Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Käyntivaiva/cx
ViestiLähetetty: 03.12.2009 22:20 

Viestit: 15
Nyt tuli talvi ! ja käyntivaivat. :twisted: . onko kellään kokemusta.oireet seuraavat:kylmänä käynnisty ihan normisti,
ajettu lämpösenä sisä tiloihin. sen jälkeen ei luvannukkaan.aikaisempia oireita :muutaman kerran nostanut, kulutus lukemat lämpösenä tyhjäkäynnillä 1.9/lh:sta -2.8/lh käyden ontuen.
Sisällä saatiin käyntiin huijjaamalla . bensapumpun rele irti / kiinni . sen jälkeen kierrokset 3000 . lämmettyään 80:c .1000-3000 käyden ontuen.kunnes sammuen .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Käyntivaiva/cx
ViestiLähetetty: 11.12.2009 23:01 

Viestit: 1
Kerran oli tuontyylistä vaivaa.
Tankin korkki pois,paluuletku irti kaasarilta ja paineilmaa!
Tein tempun tietty viimeisenä keinona !


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Käyntivaiva/cx
ViestiLähetetty: 12.12.2009 11:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Juu ei se paineilma siellä putkessa auta koska takana on filtteri, ei siellä putkessa mitään tukosta ole ja sitä paitti kysyjällä taitaa olla ruisku, eikös? Olis hyvä kertoa mistä koneesta on kyse sillä CX: kaasarikone ja ruisku ovat ihan kuin vertais hirveä ja kissa keskenään :)
Mittaa myös vautipyörän ykk anturit, siellä on ite asiassa kaksi (vain toinen on ykk) mutta, niiden vastus pitää olla noin 60 ohm sekä kylmänä että lämpimänä. Löydät ne sieltä varapyörän alta, oletetun vauhtipyörän kohdalta. Muistaakseni lämmetessään se vastus nousee pariinkin sataan.
Polttoainefilsu tietty voi olla täyttymässä mutta sanoisin sen olevan melko epätodnäk mutta oire viittaa siihenkin. Tietty ruiskun polttoainekiskoon jää pieni paine kun sammutat auton ja jos käyt het sammutuksen jälkeen avaamassa banjon siitä kiskosta ja sieltä ei ruiskahta bensaa niin paine on alhainen ja viittaisi tukkeutuneeseen suodattimeen.
Ruuttamallisn CX:n paineen säädin on muuten täysin onneton vanhammassa CX:ssä koska se e itoimi enää oikein, tyhmäkäynnillä ja startissa se säätää liian pienen paineen. PAinetta tarvitaan (manuaalinkin mukaan noin 2 bar) mutta startissa vanha CX tuottaa säätimellään vain 0.5 bar ja polttoaine pisaroituu liikaa (isot pisarat).
Kannattaa hommata ihan kunnon säädin jossa on myös ruuvi asiasetusta vasten. Cx:n orkkis pumppu on vahva kuin karhu sillä se tekee painetta kuten kisapumppu eli jopa 10 bar (olen testannut mittarilla).



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: