Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 2CV6 kannen pellit
ViestiLähetetty: 04.01.2024 15:04 

Viestit: 14
Citroen 2CV6 moottorin kannessa on ruuvikiinnitteiset pellit, joilla pidetään kansi ja sylinteri yhdessä. Onko näillä "pellin paloilla" jokin muu merkitys vai onko syytä ne poistaa asennelmasta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2CV6 kannen pellit
ViestiLähetetty: 04.01.2024 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2586
Paikkakunta: Päijät-Häme
En nyt ihan heti ymmärrä mistä on kyse, saati tiedä mikä on tavoite. Sylinterin päällä on ilmanohjauspellit, ja varsinainen lämmönvaihdin tulee siihen päälle imupakosarjan kanssa. Jos tarkoitat sitä peltiä ja on tarkoitus tehdä katulaillinen auto ilman että modifioidana lämmitys jotenkin muuten, ne on syytä laittaa paikalleen. Jos taas on puhe jostain muista pelleistä (pl. sätkäkuskit :lol: ), kuva olis kiva.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2CV6 kannen pellit
ViestiLähetetty: 04.01.2024 20:22 

Viestit: 14
Kyseessä on pienet pellit,jotka ovat sylinterin kannen ja sylinterin välissä. Kantta ei saa irti,ilman,että ottaa myös sylinterin mukana. Ts. pellin palat pitävät sylinterin ja kannen yhdessä. Pellit on ruuvattu pienin ruuvin kanteen, luonnollisesti palotilan ulkopuolelle. Aiemmin en ole moisia nähnyt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2CV6 kannen pellit
ViestiLähetetty: 04.01.2024 21:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2586
Paikkakunta: Päijät-Häme
No en ole minäkään. Odotellaan jos tulisi joku kokeneempi kommentoimaan, itse olen rakentanut vaan yhden koneen atomeista käyväksi, kun siitä tuli niin hyvä. Ehkä voisi toisen kohta harjoitella kun se ensimmäinen on alkanut syömään tuhottomasti öljyä, vaihtovälillä (5tkm) pitää puoli litraa lisätä..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2CV6 kannen pellit
ViestiLähetetty: 04.01.2024 23:01 

Viestit: 26
Paikkakunta: Järvenpää
Ne ovat siellä sen takia jos sylinterin ja kannen välistä vuotaa pakokaasua niin se ohjataan ulos jolloin se ei tule lämpimän ilman mukana ohjaamoon. Noita ei taideta Suomessa paljon asennella takaisin jos siellä ovat olleet.



Kari Nieminen
Järvenpää
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2CV6 kannen pellit
ViestiLähetetty: 04.01.2024 23:07 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Kyse lienee kaarevasta peltiosasta sylinteriputken ja -kannen liitoksen ympärillä.
http://www.entmontage.de/bilder/montage/2cv_brillendichtung_002g.jpg



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2CV6 kannen pellit
ViestiLähetetty: 05.01.2024 18:34 

Viestit: 107
Nämä lisäpellit taisivat olla pakollisia jossain välissä Saksassa. Toisaalta olihan siellä myös katalysaattoreita pakoputkessa saastenormien vuoksi:)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: