Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uusvanha jäsen ilmoittautuu ja esittäytyy.
ViestiLähetetty: 23.10.2019 07:35 

Terve taas, vanha jäsen Porvoon suunnalta tekee paluun uutena sitikan omistajana palstalle. Ennemmin oon Citroënistina täällä meuhkannut lähes kymmenen vuotta sitten. Hienoa huomata, että täällä edelleen on aktiivista keskustelua ja ajatusten vaihtoa. Kymmenisen vuotta sitten vaihdoin kaasuautoon ja siksi sitikat sai jäädä. Harmi sinänsä, että sitikalta saa kaasuautoja vaihtoehtona.
Mitäs mä nyt sitten oon mennyt tekemään. Olen toteuttanut vuosikymmeniä kalvaneen unelman ja hankkinut DS:n. :D Sattui vaan niin sopiva ehdokas "vahingossa" nettiauto.comia selatessa vastaan, että muutaman päivän vastuunpakoilun jälkeen oli vaan pakko käyttää veto oikeutta ja puhua vaimon pää pyörälle ja ryhtyä kaupoille. Eilen rohkeasti sitten Hollolan suunnalta lyhyen koeajon jälkeen lähdettiin seesteisesti Dessun kanssa tekemään yhteistä taivalta ajaen kohti Porvoota ja näin lyhyen ystävyyden perusteella me löydettiinkin kyllä heti yhteinen sävel. Ilman ongelmia kotiin saakka. Jopa niin, että satasen rajoituksella annoin Dessun niellä maantietä vähän vauhdikkaamminkin, kun kerran menohaluja tuntuu löytyvän. ;)
Auto tuntuu hyvältä, on katsastettu ja varsin ajokuntoinen ja yllättävän siisti. Hydepumppu vain käy kovin tiheään (6-7sek välein). Tuota täytyy alkaa nyt heti ensimmäiseksi selvittelemään. Aloitetaan laittamalla pesunesteet sisään... (päävaraajapallo vastikään vaihdettu).
Auton museointi ei välttämättä ole mielessä, mutta se täytyy vielä selvitellä kunhan pääsee autoon kunnolla tutustumaan. Jos ei ole mahdollista saattaa ollla että konvertoin tämän kaasuautoksi. Tällaista tuli tässä aamutuimaan mieleen. Ajatuksena vaan heittää helout kaikille. Hyvät päivänjatkot kaikille! :D

Poissa

Viestin otsikko: Re: Uusvanha jäsen ilmoittautuu ja esittäytyy.
ViestiLähetetty: 23.10.2019 09:36 

Terve ja tervetuloa. Ds ja Id tarinointi onkin kovasti vähentynyt täällä ja se nyt sattuu olemaan aihepiiri joka minua erityisesti kiehtoo. Itsekin olen tavallaan tämän vuoden "paluumuuttaja" Ds:n ohjauspyörän taakse, vaikka olenkin autoa entisöidessäni ollut koko ajan harrasteen parissa. Ja kyllähän nuo aikanaan -73 DSuper 5:lla kolutut mutkatiet herättivät sen kadonneen ajamisen ilon uuteen liekkiin. Nyt autoni on jo talviteloilla mutta uusia kesäkelejä jo rupeaa kaipailemaan. Viitaten tuohon kaasuautoksi muuttamiseen puhelin autoa entisöidessäni vähän huumorimielellä, että "kun nyt muutamankin vuoden vielä saisi ajella Ds:llä ennenkuin harrasteautoilu kielletään tai bensan myynti lopetetaan". Nyt aivan viime aikoina olen huomannut, että tästä alkaa olla huumori kaukana.
Joka tapauksessa on mukava kuulla että oikeita Ds:iä yhä harrastetaan. Kun on kerran sellaisen omistanut niin vaikea siitä on kokonaan eroon päästä.
Itse asustelen tässä rannikolla Porvoosta itään päin. Ehkä jossain mutkatiellä "törmätään" toisiimme.
Hyvää jatkoa; Mika

Poissa

ViestiLähetetty: 23.10.2019 09:44 

Lainaa:
"kun nyt muutamankin vuoden vielä saisi ajella Ds:llä ennenkuin harrasteautoilu kielletään tai bensan myynti lopetetaan". Nyt aivan viime aikoina olen huomannut, että tästä alkaa olla huumori kaukana.

Tosiaan juurikin näin. Olisi järkevää jos kyseisenlaisen konvertointi hyväksyttäisiin museoautoihin. Kuitenkaan se ei esimerkiksi konehuoneen puolella kovin kummoisena laitteiston lisäämisenä näy. Toki kaasupullot vievät tilaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.10.2019 22:43 

Sapuska kirjoitti:
Lainaa:
"kun nyt muutamankin vuoden vielä saisi ajella Ds:llä ennenkuin harrasteautoilu kielletään tai bensan myynti lopetetaan". Nyt aivan viime aikoina olen huomannut, että tästä alkaa olla huumori kaukana.

Tosiaan juurikin näin. Olisi järkevää jos kyseisenlaisen konvertointi hyväksyttäisiin museoautoihin. Kuitenkaan se ei esimerkiksi konehuoneen puolella kovin kummoisena laitteiston lisäämisenä näy. Toki kaasupullot vievät tilaa.

Aika tarpeetonta varmasti museoautoon,niillä kun ajokilometrit jää niin vähäisiksi,että kulutus ei juuri merkitse mitään.
Sitäpaitsi nuo kaasumuutokset mitä minä olen nähnyt,ovat lievästi sanoen..arvelluttavia.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 23.10.2019 22:52 

Tervetuloa vaan mukaan joukkoon, itse harrastan d-malleja, löytyy d-super5 ja id 21 F, eli break, sekä tietysti muita sitikoita iso liuta, mutta D-mallit ovat kaikkein lähinnä sydäntä, yksi d-malli on juuri työn alla ja toivottavasti valmistuu ensi kevääksi

Poissa

ViestiLähetetty: 24.10.2019 19:09 
Käyttäjän avatar

Tervetuloa! Kuka Citroëniin tarttuu, se Citroëniin hukkuu... 8-)

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]