Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Polttimonvaihto Saksanseisojaan
ViestiLähetetty: 29.12.2018 19:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Paljon tälläkin palstalla eräät koiranleuat jankuttavat, kuinka Citroenien remontit ovat vaikeita, autot aina hajalla ja tarvitaan "sadetansseja" että C5 I:sen immo lähtee toimimaan normaalisti.

Jep jep.

Tuli sitten vaihdettua V10 Phaetoniin lyhyen valon xenon-polttimo kuskin puolelle. Varasin aikaa ja kärsivällisyyttä hommaan kohtuudella, mutta en riittävästi. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

Liitteet:
Screen Shot 2018-12-29 at 18.19.43.jpg
Screen Shot 2018-12-29 at 18.19.43.jpg [ 30.19 KiB | Katsottu 17248 kertaa ]


Se mitä kuva ei kerro, on että etupuskurin ja imusarjan komponenttien purkamisen lisäksi piti auton alapuolelta irrottaa webasto sekä ohjaustehostimen putkia, että pääsi vääntämään umpion piilopultin auki. Lisäksi tarvittiin erikoistyökaluja, kuten 45 cm pitkää torx-väännintä jossa magneetti päässä, peilejä jne.

Jos joku nettiä selailee ja löytää ohjeen jossa tuon polttimon voi vaihtaa umpion ollessa paikallaan, ohje ei koske tätä V10-koneista. Välijäähdyttimet ja erilaiset ilmansuodatinkotelot tekevät sen mahdottomaksi.

Tuli autoa purettua sen verran paljon (aikaa tähän mennessä mennyt 6 tuntia, umpio pöydällä ja polttimo vaihdettu) että taidan tässä samalla vaihtaa tihkuvan ohjaustehostimen paluuputken ja toisella puolella vuotavan ns.dual-pumpun tiivisteet. Näkyy olevan tämä auto sellainen, että tavaraa on kasattu keulaan niin paljon jotta lähes minkä tahansa osan vaihtaminen vaatii autoa tehtaalla kasatessa kokoomisjärjestyksen mukaisen purkamisen. On todella työlästä mikä tahansa pikkuremontti.

Että näin!



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Polttimonvaihto Saksanseisojaan
ViestiLähetetty: 29.12.2018 19:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
...Ai niin, se sadetanssi-osio. Phaetonin ABS/ESP on rakennettu sillä lailla hienosti, että se hukkaa useinkin "muistinsa" kun auton toinen akku (tässä on kaksi akkua peräkontissa) tyhjentyy esimerkiksi yli viikon pituisen seisomisen seurauksena. Seurauksena on se, että moduulikonfigurointi kyllä säilyy mutta yhteyttä rattiakselilla olevaan ohjauspyörän kääntöanturiin ei ole (tai tarkemmin sanottuna, yhteyttä ei ole "konfiguroitu").

Niinpä ABS/ESP ei toimi, eikä toimi aktiivinen jousituskaan - se on koko ajan jäykässä moodissa.

Helppo juttu, ei muuta kuin Launch kiinni ja anturin paritus?

Heh heh, niinhän sitä voisi kuvitella. Mutta ei. Aluksi pitää aikaansaada "security"-yhteys ABS-ecun ja käyttäjän välille. Tämä edellyttää aivan tiettyjä parametrejä ovien kiinni/aukiolosta, auton moottorin lämpötilasta, akun varausasteesta ja varmaankin tähtien asennosta lähtien. Menuissa pitää meloa ees-taas että saa sattumalta kerran onnistumaan sen. Tietysti pitää tietää salainen koodi lisäksi, joka loputtoman nettiselaamisen jälkeen paljastuu olevaksi "41962" jostain syystä.

Lysti ei lopu siihen vaan tuon tilan päällä ollessa pitää autolle tehdä sarja temppuja jotta kulma-anturi pariutuu ja konfiguroituu. Kääntää rattia ensin lähes täsmälleen 90 astetta vasemmalle ja taas suoraan. Odottaa 15 sekuntia. Lähteä ajamanaan ennenkuin minuutti on kulunut, ja sitten kahden minuutin kuluessa autolla on ajettava kaksi kahdeksikkoa. Sitten moottori tulee sammuttaa ja odottaa virta-avain virtalukossa minuutti. Ja sitten taas auto käyntiin.

Saatana, jos tämä ei ole sadetanssi niin mikä on. Sain lopuksi tuntien pelleilyn jälkeen homman onnistumaan ja ABS/jousituksen vikavalot sammuivat, auto toimii taas näiltä osin. En ihmettele että merkkiliike tuostakin hommasta laskuttaa parin tunnin työt.

Miksi tästäkin on tehty niin vaikeaa?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Polttimonvaihto Saksanseisojaan
ViestiLähetetty: 29.12.2018 23:09 

Viestit: 1492
Provokaationa käännän veistä polttimonvaihtohaavassa: näin Viijatissa https://youtu.be/5JIMCViYvd4

Ainakin tässä mielessä 1.2 litrainen ahtamaton viijatti pyyhkii nopeudessa lattiaa kymmensylinterisellä volkkarilla . Viijattimies on ehtinyt nauttimaan klubilla jo laatikollisen kuubalaisia kun Phaetonista on vasta etupuskuri irti. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Polttimonvaihto Saksanseisojaan
ViestiLähetetty: 30.12.2018 03:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Motonet mainostaa, että kun ostaa heiltä polttimon niin motomaatin nenää kaivava janipetteri vaihtaa sen samaan hintaan.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Polttimonvaihto Saksanseisojaan
ViestiLähetetty: 30.12.2018 22:43 

Viestit: 4994
Huikko kirjoitti:
Motonet mainostaa, että kun ostaa heiltä polttimon niin motomaatin nenää kaivava janipetteri vaihtaa sen samaan hintaan.

Mikäs Motonetti muka noin mainostaa, ainakin motomaatin nettisivulle on kirjattu noin
Lainaa:
:
Polttimoiden vaihto (Ei Xenon) 5,00 € / kpl

Pidätämme oikeuden vaihtoon, mikäli polttimon vaihto on hankalaa ja vaatii auton purkamista.

Kaikki ed. mainitut hinnat koskevat vain työn osuutta, tarvittavat materiaalit ja tarvikkeet veloitetaan erikseen.

https://www.motonet.fi/fi/sivut/motomaatti/

Ja on ollut jonkun aikaakin, katselin tuota 5 €:n tarjousta joskus kiinnostuneena, muttei tullut sitten käytettyä, koska epäilin tuota "Hankala"-klausuulia (vaikkei välttämättä aina purkamista vaadikaan niin ainakin pienemmät kädet kuin meikäläisellä olisi helpotus)

Joitain palveluita saa ilmaiseksi jos ostaa tuotteet, vaikka pissapojan nesteen lisäämisen tai pyyhkijöiden asennuksen:
"Motonetista ostetun pyyhkimensulkien oston yhteydessä maksuton."

Joillain perinteisilllä huoltiksilla on ollut tuollaisia "täältä ostetut polttimot laitetaan paikoilleen", mutta eipä ole enää ainakaan sitä olemassa minkä tiesin ennen noin tekevän, yhdestä tuollaisesta huoltamosta on vielä epäilys, mutta en ole vuosiin käynyt/tarvinnut.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: