kolosta vielä käytettävältä ja hiiliä "en nähnyt ollenkaan". Moottorissa pieni kolo josta tihrustin, kuva puhmoot.jpg. Moottori ei vaikuta huoltoysävälliseltä, koska ei ollut sulkemiseen käytettyjä ruuveja - oli "niitattu" osat kiinni kahdeksasta kohtaa "meisselillä lyömällä n. 2 mm mittainen kieleke" osat yhteen. Näkyy kuvaa suurentamalla aukon yläpuolella.

Olli_o, lähetit hyviä linkkejä ja e-bay-linkki oli mielenkiintoinen erilaisine vaihtoehtoineen. Ehkä vaan pitää ottaa ne "purukumit" säätimestä pois ja vilkaista transistorit. Ehkä se voisi toimia ilman tiivistysmassaa, ei kai sitikassakaan sisällä ole niin kosteaa ;) jotta haittaa osan toimintaa.


Liitteet:
puhmoot.jpg
puhmoot.jpg [ 81.69 KiB | Katsottu 24160 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 21.08.2017 11:55 

Viestit: 26
Moi, tämän puhaltimenmoottorin säätöyksikköön (gkr 9 140 010 283) ei oikein taida olla sähköosia vaihdettavissa. Ne osat on peitetty pinnalta mustalla "silikonityyppisellä" massalla, jota vaikuttaa olevan myös piirilevyn alla, piirilevyyn kiinnitetty se viisi "piikkinen" liitin. Transistorien (?) päältä poistettu sitä massaa, eikä löydetty merkintöjä komponenttien päältä. Tarvii varmaan hakee koko säätöyksikköosa. Mutta mistä? Toista vanhaa osaa sinne ei oikein viitsisi laittaa.

terv, antsu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 23.02.2018 21:12 

Viestit: 26
Moi,

tänään huomattiin hieno ominaisuus otsikon sitikas, vikahan se ei tietenkään missään nimessä voi olla, kun lukittiin avaimella vasemmasta etuovesta citikka. Tarkistin lukituksen saman oven kahvasta nykäisemällä ja hyvinhän se kiinni on, mutta takaovenkahvasta takaovi ja sitikan lukitus napsahtivat auki. Pienen kokeilun jälkeen huomattu, että etuovista avaimella lukitsemalla niin keskuslukituksen saa avattua vasemman- tai oikeantakaoven ihan normaalisti avaamalla. :D "Kyl nää ranskalaise auto sais lail kiältää". Kuitenkin se helpotti autoon menoon Torikeskuksen s-marketin prkkipaikalla kauppakassien kanssa - ei tarvinnut avaimia hapuilla taskusta kantamus käsissä. Takaovi auki kahvasta, kantamukset sisään ja vapailla käsillä avain taskusta. Eli, ei kuskata eikä varsinkaan säilytetä mitään arvokkaampaa tai luvanvaraist tavaraa ainakaan tässä sitikassa.

terv. antsu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 24.02.2018 09:09 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Toimiiko ovet oikein kaukolla? Ovatko nuo avautuvat ovet muuten lukossa? Mutta avautuvat siis ovesta avaimella lukitsemalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 24.02.2018 10:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Eli keskuslukitus ei lukitse takaovia, mutta avaa kaikki ovet kun takaoven avaa. Noin se toimiikin jos joku ovi syystä tai toisesta aukeaa (ei ole oikeasti lukossa, ovi avataan sisältä päin tai ei ole kiinni kun ovia lukitaan jne, kaikki aukeaa).

Todennäköisesti johto(ja) poikki ovien haitarikumeista, katsoisin läpi ensin kuskin oven ja sitten takaovet.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 25.02.2018 18:50 

Viestit: 26
ealab kirjoitti:
Toimiiko ovet oikein kaukolla? Ovatko nuo avautuvat ovet muuten lukossa? Mutta avautuvat siis ovesta avaimella lukitsemalla.


Siinä pitäisi olla avaimen nappulasta ohjattavat lukot, mutta en ole kokeillut. Käyttänyt vaan avainta jossa ei ole nappia. Takaovet vaan avautuvat kahvasta, vaikka kummaltakin puolelta olisi avaimella etuovista lukittu. Ovissa ei ole sitä "lukitusnuppia" sisällä joista tarkistaa toimintaa, mutta avaimella lukittaessa kuuluu se "klak" ääni. Aikaisemmin mikäli jokin ovi on jäänyt raolleen, niin lukitus ei ole onnistunut ollenkaan, joten ovet ovat ilmeisesti vaan lukittuneet "tavallisesti", mutta takaovista lukitus avautuu muistakin ovista. Veikeä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 25.02.2018 19:03 

Viestit: 26
Teuski kirjoitti:
Eli keskuslukitus ei lukitse takaovia, mutta avaa kaikki ovet kun takaoven avaa. Noin se toimiikin jos joku ovi syystä tai toisesta aukeaa (ei ole oikeasti lukossa, ovi avataan sisältä päin tai ei ole kiinni kun ovia lukitaan jne, kaikki aukeaa).

Todennäköisesti johto(ja) poikki ovien haitarikumeista, katsoisin läpi ensin kuskin oven ja sitten takaovet.


Tuo ensimmäinen kommenttisi, ovia lukitessa kuuluu se "klak" ääni, kuten myös sisällä ollessa sitä kojetaulussa olevaa lukitusnappulaakin käytettäessä, joten oletan takaovienkin menevän lukkoon. En ole sisältäpäin kokeillut ovien avaamista. Jonkun oven ollessa siinä "tuulihaassa" niin ei ole keskuslukitus toiminut. Tarvii tehdä lukituskokeiluja lisää ja katsella haitarikumien sisään lämpimämmällä säällä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 10.06.2018 11:57 

Viestit: 26
Tervehdys,

Tarttis saada takarumpujarrujen kenkiä hiukan kapeammalle säädettyä jarrurummun poistamista varten. Miten kyseisen Sitikkamallin takarumpujarrujen poisto? Rumpupyörii, mutta ei tule vetämällä pois, eikä kilvessä näkynyt reikiä peittäviä kumituttejakaan ja vanteen kiinnityspultin reiästäkin on ruuvimeisselillä "klo 12" kohdalta löytää sitä "säätöruuvin rihlausta".

Tarkistaisin kesällä jarrukenkien kunnon, eteenkin tarvitsisi vaihtaa ainakin palat. Sinne sentään näkee ja ranskalaista juutuupivideotakin löysin.

terv. antsu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 13.09.2018 10:44 

Viestit: 26
Moi,

aamulla ennen liikkeelle lähtöä sitikka vilkutteli "hätävilkkuja" ja näytössä oli ilmoitus: "RE--ARM" "IMPACT SENSOR". Ne "hätävilkut" sai sammutettua painelemalla hätävilkkujen katkaisijaa ja varmuuden vuoksi painelin moottoritilasta "törmäyskytkintä". Miten ihmeessä on tuon ilmoituksen saanut viime yön aikana paikallaan ollessaan kehitettyä? Yöllä on kuitenkin ollut tuulta, vesisadetta, rakeita - eikä näyttänyt korissakaan olleen uudempia kolhuja. Pysäköity pihalle, ei parkkipaikalle. Mistä se nyt sitten kaipailee huomiota osakseen?

terv. antsu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 13.09.2018 11:44 

Viestit: 1228
Paikkakunta: Jokioinen
Törmäyskytkin voi laueta jos etujousi menee poikki, eli tarkista jousien tilanne.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 28.11.2018 20:39 

Viestit: 26
Moi,

viime viikolla sitikan (xsara picasso 1,8 2001) etupäästä kuuluu hankausta, rahinaa ja rotinaa sekä silloin tällöin naksahduksia. Renkaiden vaihdossa en havainnut mitään suurempaa, mutta jarrupalat eteen ja -kengät taakse sekä pyöränlaakeri; Motonetti 21-1032 hommattu. 80-luvun alussa antoivat neuvon laakerin pöysuojien, ylä- ja alakehän välissä olevien, poistosta ja täytettävän vaseliinilla 2/3 vapaastatilasta tai öljyssä "keittämisestä". Vai pitääkö se "pakkauskuivapyöränlaakeri" sellaisenaan lattaa paikalleen ilman öljyämistoimenpiteitä?

Myyjällä oli kommentti "siitä pakkauksesta suoraan vaan".

terv. antsu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 28.11.2018 21:00 

Viestit: 977
Jankos kirjoitti:
Törmäyskytkin voi laueta jos etujousi menee poikki, eli tarkista jousien tilanne.

Jouset jo tarkastettu?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 28.11.2018 21:20 

Viestit: 26
Renkaanvaihdon yhteydessä katsoin ja sormin kokeilemalla en huomannut pätkiä. Lisämahdollisuus tulee uudelleen jarrupalojen vaihdossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 06.12.2018 21:29 

Viestit: 26
Hyvää Itsenäisyyspäivää

Vasemmalta edessä alapallonivelentappi liikkuu sentin puolitoista pyörännapaan nähden, eikä tule ulos sieltä reiästä, vaikka on esim. rautakangella, sorkkaraudalla pantattu sitä ulos sieltä - aika ujo tappi ettei kehtaa näyttäytyä. Raidetanko, koiranluu, iskunvaimentajan alapää on löysätty tai irroitettu. Tarttis saada se pyörännapa pois laakerinvaihdon vuoksi. Mites se alatukivarren taöpi erkanee pyörännavasta?

Se abs:n anturi on myös piukassa, kestääkös sitä jollain meisselillä tai muulla vivulla ilmeisesti muovikuoresta avittaa?

terv. antsu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 07.12.2018 00:09 

Viestit: 5065
antsu kirjoitti:
...
iskunvaimentajan alapää on löysätty tai irroitettu. Tarttis saada se pyörännapa pois laakerinvaihdon vuoksi. Mites se alatukivarren taöpi erkanee pyörännavasta?

Se abs:n anturi on myös piukassa, kestääkös sitä jollain meisselillä tai muulla vivulla ilmeisesti muovikuoresta avittaa?

terv. antsu

Jos kyse on pultista, joka on poikittain tappiin nähden, sen löysäys ei riitä vaan tapissa on ura: pultti pitää nypätä pois kokonaan tai tappi ei mahdu ulos.

Reiän läpi menevät ABS:t ruostuvat kiinni ja jos ei lähde helposti ja varovaisesti menee yleensä rikki, eli älä irrota ellei ihan pakko tai muuten valmis uusimaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara Picasso 1,8 (6fz) a01 puhaltimenmoottori ym.
ViestiLähetetty: 07.12.2018 03:09 

Viestit: 26
olli__o kirjoitti:
antsu kirjoitti:
...
iskunvaimentajan alapää on löysätty tai irroitettu. Tarttis saada se pyörännapa pois laakerinvaihdon vuoksi. Mites se alatukivarren taöpi erkanee pyörännavasta?

Se abs:n anturi on myös piukassa, kestääkös sitä jollain meisselillä tai muulla vivulla ilmeisesti muovikuoresta avittaa?

terv. antsu

Jos kyse on pultista, joka on poikittain tappiin nähden, sen löysäys ei riitä vaan tapissa on ura: pultti pitää nypätä pois kokonaan tai tappi ei mahdu ulos.

Reiän läpi menevät ABS:t ruostuvat kiinni ja jos ei lähde helposti ja varovaisesti menee yleensä rikki, eli älä irrota ellei ihan pakko tai muuten valmis uusimaan.



Ne kiinnityspultit iskunvaimentajan alapäässä ja alapallonivelen, alatukivarren, on poistettu. Silti se tappi liikkuu vain sen sentin puolitoista eikä tule pois.

Mikäli se anturin irroitus hajoittaa sen anturin, niin sitten se anturin johto on irroitettava sieltä "mittarin päästä", muuten on vähän vaikea laittaa prässiin vanhan laakerin poistoa ja uuden asennusta varten.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: