IJN kirjoitti:
Kokonaisjärkevin ratkaisu olisi ladata töpselistä releen kautta erillistä akkua (tai hajautettua akkupakettia sopiviin koloihin asennettuna), jossa kylmiö on kiinni. Tarvitaan syväpurkauksen kestävät akut ja lataukseen virranrajoitin.
Webaston akulle siis olisi hyvä laittaa, jos moinen olisi, mutta X7:aan eivät ole sellaista muistaneet tehtaalla laittaa. Nahkahousut ovat keksineet Passatissa moisen tunkea paksin sivuun. Saisikohan X7:aankin moisen sinne mahtumaan? Erotusrele väliin sitten vaan.
Teuski kirjoitti:
Olishan se, mutta hankalasti siirrettävissä autosta toiseen. Mitä raati suosittelee akkujännitteen alarajaksi 2-litraiseen hodariin?
Mihin päädytkään, niin muista laittaa vahtiin hieman hystereesiä. Jos siulla on siellä vaikkapa 10 A kuorma, niin nopeasti arvioituna, saattaa sen kytkeminen/katkaiseminen heilauttaa vahdilla näkyvää jännitettä 0,10-0,15 V. Joku 0,2 V hystereesi voisi siis olla varma. Jänniterajaa voisi yrittää laskeskella startin aikana päällä olevien (ruiskutus+startti vähintään) sähkölaitteiden kuormalla ja käytetyn akun tiedoilla, mutta kokeilemalla voisi selvitä jopa helpommin...
jean-michel kirjoitti:
Joo, Lailan kanssa käytiin joskus kaupassa (C5 II) ja monitoimiura katkesi alkutaipaleella.
1-pisteruutallisesta 1.6 BX:stä loppuivat laturin hiilet jossain Puumalan/Ruokolahden tuntumassa. Mitälie 80-100 km matka anoppilaan meni ongelmitta parkit päällä ajellen.
