Somnium kirjoitti:
Tuli aamusta vaihdettua takarenkaat eteen, napapultin kruunu ja sokka käännettyä sellaiseen asentoon ettei hölsky. Samalla katoin vielä ettei välyksiä ole renkaita heiluttamalla. Toinen etujarru tuntui aavistuksen laahaavan. Alempi liukutappi oli hieman nahkean oloinen. Ei lähtenyt muuten liikkumaan kuin ottamalla sen kumi siitä tapista pois. Oli ilmeisesti turvonnut vaikka jarrurasvaa oli käytetty kasatessa. Nyt ei ainakaan koeajolla kuulunut ylimääräisiä ääniä. Toki aikamoinen tuuli ja sadekeli niin kohisee muutenkin. Parkkihallissa kävin pyöräyttämässä ikkunat auki ja hiljaista oli. Jospa se siitä.
Älä ota sitä kumia pois, se kuuluu siihen ja kuuluukin olla nahea liikkumaan.
Kumi estää turhaa satulan liikkumista liukutapissa.
Jos kumia ei ole niin saattaa käydä esim. pitkässä ajossa jossa ei käytetä jarrua, että satula alkaa liikkumaan/värisemään ja samalla jarrusylinteri painuu sisään.
Tästä seuraa se että ensimmäinen jarrupolkaisu menee lattiaan asti, kun vasta jarrusylinteri lähenee jarrupalaa, toinen tai kolmas polkaisu tuo jarrut autoon.