Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: abs fault
ViestiLähetetty: 22.11.2019 23:17 

Viestit: 292
c5 laakerit ehjät abs anturit ehjät mitattu abs valo palanut kuulemma 3kk abs pumpun liitin auki kiinni jumpattu . maatto pisteet käyty läpi .maxi sulakkeet ok auto käynnissä jarrupoljinta painaen vetää polkimen pohjaan jarrut kuitenkin pitää.... abs pumppu ilmeisesti kaput ...ehotuksia auto ei oma


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 22.11.2019 23:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
vikakoodit?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 23.11.2019 21:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
No jos on varma tieto että vika on abs-yksikössä, niin eiköhän sen vaihto olisi aika fiksu seuraava siirto? Onhan noita mennyt...

Laakerit varmasti oikein päin ja lukkorenkaat oikein? Onko ESP:tä ja minkä mallin c5 kyseessä?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 23.11.2019 22:47 

Viestit: 5124
läjjeejä kirjoitti:
c5 laakerit ehjät abs anturit ehjät mitattu abs valo palanut kuulemma 3kk abs pumpun liitin auki kiinni jumpattu . maatto pisteet käyty läpi .maxi sulakkeet ok auto käynnissä jarrupoljinta painaen vetää polkimen pohjaan jarrut kuitenkin pitää.... abs pumppu ilmeisesti kaput ...ehotuksia auto ei oma

Minkä aikakauden C5 ja miten mitattu anturit ja todettu niiden ja laakereiden toiminta (yleismittarilla ei välttämättä paljoa näe HAL-antureiden toiminnasta).

Mitä tuo polkimen pohjaan veto tarkoittaa, onko kyse normaalista tehostimen toiminnasta vai jostain epänormaalista, eli että poljin menee tosiaan pohjaan saakka? Eri aikakauden ja varusteluiden C5:t ilmoittelee myös hieman eri tavoilla, tuleeko tekstejä monitoiminäyttöön jotain muita tekstejä ja/tai palaako jotain muita varoitusvaloja kuin "ABS Fault" (näkyykö se siis vain monitoiminäytöllä?) Onko jarrunesteiden määrä tarkistettu?

Vikakoodien luku voisi tosiaan kertoa lisää ennen osien vaihtoa, useilla ei merkkikorjaamoillakin tai Motomaatilla voi olla mahdollisuus lukea myös ABS:n vikakoodeja, ellei lähipiiristä löydy lukijaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 24.11.2019 00:14 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Vikakoodit,mittakentistä nopeustiedot..Jos ok,niin ABS yksikkö rikki..Voi tietysti olla vain hiiletkin kuluneet..



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 25.11.2019 20:26 

Viestit: 292
laakerit ok anturit ok mitattu vrt 2samanlaisesta c5 joten anturiverrokit ok .abs yksikköä epäilen vahvasti ,..
auton arvo on kuitenkin jo se -0 osan hinta +työ +auton katsastus niin menee pakkaselle pahasti .
helpoin ostaa liikkuva 0 arvoinen 5 jossa leimaa jäljellä ja tuo jättää varaosareserviin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 25.11.2019 21:26 

Viestit: 1242
Mulla on AVK:lta ostettu ABS-yksikkö C5:een. Siitä vitosen halpakorista vuosi-pari sitten. En tiedä niistä muuta, kuin joskus on jokin harvinaisempi malli ABS:ää. Minkähän numeroinen sinulla on?



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 25.11.2019 22:42 

Viestit: 5124
läjjeejä kirjoitti:
...anturit ok mitattu vrt 2samanlaisesta c5 joten anturiverrokit ok ...

En tiedä miten olet mitannut, mutta jos tulkitsen oikein olet vertaillut jotain mittausarvoja toisen auton samanlaisiin antureihin - Itsellä oli ainakin C5 -01 mallisessa HALL-anturit, joiden toimintaa ei voi mitata noin (mitata tietysti voi, mutta se ei kerro juuri mitään toiminnasta, se anturi ei myöskään toimi ilman jännitteensyöttöä, johto irtonaisena. Jos et usko minua, niin googlaamalla selviää. Perinteiden induktioanturinmittaamisessa tuo on ihan pätevä keino - sillä selviää onko siellä käämi ja johto ok vai ei.) Voi toki olla että jossain versioissa olisi induktiivisella anturilla, mutta laakeraiden kunnosta puhumisella ymmärtäisin että puhut laakereiden magneettikehän kunnosta ja sitä mitataan kai lähes aina HALL-anturilla.

Mutta ei noissa antureissa tietysti välttämättä mitään vikaa ole, mutta vastus tms. mittauksilla voi mitata irtoanturista vain että johto ei ole poikki, ei sitä että anturi tai laakerin kehä on ok. Jännitealueella voisi mitata toimiiko anturi, mutta silloin täytyy olla liittimestä syöttöjännite ja samalla mitata tuon lähettämiä pulsseja - ja ne pitäisi tulla siitä vaikka pyörä olisi paikoillaan tai pyörii ihan hitaastikin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 25.11.2019 22:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2161
Jarrupolkimen pohjaan painumiseen C5 I korisesta on kaksi kertaa syy löytynyt tehostajan sisään vuotavasta pääsylinteristä. Ota vaikka nippuside ja työnnä se alipaineletkun reiästä tehostajan pohjalle ja tutki kastuuko nesteestä.

Jotain C5:n osia joskus myyneenä en ole vielä yhtään ABS pumppua myynyt, joten ovat olleet aika toiminta varmoja. Kuitenkin, jos sellaista olet vaille, uskoisin oikean löytyvän ja vielä kohtuulliseen hintaan. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 26.11.2019 00:52 

Viestit: 292
ensimmäinen ns jarruvikainen tuokin on ...auto ei ole oma joten pitää vetää raja johonkin kohtaan järkevän ja järjettömyyden välille .
tuo jarrupääsylinterin vuotokin on täysin mahdollinen .moottori käynnissä vetää polkimen pohjaan asti .eli matoja on


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 26.11.2019 17:17 

Viestit: 93
läjjeejä kirjoitti:
ensimmäinen ns jarruvikainen tuokin on ...auto ei ole oma joten pitää vetää raja johonkin kohtaan järkevän ja järjettömyyden välille .
tuo jarrupääsylinterin vuotokin on täysin mahdollinen .moottori käynnissä vetää polkimen pohjaan asti .eli matoja on


Oliskos tehostimen toiminnassa jotain vikaa?

Mulla oli BMW E32 (735), jossa samantyyppinen vika. Paikallaan jarrua painaessa poljin tuntui yhtäkkiä imeytyvän lattiaan kiinni. Ajossa ei mitään häikkää, jarrunestettä ei kadonnut. E32:ssa on hydraulinen jarrutehostin, jossa paineakku. Hankin uudeksi väitetyn paineakun eräältä jobbarilta, ei auttanut. Seuraava epäilty jarrupääsylinteri, ei auttanut. Sitten piti miettiä pitkään tehostimen toimintaa ja lopuksi hain uuden paineakun ihan varaosaliikkeen tiskiltä. Vaiva parani heti.

Eli, pienillä kierroksilla käynnistyksen jälkeen siellä ei ollut tarpeeksi painetta. Kun sitä painetta sinne alkoi kehittyä, tehostin alkoi toimia, mikä tuntui siltä että jarrupoljin painui lattiaan, vaikka se oli ihan normaali liike. Ajossa painetta oli aina tarpeeksi tarjolla kun koneessa oli kierroksia, joten jarrut toimi normaalisti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 26.11.2019 21:04 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Ja jonkun pyörän navan hammaskehällä ei ole sitten parin millin ruostekerrosta, joka voisi generoida anturilta signaalijännitteen, joka on speksien ulkopuolella?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: abs fault
ViestiLähetetty: 26.11.2019 21:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
yason kirjoitti:
Ja jonkun pyörän navan hammaskehällä ei ole sitten parin millin ruostekerrosta, joka voisi generoida anturilta signaalijännitteen, joka on speksien ulkopuolella?


Testerillähän nuita pyöräkohtaisia nopeustietoja vois katella...

Se että jarrupoljin painuu hiljalleen pohjaan kuuluu asiaan.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: