Terve taas, vanha jäsen Porvoon suunnalta tekee paluun uutena sitikan omistajana palstalle. Ennemmin oon Citroënistina täällä meuhkannut lähes kymmenen vuotta sitten. Hienoa huomata, että täällä edelleen on aktiivista keskustelua ja ajatusten vaihtoa. Kymmenisen vuotta sitten vaihdoin kaasuautoon ja siksi sitikat sai jäädä. Harmi sinänsä, että sitikalta saa kaasuautoja vaihtoehtona.
Mitäs mä nyt sitten oon mennyt tekemään. Olen toteuttanut vuosikymmeniä kalvaneen unelman ja hankkinut DS:n.

Sattui vaan niin sopiva ehdokas "vahingossa" nettiauto.comia selatessa vastaan, että muutaman päivän vastuunpakoilun jälkeen oli vaan pakko käyttää veto oikeutta ja puhua vaimon pää pyörälle ja ryhtyä kaupoille. Eilen rohkeasti sitten Hollolan suunnalta lyhyen koeajon jälkeen lähdettiin seesteisesti Dessun kanssa tekemään yhteistä taivalta ajaen kohti Porvoota ja näin lyhyen ystävyyden perusteella me löydettiinkin kyllä heti yhteinen sävel. Ilman ongelmia kotiin saakka. Jopa niin, että satasen rajoituksella annoin Dessun niellä maantietä vähän vauhdikkaamminkin, kun kerran menohaluja tuntuu löytyvän.
Auto tuntuu hyvältä, on katsastettu ja varsin ajokuntoinen ja yllättävän siisti. Hydepumppu vain käy kovin tiheään (6-7sek välein). Tuota täytyy alkaa nyt heti ensimmäiseksi selvittelemään. Aloitetaan laittamalla pesunesteet sisään... (päävaraajapallo vastikään vaihdettu).
Auton museointi ei välttämättä ole mielessä, mutta se täytyy vielä selvitellä kunhan pääsee autoon kunnolla tutustumaan. Jos ei ole mahdollista saattaa ollla että konvertoin tämän kaasuautoksi. Tällaista tuli tässä aamutuimaan mieleen. Ajatuksena vaan heittää helout kaikille. Hyvät päivänjatkot kaikille!