sotko_volcane kirjoitti:
Tuli 400000 km koneella täyteen ja piti ottaa kansi irti koneesta tyhjäkäyntiongelmien vuoksi. Tiiviste olikin vähän heikossa kunnossa. Kun irroittelin kantta niin huomasin , että kannen 5 pultti oli jostakin syystä erilainen kuin muut.
Osaisiko joku kertoa miksi ?
Olisiko kantta auottu joskus aiemminkin ja vain yksi pultti vaihdettu kun on näköjään erilainen aluslevykin?
Jossakin autoissa venymäpultit pitää uusia aina avaamisen jälkeen, joissakin riittää pelkkä pituuden tarkistaminen ja uusiminen tarvittaessa.
Vanhemmissa XU-sarjalaisissa näköjään moottoreissa näin:
Lainaa:
53 Check the condition of the cylinder head bolts, and particularly their threads, whenever they are removed. Wash the bolts in a suitable solvent, and wipe them dry. Check each bolt for any sign of visible wear or damage, renewing them if necessary. Measure the length of each bolt, to check for stretching (although this is not a conclusive test, in the event that all ten bolts have stretched by the same amount). Although Citroen do not actually specify that the bolts must be renewed, it is strongly recommended that the bolts should be renewed as a complete set whenever they are disturbed.