Kesä-Xantian (1.8 8v) jäähdytin on syöpynyt, josta johtuen se vuotaa aika pahasti. Kyseessä on tuo vanhemman mallin paisuntasäiliöllinen syyläri, jossa on säiliön alaosassa lähdöt noille kahdelle pikkuletkulle. Tämän mallin syyläriä tuntuu olevan lähes mahdoton (uutena) löytää enää mistään, joten kiinnostaisi ottaa käyttöön nurkista löytyvä uudenveroinen 16-venttiilisen syyläri. Allaolevassa kuvassa on siis 1.8 8V padan jäähdytysjärjestelmä ennen ja jälkeen PR-numeron 6716, vaikka tuo uudempi kuva vaikuttaisikin termostaattikopan perusteella olevan 16 -venaisesta.
Osaako joku kokemuksesta tai vahvalla mutulla sanoa, onko noiden kahden pikkuletkun hävittämisestä mitään haittaa, tai onnistuuko se ylipäätään vaihtamatta termarikoppaa myöhempään malliin? 8-venaisista Peugeot 406:sta ainakin luulisi sopivan termarikopan saavan, muistelisin että siinä ei noita pikkuletkuja ollut laisinkaan.
Liitteet:
xancool.gif [ 97.26 KiB | Katsottu 2497 kertaa ]
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Hessu
Viestin otsikko: Re: Xantia 8V koneen jäähdytys
Lähetetty: 18.03.2021 17:11
Tuo letkuhan päästää pienen määrän nestettä kulkemaan paisariin vaikka termostaatti olisi kiinni. Edistää ilman poistumista järjestelmästä mutta kunhan saa kerran ilmattua kunnolla niin ei mahda olla kovin isoa merkitystä enää.
Have more than you show, speak less than you know.
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
Teuski
Lähetetty: 19.03.2021 00:53
Mulla oli joskus haussa 1.9TD automaatin syylari, niitäkään ei puissa kasva. Paras tarjous oli, kun joku patonkia lukeva soitti pohjois-norjasta ja tarjosi koko autoa sieltä
Kyllä se syylari sitten jostain löytyi...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Northstar
Lähetetty: 19.03.2021 01:05
Teuski kirjoitti:
Mulla oli joskus haussa 1.9TD automaatin syylari, niitäkään ei puissa kasva. Paras tarjous oli, kun joku patonkia lukeva soitti pohjois-norjasta ja tarjosi koko autoa sieltä
Saatoin olla minä...Minulle tuli vaihdossa toiseen autoon TD Xantia automaatti siellä asuessani..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
Teuski
Lähetetty: 19.03.2021 01:09
Northstar kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Saatoin olla minä...Minulle tuli vaihdossa toiseen autoon TD Xantia automaatti siellä asuessani..
Oho Kävi kyllä tota kirjoittaessa mielessä että näin voisi käydä
Muistaakseni oli 2013 - 14...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.