Tuo "pintakovuus", jos mikä, on mitä suurimmassa määrin suhteellista. Liekö edes mitenkään laskettavissa, tai mitattavissa? Mutta kuitenkin todellista, ja havaittavaa. Mitä vähemmän vaimennusta, sitä enemmän pehmeyttä. Taas jos pehmeys menee överiksi, niin menosta tulee "vellovaa". On täysin jokaisen omasta mieltymyksestä kiinni, millainen vaimennus on optimaalinen. Keskireikä noissa mm. mahdollistaa korkeuden säätymisen oikeaksi. Reikä on helppo suurentaa, mutta vaikeaa (hallitusti) pienentää.
Kokeile porausta vaikka 0,2 mm suuremmaksi kerrallaan. Tuollainen vähentää vaimennusta (hatusta heittäen) 12-20%. Viistäminen vaikuttaa samaan suuntaan, mutta vähemmän, ehkä 1-5%. Jos ei riitä, poraa taas 0,2 (tai sinnepäin) lisää. Pienentäminen vaatiikin sitten jo hyvät laitteet...
Itse porailin jokunen vuosi sitten XM:n takapalloja, muistaakseni 1,0 ->1,2mm. Vähän se muuttui, mutta päätin vielä suurentaa 1,5:een. Otinpa vahingossa 2,0 terän. Kyllä tuli pehmeä, mutta samalla keinuva

.
Tolpan voitelu, sisällähän on jo öljyä eli LHM:ää, onkohan tarkoitettu haitarikumin sisällä männänvarren ulkopuolista voitelua? Siinäkin kääntöpuolena hiekkapöly voi tarttua öljyiseen pintaan, ja aiheuttaa ongelmia jonkun ajan kuluttua. Suojakumin on silloin oltava kunnossa.