aamisopa kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Eli tämä "ominaisuus" oli kun ostin auton n.2kk sitten. Autossa oli ilmeisesti alkuperäinen Valeon
startti, joka normaalisti startatessa rääkäisi vaikka avaimesta irroitti kun kone käynnistyi.Vaihdoin uuden korjatun
Lucas merkkisen jossa oli valeon runko johon se oli tehty ja sama tilanne. Kyllä uskon että nuo startit ovat kunnossa, eli
tuli turhaan vaihdettua. Olisikohan virtalukon kytkimessä jotain hidasta palautumista vaikka avaimesta päästää irti kun
kone käynnistyy? No ruiskutin eilen PRC 70 puhdistavaa ja voitelevaa sprytä ,joten seurataan.
Tämä ominaisuus ei todella haittaa käyttöä, mutta myös mp-harrastajana olen tottunut että laitteet toimii niinkuin
kuuluu. On mulla ollut vuosien kuluessa pari solenoidivikaista, mutta ne on ollut niin selviä vikoja.
No ainakin kun kokeilin toista c3 ja C4 autoa niin ei se startti jää päälle vaikka ei kiirehdi irroittamaan virta-avaimesta,
jotenkin tuntuu että auton "äly" huomioi kun kone lähtee käyntiin ja katkaisee startin herätevirtapiirin?
Saan tällä viikolla sen sulake/releboksin joka on varmasti ehjä ja voisihan sen sitten vielä vaihtaa ajatellen tuota
edellistä lausettani?
Ei noissa mitään "älyä" ole starttiin liittyen..Eikös noissakin ollut yhden startin pultin reijässä ohjuriholkki?Olisiko käynyt niin että se ensimmäinen startin vaihtaja olisi jättänyt ohjuriholkin pois,ja hammaskosketus väärä sen takia?Saattaa helposti jäädä kiinni starttiin irroitettaessa..
Ainoat autot joissa tiedän startin irroittavan itsestään ovat start/stop järjestelmällä olevat.Niissähän käynnistystapahtumaa ohjataan ohjainlaitteen kautta.
Niin,ja tietysti 60 luvun Triumph Herald,jossa ns.heittostartti..

Oli muuten mielenkiintoinen käynnistettävä kostealla ja kylmällä säällä..
