Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 08.12.2009 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Ja näin pudotamme painoa oikeaoppisesti:

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 25.12.2009 19:08 

Viestit: 57
Paikkakunta: Vihti
Jeth kirjoitti:
Täältä vielä pakollinen vanne kuva :D

Kuva

KIVA PULTTIJAKO CX:ään


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 25.12.2009 19:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
cxt2 kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
Täältä vielä pakollinen vanne kuva :D

Kuva

KIVA PULTTIJAKO CX:ään


KIVA KÄYTTÄJÄTUNNUS :mrgreen:
terveisin vanhan patongin cxt2


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 26.12.2009 01:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:shock: muuten hyvä huijaus noissa vanteissa, mutta CX:n kiinnitys on VIISPULTTINEN ja jako95. kuvassa olevat vanteet ovat NELIPULTTISIA. :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 26.12.2009 01:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:) muuten hyviä remonttikuvia. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 26.12.2009 11:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
En tiedä millaisia cx:iä kokella on ollut mutta meidän pihalla olevissa on pulttijako 98 :shock: ;)



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 26.12.2009 13:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
:shock: muuten hyvä huijaus noissa vanteissa, mutta CX:n kiinnitys on VIISPULTTINEN ja jako95. kuvassa olevat vanteet ovat NELIPULTTISIA. :shock:


Niinkuin en tietäisi ;) Tuohan on Xantian kesävanne mitä sovitin.

Venttiilitkin pitäis tästä uusia, hiottu vähän turhan ohueksi..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 26.12.2009 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
onko jo tiedossa, mistä saa noita natrium-täytteisiä venttiileitä? voisi kiinnostaa jossainvaihessa kanssa...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 27.12.2009 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Jeth kirjoitti:
Venttiilitkin pitäis tästä uusia, hiottu vähän turhan ohueksi..


Kannattaa varmaan olla sitten yhteydessä Hiomo Kantaseen jos ovat ne menneet pilaamaan.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 27.12.2009 19:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Cituning kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
Venttiilitkin pitäis tästä uusia, hiottu vähän turhan ohueksi..


Kannattaa varmaan olla sitten yhteydessä Hiomo Kantaseen jos ovat ne menneet pilaamaan.


En jaksa vaivautua, keväämmällä haetaan Juusolta tekniikka.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 01.01.2010 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
cxtb2 kirjoitti:
onko jo tiedossa, mistä saa noita natrium-täytteisiä venttiileitä?

Miksi..? Kun eräästä toisesta mallista just täytetyistä venttiileistä halutaan päästä eroon, niiden "pienen epävarmuustekijän" takia...

Eihän tällaista sekä tämäntyyppistä sinne moottorin sisälle haluta..?

Vaan jos on syvä luottamus rakennetta kohtaan, niin miulla olisi vielä viisi ehjää Maseratin pakoventtiiliä jouten... :roll: Ne saa jos viittii tänne asti ajella...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 01.01.2010 21:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
no en ole kuullu natrium-täytteisten epävarmuustekijöistä, luullu vaan, että jokin syy niiden käyttöön on 8-) :geek:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 01.01.2010 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Syy sen täytteen käyttöön on lisätty jäähdytysvaikutus, jota oletetaan tarvittavan ääriolosuhteissa kun viedään autoa "isoa kovaa", ja varsinkin jos autolla ajettaisiin pitkään "täysillä"...

Sitten taas tämä syöpymisjuttu, mistä on tietyissä piireissä varoiteltu, koskee sellaisia moottoreita millä ajetaan välillä ja sitten ollaan välillä ajamatta eli jos auto on esim. kesät liikenteessä ja talvet seisonnassa niin tällainen syöpymisriski on enemmän kuin suuri. Hankalaksi tämä sitten muodostuu vielä siinä ettei näistä venttiileistä voi ulospäin sanoa mitään, siis niiden kunnosta, kun se syöpyminen tapahtuu sisältäpäin. Jostain sitä kosteutta vaan natriumin kaveriksi pääsee, ja sitten se riemu alkaa...

Nuo kuvat mitä linkitin on moottorista mikä on oletettavasti ollut ajossa viimeksi vuonna 1983, ja vain yksi venttiileistä katkesi "hipaisemalla", loppuja viittä pystyi paiskomaan ihan huoletta, paria käytin tuurnana (koemielessä) kun piti herkistellä katkenneen venttiilin vartta jotta sen sai poistumaan ohjuristaan... Eikä nämä jäljellejääneet mitkään katkenneet vaikka niitä muksautteli pöydänreunaan yms...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 02.01.2010 00:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jasu kirjoitti:
Sitten taas tämä syöpymisjuttu, mistä on tietyissä piireissä varoiteltu, koskee sellaisia moottoreita millä ajetaan välillä ja sitten ollaan välillä ajamatta eli jos auto on esim. kesät liikenteessä ja talvet seisonnassa niin tällainen syöpymisriski on enemmän kuin suuri. Hankalaksi tämä sitten muodostuu vielä siinä ettei näistä venttiileistä voi ulospäin sanoa mitään, siis niiden kunnosta, kun se syöpyminen tapahtuu sisältäpäin. Jostain sitä kosteutta vaan natriumin kaveriksi pääsee, ja sitten se riemu alkaa...
Venttiilien onkaloitahan ei ole kai täytetty täysin natriumilla, vaan ideana käsittääkseni on, että natrium pääsee hölskymään ja siirtämään pakotetun konvektion avulla lämpöä vieläkin tehokkaammin. Näin villinä arvauksena voisi veikata, että mikäli venttiilit on valmistettu hieman hutiloiden, voi onkaloon jäädä natriumin kaveriksi kosteaa ilmaa (luulisi ilman sijasta täyttämiseen käytettävän jotakin inerttiä kaasua). Ja yläasteen kemian tunneiltahan tiedetäänkin sitten, mitä tapahtuu kun natrium pääsee ensin veden ja niiden reaktiotuotteet sen jälkeen ilman kanssa tekemisiin...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 28.01.2010 19:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Projekti kuollut ja kuopattu minun osaltani.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 28.01.2010 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:shock: MIKSI ? :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 28.01.2010 20:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Uusi ja hienompi projekti tulossa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 03.04.2010 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Tämä projekti siirtyi uudelle omistajalle, paloiksi menee.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2
ViestiLähetetty: 04.04.2010 08:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
laakeri kirjoitti:
jasu kirjoitti:
Jostain sitä kosteutta vaan natriumin kaveriksi pääsee, ja sitten se riemu alkaa...
villinä arvauksena voisi veikata, että mikäli venttiilit on valmistettu hieman hutiloiden, voi onkaloon jäädä natriumin kaveriksi kosteaa ilmaa

Kyllä se kosteus menee sinne ihan sen teräksen läpi, eihän sitä siinä montaa milliä ole.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: