|
Kirjoittaja |
Viesti |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 24.11.2017 22:07 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Jos tästä saisi projekti-tarinan tynkää... Projektina aluksi siis takalokarien koteloiden hapettumisvaurioiden korjaus, joka saanut alkunsa ilmeisesti sisälokareiden puuttumisen johdosta. Tähän mennessä tapahtunutta: Bensatankin ja takakelkan purku. Siitä seurauksena kaikkien taka-hydeputkien vaihto, osa hapertunut joten samalla... Takakelkan ja hydekomponenttien putsas/elvytys. Yleistä laikka soi putsailua ja suojamaalausta.
Liitteet: |

takakelkka.jpg [ 109.54 KiB | Katsottu 34531 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 24.11.2017 22:12 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Tuli opittua ettei pidä rikkoa mitään, ainakaan tahallaan. Pieni show, että sai korvattua rikotun 10mm putken, vinkin antajille kiitos, puristusliitoksilla putki uusittu. Täysin haperot jarrukilvet korvattu käytetyillä jotka löytyivät Virttaalta.
Liitteet: |

kilpi.jpg [ 110.07 KiB | Katsottu 34525 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 24.11.2017 22:19 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
No, tänään sitten glögitauolla tuli mieleen että pitäis pikkuhiljaa alkaa tutkimaan mistä löytyy hydyputkien lähteet konehuoneesta... LHM-säiliön poiskaivamisen jälkeen yhden putken lähde löytyi, mielenkiintoista... Alapuolelta hyvä näköala etukorkeudensäätimelle, ehkä tästä selviää ilman koneen pois-nostoa. Pisin vajaa nelimetrinen on vielä hakusessa mihin menee, pitää käyttää googlea...
Liitteet: |

jarruventtiili.jpg [ 96.6 KiB | Katsottu 34514 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 24.11.2017 23:03 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Meinaat ikuisen tuosta rakentaa? Hyvä niin, ei kuitenkaan ihan yleisin tuolla koneella... Eikä Xantiat enää muutenkaan...  Auttaako kaavio putkien sijainnin etsimisessä..? Vaan jos tuo olis miun, ni jättäisin vajoamisenestot pois. Niin kiire ei ole ettenkö malttaisi odottaa ylösnousemusta, samalla saisi "pakotettua" liikettä korkeudensäätömekanismille joka vähentäisi sen jumitusta. Vivuston jumitukset lisääntyivät merkittävästi vajoamisenestollisissa verrattuna aiempiin missä ei sitä ollut. Sen tarkempaa tilastoa ei varmaankaan ole tehtynä, mutta vahva mielikuva luetun perusteella on syntynyt. Eikä noissa vajoavissa ole ainakaan omalle kohdalle sattunut vielä ollenkaan jumittavia mekanismeja, vaikka hallussa on ollut ja on edelleenkin aika vanhoja sekä paljon ajettuja tapauksia...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 24.11.2017 23:23 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Tattista vaan kuvasta! Kyllä se jeesaa, pitää vaan tavata noita speksejä pikkuhiljaa että menee jakeluun ja ymmärtää koko järjestelmän. Ja etsiä mistä kaikki komponentit löytyy ja mitäkin purkamalla paremmin esiin tulee. Ikuista ja ikuista  mutta jos ainakin olis jotain mistä tietää että pysyy nipussa. Sitäpaitsi tulee tekniikka tutuks, koska on mulle paljon uutta tässä. Varmasti totta mitä lausut vajoamisen-estosta, mutta pitää yrittää ottaa rutiini-rasvaus öljymontulla tavaks.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 25.11.2017 14:33 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Hyvä että saadaan projektiseurantaa tällekin! Tuossa kun on jo Evo versio H2:sta ja edustaa ehkä kaikista sitikoista parhaiten tomivaa designia, niin tuo vajamisenestokaan ei pitäisi olla ongema. Kytkentä erilainen ja vain neljä liitäntää käytössä. Venttiili sama mutta umpitulppa molemmissa päissä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 25.11.2017 15:09 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Näissä taitaa olla runsaasti eri versioita/kombinaatioita hydractive kokoonpanoista? Tässä on activepallossa myös ilmausnippa?
Ja sisälokareista... eihän näissä kuulu niitä ollakaan. Seison korjattuna. Nyt sain kuitenkin XM sisäloksut joista ajattelin rakennella semmoiset. Voipi mennä hifistelyksi...
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 25.11.2017 16:45 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jasu kirjoitti: Vivuston jumitukset lisääntyivät merkittävästi vajoamisenestollisissa verrattuna aiempiin missä ei sitä ollut. Varmasti noinkin, mutta jos vertailee esim. BX vs Xantia vivustoja, niin onhan se Xantian hässäkkä suorastaan tehty jumittelua varten. Hyvällä huolenpidolla pysyy toki liikkeessä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 27.11.2017 19:51 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Galvanoitu pelti ei ruostu, ei 
Liitteet: |

oikeataka.jpg [ 97.59 KiB | Katsottu 33976 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 09:31 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Oottappas kun pääset hitsaamaan tuota liian ohuesti galvanoitua peltiä! Joskus ajattelin, että sätkän ohkainen ja hapertunut pelti on sviddumaista parsia, mutta olin niin väärässä. Runsas kk takaperin parsin talouden toisen Xantian kynnyksiä ja jos en olisi ollut yleisemmässä työtilassa hommissa niin huutoa olisi tullut ihan reippaasti 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 11:51 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
 Erittäin hyvää mielenhallinta-harjoittelua ko. homma. Niinkuin näiden kanssa yleensäkin, ei ole hätäisen miehen hommia 
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 12:20 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
HanaAna kirjoitti: Näissä taitaa olla runsaasti eri versioita/kombinaatioita hydractive kokoonpanoista? Tässä on activepallossa myös ilmausnippa? Se on sitten se viimeisin versio aiheesta H2. Se pieni epämääräinen toiminta on uudelleensuunnittelulla saatu pois, täälläkin oli joskus/jossain kuvat noiden versioiden eroista...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 13:39 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
viewtopic.php?f=9&t=24578Tuolla on pari kuvatusta aiheesta, mitä eroa viimeisimmässä on edelliseen verrattuna...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 15:27 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Kiitos Jasu! Ja tietty Wesa! Nyt vasta sisäistin tuon päivityksen idean.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 19:39 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Projekti etenee. Akaile: ohutta on xantun pelti 
Liitteet: |

IMG_3745.JPG [ 98.93 KiB | Katsottu 33497 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 21:35 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Tässä tullut lueskeltua tarinaa näistä hydractive ja activa setupeista, ja alkanut mielenkiinto oikeasti herätä... Tällä h2:lla ajot jäivät aika lyhyeksi ja muista xantuista ei mitään kokemusta. Oliskin mielenkiintoista kuulla mielipide niiltä jotka molemmat ovat kokeneet, näiden ero käytännössä? Luetusta ymmärsin ettei h2:sta voi "päivittää" activaksi (ainakaan helposti), joten h2 selätetään näin ainakin aluksi. Taitaa olla siinäkin oma työnsä 
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 29.11.2017 23:39 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
HanaAna kirjoitti: Tässä tullut lueskeltua tarinaa näistä hydractive ja activa setupeista, ja alkanut mielenkiinto oikeasti herätä... Tällä h2:lla ajot jäivät aika lyhyeksi ja muista xantuista ei mitään kokemusta. Oliskin mielenkiintoista kuulla mielipide niiltä jotka molemmat ovat kokeneet, näiden ero käytännössä? Luetusta ymmärsin ettei h2:sta voi "päivittää" activaksi (ainakaan helposti), joten h2 selätetään näin ainakin aluksi. Taitaa olla siinäkin oma työnsä  No jos lähtee "päivittämään" Activaksi, esim tekemään break Activaa, niin ei sitä muusta kannata tehdä kuin perus H2 mallista. Mielestäni tuo hankintasi on paras mahdollinen kombinaatio Activa-aihioksi jos maailman toista sellaista haaveilee tekevänsä! Vahva moottori, manuaali, parhaat jarrut, tukeva ja vääntöjäykkä takakelkka ja Evolution versio H2:sta. H2 kun on aihiona, niin ei tarvi huolehtia erilaista joustintuen yläpäistä eikä suuresta osaa putkituksia. Tarvitset jonkin activan raadon, vanhempikin käy, eikä haittaa vaikka sen isot putket olisi sillä vanhemmalla liitännällä. Etutolpat ja alatukivarret luovuttajasta, jollei halua kokeilla sylinterinkorvan hitsausta vasempaan tolppaan koiranluun korvan tilalle. Activakilkkeet saa ainakin mekaanisin osin paikoilleen johtosarjoista en osaa sanoa. Takakelkan osalta omassa ketjussani ohjeita sekasikiön tekemiseksi. Helpoin tietty jos luovuttaja ois V6 malli. En tiedä onko niissä ja sulla hydractivessa kaasukytkentää ja miten nopeustieto tuodaan eculle. Sama motti olisi varmin tapa edetä. Tuo sinun auto oli kokeillesani aika kova, etenkin takapäästään. Pallot enemmän tai vähemmän finaalissa ja joustovarat lyhyet. h2 toiminnasta en ihan päässyt kärrylle pallojen ja kiireen takia. Varmaa on että saat sen kunnostettuna paljon mukavammaksi. Activa, vaikka vaimennukseltaan tiukempi onkin, on hydractiven toimiessa jotenkin jännästi jopa mukavampi omaan makuun. Etenkin sivuheilunta suoraan ajettaessa pienempää kun kallistuksenvakaaja "irtikytketty".
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 30.11.2017 00:19 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Wesa: löysin projekti tarinasi Activasta jossa loistavasti dokumentoitu aihetta! Tässä yksilössä todellakin oli takapää kovana, pallot olivatten ulkoisesti aika hapertuneet mutta täyttöventtiileillä joten ei pysty paineista sanomaan faktaa, mutta nyt uudet hommattu Sitrosen kaavalla. Olisihan se aika haaste tehdä break Activa, mutta antaa nyt toistaiseksi olla  Pitää tutustua aiheeseen pitkän kaavan mukaan. Ja sitäpaitsi kaikki mitä tämän eteen tekee, jeesaa jos homma lähtee lapasesta ja projekti Activa jostain löytyy.... Jostain löysin tiedonjyväsen että Activa setup:it on kalibroitu moottorille, joten luovuttaja kannattaisi todellakin olla V6.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 30.11.2017 00:29 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Dokumentointiin liittyen laitetaas nämä kuvat tännekin. Siis Jasun vinkkaamat puristusliittimet ja hydeputki(paineenkesto 250bar 1mm vahvuudella) Hydro-market ketjun myymälästä.
Liitteet: |

oikea.jpg [ 106.76 KiB | Katsottu 33286 kertaa ]
|

vasen.jpg [ 107.71 KiB | Katsottu 33286 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 09.12.2017 21:26 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Projekti etenee hitaasti mutta varmasti. Palkki korjattu ja helma hahmoteltu paikoilleen. Sulo Vilen teki tietty käytetystä. Melkein riitti paikkaamaan poistetut mädät... Kiinan Lexia pakettikin saapui. Pitää alkaa virittelemään sopivaa PC:tä. Kohtahan tässä pääsee kasaamaan takakelkka ja hydeputkia! Vähän miettinyt tuota marssijärjestystä noitten pitkien takaputkien kanssa, kannattanee asennella ensin konehuoneen päät...
Liitteet: |

IMG_0027.jpg [ 44.96 KiB | Katsottu 32938 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 15.12.2017 23:23 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Nippuside "joskus" toimii...
Liitteet: |

filsu.jpg [ 85.42 KiB | Katsottu 32541 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 15.12.2017 23:24 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
4.5mm jarruputki helpossa paikassa.
Liitteet: |

IMG_0038.jpg [ 59.81 KiB | Katsottu 32541 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 15.12.2017 23:27 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
3.5mm jarruputki ei niin helpossa paikassa jarruventtiilillä.... junttura ei joskus tykkää lähteä vetämään... Kuvassa näköjään vanha putki vielä, mutta kyllä mä sain uuden sinne paikoilleen eilen.
Liitteet: |

jarrusylkky.jpg [ 82.46 KiB | Katsottu 32538 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 16.12.2017 12:55 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Putki securite valvelle on aika haastavassa paikassa  Tuo vaikutti kyllä aluksi tekemättömältä paikalta. Mutta kappas siihenhän löytyi suorastaan ergonominen työasento: leuka lepää sulakeboksin päällä ja vasen käsi sukeltaa läppäkotelon alta kohteeseen ja samalla niksauttaa kyynärpään ja ranteen sijoiltaan niin avot! 
Liitteet: |

9DC46E41-07EF-4BC7-95DF-9C5596C2F001.jpeg [ 57.67 KiB | Katsottu 32399 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 16.12.2017 18:38 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
HanaAna kirjoitti: Putki securite valvelle on aika haastavassa paikassa  Tuo vaikutti kyllä aluksi tekemättömältä paikalta. Mutta kappas siihenhän löytyi suorastaan ergonominen työasento: leuka lepää sulakeboksin päällä ja vasen käsi sukeltaa läppäkotelon alta kohteeseen ja samalla niksauttaa kyynärpään ja ranteen sijoiltaan niin avot!  Ah, niin herkullisen näköisiä ja kuuloisia paikkoja  Mutta hienoa, homma etenee!
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
|