vinosilmä kirjoitti:
yleensä laitetaan irroitusainetta sinne männän ja kumin väliin ja hakataan siitä vipua eestaas puoli tuntia jotta alkaa verttyä, mutta kun sen saa liikkumaan, pitää niistä tarvikejarrupaloista viilan kanssa hioa se ylimääräinen maalipinta pois että ne liikkuvat kunnolla siinä satulassa, myös kiilat kannattaa hioa hyväksi, että ne palat liikkuvat ja palautuvat oikein, kuparitahna siellä liukupintojen välissä on vain hyväksi, jos nämä on kunnossa myös auitomaattisäätö toimii silloin kunnolla ja sitikalla on taas mukava ajella...koska vaijerit ja kuoret on jo vaihdettu tätä ennen
Itsellä alkoi C5:n kuljettajan puoleisen satulan käsijarruvipu jumittelemaan viime viikon lopulla - sopivasti muutama päivä ennen katsastusta. Viikonloppuna sitten uitin sinne irroitusöljyä purkillisen ja vatkasin eestaas ties kuinka kauan, mutta edelleenkin liikkuu ja palauttaa korkeintaan välttävästi. Katsastuksessa inssi sitten kiskoi aiemmin hyvin irroittaneen oikeankin satulan jumiin.

Oudon yhtäkkisesti kyllä alkoivat risaamaan. Kuitenkin olen lähes päivittäin sitä käkkärikahvaa kiskonut päälle ja pois ilman mitään havaintoa jumittamisesta, ja sitten molemmat alkavat parin päivän sisään jumittamaan oikein huolella.
Nyt pitäisi päättää, että tilaanko kaksi uutta (kunnostettua) satulaa vai alanko etsiä vanhoihin käsijarrun puolelle jotain korjaussarjaa? Kuljettajan puolella ainakin se uloin kumi näytti olevan halki ja palasina. Jumi on siis nimenomaan satulassa ainakin kuskin puolella, vaikka vaijeristakin kyllä näytti kuori olevan halki. Uudet vaijerit ja putket ovat jo tulossa, mutta satuloiden kohtalo pitäisi vielä miettiä. Onneksi on kuukausi aikaa ennen kuin pitää mennä esittelemään työnsä hedelmiä inssille.

On kyllä harmittavan huonoa laatua nämä C5:n satulat, en muista koskaan tehneeni mitään Xantian tai BX:n etujarrusatuloille, vaan ne vain toimivat aina.