http://www.citroen-ds-id.com/index.html ... pter6.htmlTuolla on samassa paikassa ihan lopussa myös ID-tyyppinen venttiili, siinä on vain sen verran väljä piirrostapa että näyttää joissain asennoissa sallivan korkeapaineen pääsyn suoraan ohivuotoon - mutta tuossa lepotilassa se on ihan selkeä: jarruputkista on suora yhteys paluuputkeen, jarrut pääsevät lepotilaan, tuleva korkeapaine ja takajousituksen paine on luisteilla suljettu.

Voisi vielä kokeilla alkuperäistä onko se vain niin kulunut että kulunut pumppu ei nosta painetta (mutta miksi nostaisi silloin jos jarrua painaa) vai onko siellä joku halkeama/jumi että kolmesta putkiyhteestä on pääsy suoraan paluukiertoon (se on se vasemmanpuoleisin yhde, jota ei ole nimetty, vain pelkkä nuoli)?
Varmaan paineilmalla puhaltamallakin näkisi (ja kuulee) mistä putkiyhteistä menee sisään ja puhaltaa suoraan paluuletkun liitoksesta ulos.
Mutta ehkä helpoin kokeilu voisi olla jättää kaikki muut kiinni irtoventtiiliin ja kokeilla vuorotellen yhtä tuloputkea kiinni alkuperäiseen jarruventtiiliin (ja tietty letku kiinni paluuletku ja se jonnekin ämpäriin että näkee ohivuodon ja muutenkin vati alle, kai luistit vähän vuotaa, eikä tietysti jarrutattia saa painaa)