Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 Hdi 2.0 -01 sammuu viiveellä!
ViestiLähetetty: 31.10.2009 11:19 

Moikka! Miksiköhän sitikkani sammuu n. 3 sekunnin viiveellä? Autoon tuli antipollution ilmoitus jo aikoja sitten. Vaihdoin imm:n (käytetty hajottamolta) antipölly hävisi, mutta tuli muutaman päivän päästä uudestaan! Vaihdoin myös polttoainesuodattimen ja laitoin suoraan suodattimeen ruiskupuhdistetta. Tämän operaation jälkeen auto alkoi sammumaan vauhdista! Lähtee aina virran katkaisun jälkeen pyörimään normaalisti. Pisimmillään pääsee kymmeniä kilometrejä, lyhimmillään muutaman kilometrin ja taas sammuu. Kierroksia autoni ottaa n. 3000 max ja sammuu n. 3 s. virran katkaisusta. Olen puhdistellut liittimiä ,käyttänyt akun irti ohjeiden mukaan, mutta mikään ei auta. Testerillähän tuo varmaankin selviäisi, mutta kun on kuntoutukseen lähtö maanantaina, niin ammattiapua ei tähän hätään autolle saa. Oliskohan tällä foorumilla joku asiantuntija hyvine neuvoineen???

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 Hdi 2.0 -01 sammuu viiveellä!
ViestiLähetetty: 31.10.2009 21:07 
Käyttäjän avatar

Minulla on vikakoodien lukulaite, mutten ole testannut sitä C5:seen. Jos liikut Kuopiossa, niin voit tulla koettamaan lukeeko tuo koodit. Minun numero on 050-3022454.

C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa

ViestiLähetetty: 01.11.2009 10:55 

Harba kirjoitti:
Minulla on vikakoodien lukulaite, mutten ole testannut sitä C5:seen. Jos liikut Kuopiossa, niin voit tulla koettamaan lukeeko tuo koodit. Minun numero on 050-3022454.

Moi! Kiitos tarjouksestasi " Harba "! En kuitenkaan usko vikakoodilukijasi toimivan C5 ja muutenkin ajaminen tuolla kulkimellani on liikenteessä liki vaarallista! Lisäksi luulen paikallistaneeni vian ruiskupumpun sammutusventtiiliin, tai sitä ohjaavaan releeseen. Vahvistakaa teoriani oi viisaat tietäjät! Kiitos!

Poissa

ViestiLähetetty: 01.11.2009 10:59 

Joskus minulla oli X merkkiNEN jossa moottori kävi niinkauan kun lämppäri pyöri,
eli se toimi generaattorina.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.11.2009 11:07 
Käyttäjän avatar

kariseija11 kirjoitti:
Harba kirjoitti:

Moi! Kiitos tarjouksestasi " Harba "! En kuitenkaan usko vikakoodilukijasi toimivan C5 ja muutenkin ajaminen tuolla kulkimellani on liikenteessä liki vaarallista! Lisäksi luulen paikallistaneeni vian ruiskupumpun sammutusventtiiliin, tai sitä ohjaavaan releeseen. Vahvistakaa teoriani oi viisaat tietäjät! Kiitos!

Tälläinen lukulaite. Kyllä tuon pitäisi C5:ssa toimia.

C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2009 23:55 

Lainaa:
Niin toimii ja hyvin Autossasi voi olla korkepainetunnistin sökö tai paineregulaattori (pumpun päässä oleva tai jakotukissa oleva) jos siemens jakotukki = maksaa hunajaa anturia ei saa erikseen.Jos bosch =saa erikseen .Jos jakotukin anturi on alaspäin =bosch. Mulla uusi samanlainen testeri 250e +pk 0500 561085

Poissa

ViestiLähetetty: 10.11.2009 15:35 

faro680 kirjoitti:
Lainaa:
Niin toimii ja hyvin Autossasi voi olla korkepainetunnistin sökö tai paineregulaattori (pumpun päässä oleva tai jakotukissa oleva) jos siemens jakotukki = maksaa hunajaa anturia ei saa erikseen.Jos bosch =saa erikseen .Jos jakotukin anturi on alaspäin =bosch. Mulla uusi samanlainen testeri 250e +pk 0500 561085

Moikka! Pumppu on Bosch ja tuon korkeapainetunnistimen (pumpun päällä kolmella ruuvilla) irroitin. Siinä on neulaventtiili joka tuntuisi toimivan ts. se liikkuu ulos ja sisään. Voiko tuon "paineregulaattorin" irroittaa puhdistusta varten ilman suurenpia ongelmia?? Tuolle korkeapainetunnistimelle tuli virtaa 5,6 volttia mikä lienee normaalia?? Merkkiliikkeessä väittivät ettei tuota painetunnistinta saa erikseen vaan koko pumppu menisi vaihtoon! Mikä lienee totuus??

Poissa

ViestiLähetetty: 10.11.2009 20:39 

Pumpun päällä oleva on 'leputtaja' vettiilli joka poistaa yhden männän käytöstä´esim tasakaasulla.Paineventtiili sijaitsee pumpun perässä ja saa erikseen n250€ .Itse yhteen sellaisen vaihdoin ja loppu sammumis oireet ja vikakoodit resetoimisen jälkeen mainitsemallani lukijalla.Niin ja onko jakotukissa oleva regulaattori alaspäin (bosch)

Poissa

ViestiLähetetty: 10.11.2009 21:07 

faro680 kirjoitti:
Pumpun päällä oleva on 'leputtaja' vettiilli joka poistaa yhden männän käytöstä´esim tasakaasulla.Paineventtiili sijaitsee pumpun perässä ja saa erikseen n250€ .Itse yhteen sellaisen vaihdoin ja loppu sammumis oireet ja vikakoodit resetoimisen jälkeen mainitsemallani lukijalla.Niin ja onko jakotukissa oleva regulaattori alaspäin (bosch)

Moi! Alaspäin on regulaattori ja maksaa 450,- merkkiliikkeessä, toivottavasti se ei ole viallinen! Olen tutkinut siis aivan väärää "potikkaa"! Tämän siitä saa, kun ei tunne uutta tekniikkaa! Kiitos antamistasi tiedoista "faro680"! Hienoa kun saa apua ongelmiin joissa itse on huuli pyöreänä. Kuntoutustuen turvin elävälle jokainen säästetty euro on arvossaan!

Poissa

ViestiLähetetty: 10.11.2009 22:34 

Vika ei välttämättä ole regulaattorissa jakotukissa vaan pumpun päässä olevassa paineen säätimessä/tunnistimessa (tai kummin päin nuo nimikkeet nyt meneekään)hintoja kannattaa kysellä.Mulla on yksi jakotukkiin tuleva anturi käytetty 150€ jos tarvetta 0500 561085 .Taitaa olla yksi pumpun yksikkökin tutkin tilanteen.Vika voi olla pumpussakin itsessään.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.11.2009 23:04 
Kuulin kaverilta, että hbi:n suuttimet toimivat sähköisesti. Jos suutin on kiinni, niin mitä jakotukin paine sammumiseen vaikuttaa?
Ja mitä haittaa siitä viiveestä käytännössä on? Olisko ominaisuus?

ViestiLähetetty: 11.11.2009 12:23 

Lainaa:
Kuulin kaverilta, että hbi:n suuttimet toimivat sähköisesti. Jos suutin on kiinni, niin mitä jakotukin paine sammumiseen vaikuttaa?
Ja mitä haittaa siitä viiveestä käytännössä on? Olisko ominaisuus?

Kannattaisko lukea eka viesti uudestaan. Ei kai pienestä viiveestä pelkästään mitään haittaa, mutta.........

Poissa

ViestiLähetetty: 11.11.2009 22:22 
Varmaankin voisi joskus lukea muutakin, kuin otsikon. Mikäs se immi on?

ViestiLähetetty: 12.11.2009 07:59 

Natero kirjoitti:
Varmaankin voisi joskus lukea muutakin, kuin otsikon. Mikäs se immi on?

Moi! Imm= ilmamassamittari, ilmamäärämittari molempia käytetään. Sijaitsee ilmanputsarin ja turbon välissä.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2009 18:34 

faro680 kirjoitti:
Vika ei välttämättä ole regulaattorissa jakotukissa vaan pumpun päässä olevassa paineen säätimessä/tunnistimessa (tai kummin päin nuo nimikkeet nyt meneekään)hintoja kannattaa kysellä.Mulla on yksi jakotukkiin tuleva anturi käytetty 150€ jos tarvetta 0500 561085 .Taitaa olla yksi pumpun yksikkökin tutkin tilanteen.Vika voi olla pumpussakin itsessään.

Moikka! Polttoaineen paineensäädin irroitettu ja puhdistettu ja uudet tiivisteet (3 kpl yht. 14,20 ) vaihdettu. Auto toimii taas moitteitta! Irroitus ja puhdistusohjeet sain Kuopion Autotalo Hartikaisen asentajalta! Kiitos hänelle ja sinulle faro680 ohjeista! :D

Poissa

ViestiLähetetty: 29.11.2009 15:53 

Lainaa:
Irroitus ja puhdistusohjeet sain Kuopion Autotalo Hartikaisen asentajalta!
nämä vois tännekkin laittaa seuraavia varten, eli pieni sepustus olisi hyvä.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.11.2009 17:31 
Käyttäjän avatar

kariseija11 kirjoitti:
faro680 kirjoitti:

Moikka! Polttoaineen paineensäädin irroitettu ja puhdistettu ja uudet tiivisteet (3 kpl yht. 14,20 ) vaihdettu. Auto toimii taas moitteitta! Irroitus ja puhdistusohjeet sain Kuopion Autotalo Hartikaisen asentajalta! Kiitos hänelle ja sinulle faro680 ohjeista! :D

Mulla oli paineensäätimeen mennyt metallisiru viallisesta siirtopumpusta.
Oireet olivat kaasua hellittäessä kone sammui ja valo syttyi. Lähti uudestaan kyllä käymään, mutta saattoi jäädä vikatilaan.
Vika korjattiin irrottamalla paineensäädin ja annettiin sille paineilmapuhdistus.

Myöhemmin vastaava vika ilman sammumisilmiötä tulee noin kolmen kuukauden välein. Silloin valo syttyy ja saattaa mennä vikatilaan. Sammutuksessa muutaman sekunnin jälkikäynti.
Tämä vika korjaantuu polkaisemalla kierrokset muutaman kerran viiteen tonniin ja sammutus. Tämä rituaali viitisen kertaa. Kone käy jälleen normaalisti ja valo sammuu hetken päästä, ellei heti. Vika voi johtua taloudellisesta ajotyylistäkin, eli kone on tukossa. Konstilla pääsee kuitenkin taas vähintään 3 kuukautta eteenpäin. Auto on Sevel 2.0Hdi

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ]