ABS-projekti jatkuu.
Kuskin puoleinen etuanturi on irroitettu - ja säpäleinä. Ei ollut mitään mahdollisuuksia saada sitä irti ehjänä.
Sitten mielenkiintoinen asia; reikä johon anturi tungetaan on 16,80mm ja siistin B-osa anturin halkaisija on 17,80mm

. Ruosteessahan tuo reikä on mutta karkeasti mitattuna reiän halkaisija on 1mm anturin halkaisijaa pienempi. Voiko sinne anturin muovin ja metallin välin kertyä noin paljon ruostetta?
Irroitettu anturi on "Bendix F" & "SIEMENS" eli uudempi ja B-osa anturi vanhempi "Bendix F".
http://club-xm.com sivustolla väitetään jotta Bendixin ABS-systeemi hyväksyisi samaan akseliin sekä 1000 ohm että 2600 ohm anturin. Onko kukaan yrittänyt asentaa seka-asetelmaa?
"Early ECU - S 101 320 001 (BENDIX).
New ECU - S 101 320 002 (BENDIX).
The new ECU has been fitted since 11th February 1991, R.P.5208.
The new rectangular tooth rotors are compatible with both types of ECU.
Only the early ECU is compatible with both types of rotor.
The fitting of a new type ECU to a vehicle fitted with early rotors is forbidden.
As a reference note from March 1991, RP5229, the front brakes of CITROEN XM vehicles are modified. Larger Discs & Pads with Calipers strengthened.
At RP5810 new front ABS sensors were installed. (part no 96 161 385). These new sensors are marked across the rear with "Bendix F" & "SIEMENS" in two separate lines. The resistance reading of these sensors is 2200 to 3200 ohms.
The sensors used up to RP5809 are marked vertically up the rear "Bendix F". The resistance of these sensors is 1000 to 1400 ohms.
The vehicle may be fitted with both types of sensor on the same axle. The sensors are compatible and do not affect the operation of the system."