|
cxt2
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 25.12.2009 19:08 |
Viestit: 57 Paikkakunta: Vihti
|
Jeth kirjoitti: Täältä vielä pakollinen vanne kuva   KIVA PULTTIJAKO CX:ään
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 25.12.2009 19:28 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
cxt2 kirjoitti: Jeth kirjoitti: Täältä vielä pakollinen vanne kuva   KIVA PULTTIJAKO CX:ään KIVA KÄYTTÄJÄTUNNUS terveisin vanhan patongin cxt2
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 26.12.2009 01:33 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 muuten hyvä huijaus noissa vanteissa, mutta CX:n kiinnitys on VIISPULTTINEN ja jako95. kuvassa olevat vanteet ovat NELIPULTTISIA. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 26.12.2009 01:38 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 muuten hyviä remonttikuvia. 
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 26.12.2009 11:10 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
En tiedä millaisia cx:iä kokella on ollut mutta meidän pihalla olevissa on pulttijako 98 
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 26.12.2009 13:26 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
kokemjne kirjoitti: :shock: muuten hyvä huijaus noissa vanteissa, mutta CX:n kiinnitys on VIISPULTTINEN ja jako95. kuvassa olevat vanteet ovat NELIPULTTISIA.  Niinkuin en tietäisi  Tuohan on Xantian kesävanne mitä sovitin. Venttiilitkin pitäis tästä uusia, hiottu vähän turhan ohueksi..
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 26.12.2009 13:42 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
onko jo tiedossa, mistä saa noita natrium-täytteisiä venttiileitä? voisi kiinnostaa jossainvaihessa kanssa...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 27.12.2009 18:55 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Jeth kirjoitti: Venttiilitkin pitäis tästä uusia, hiottu vähän turhan ohueksi.. Kannattaa varmaan olla sitten yhteydessä Hiomo Kantaseen jos ovat ne menneet pilaamaan.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 27.12.2009 19:42 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Cituning kirjoitti: Jeth kirjoitti: Venttiilitkin pitäis tästä uusia, hiottu vähän turhan ohueksi.. Kannattaa varmaan olla sitten yhteydessä Hiomo Kantaseen jos ovat ne menneet pilaamaan. En jaksa vaivautua, keväämmällä haetaan Juusolta tekniikka.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 01.01.2010 19:38 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
cxtb2 kirjoitti: onko jo tiedossa, mistä saa noita natrium-täytteisiä venttiileitä? Miksi..? Kun eräästä toisesta mallista just täytetyistä venttiileistä halutaan päästä eroon, niiden "pienen epävarmuustekijän" takia... Eihän tällaista sekä tämäntyyppistä sinne moottorin sisälle haluta..? Vaan jos on syvä luottamus rakennetta kohtaan, niin miulla olisi vielä viisi ehjää Maseratin pakoventtiiliä jouten...  Ne saa jos viittii tänne asti ajella...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 01.01.2010 21:05 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
no en ole kuullu natrium-täytteisten epävarmuustekijöistä, luullu vaan, että jokin syy niiden käyttöön on 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 01.01.2010 23:14 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Syy sen täytteen käyttöön on lisätty jäähdytysvaikutus, jota oletetaan tarvittavan ääriolosuhteissa kun viedään autoa "isoa kovaa", ja varsinkin jos autolla ajettaisiin pitkään "täysillä"...
Sitten taas tämä syöpymisjuttu, mistä on tietyissä piireissä varoiteltu, koskee sellaisia moottoreita millä ajetaan välillä ja sitten ollaan välillä ajamatta eli jos auto on esim. kesät liikenteessä ja talvet seisonnassa niin tällainen syöpymisriski on enemmän kuin suuri. Hankalaksi tämä sitten muodostuu vielä siinä ettei näistä venttiileistä voi ulospäin sanoa mitään, siis niiden kunnosta, kun se syöpyminen tapahtuu sisältäpäin. Jostain sitä kosteutta vaan natriumin kaveriksi pääsee, ja sitten se riemu alkaa...
Nuo kuvat mitä linkitin on moottorista mikä on oletettavasti ollut ajossa viimeksi vuonna 1983, ja vain yksi venttiileistä katkesi "hipaisemalla", loppuja viittä pystyi paiskomaan ihan huoletta, paria käytin tuurnana (koemielessä) kun piti herkistellä katkenneen venttiilin vartta jotta sen sai poistumaan ohjuristaan... Eikä nämä jäljellejääneet mitkään katkenneet vaikka niitä muksautteli pöydänreunaan yms...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 02.01.2010 00:58 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jasu kirjoitti: Sitten taas tämä syöpymisjuttu, mistä on tietyissä piireissä varoiteltu, koskee sellaisia moottoreita millä ajetaan välillä ja sitten ollaan välillä ajamatta eli jos auto on esim. kesät liikenteessä ja talvet seisonnassa niin tällainen syöpymisriski on enemmän kuin suuri. Hankalaksi tämä sitten muodostuu vielä siinä ettei näistä venttiileistä voi ulospäin sanoa mitään, siis niiden kunnosta, kun se syöpyminen tapahtuu sisältäpäin. Jostain sitä kosteutta vaan natriumin kaveriksi pääsee, ja sitten se riemu alkaa... Venttiilien onkaloitahan ei ole kai täytetty täysin natriumilla, vaan ideana käsittääkseni on, että natrium pääsee hölskymään ja siirtämään pakotetun konvektion avulla lämpöä vieläkin tehokkaammin. Näin villinä arvauksena voisi veikata, että mikäli venttiilit on valmistettu hieman hutiloiden, voi onkaloon jäädä natriumin kaveriksi kosteaa ilmaa (luulisi ilman sijasta täyttämiseen käytettävän jotakin inerttiä kaasua). Ja yläasteen kemian tunneiltahan tiedetäänkin sitten, mitä tapahtuu kun natrium pääsee ensin veden ja niiden reaktiotuotteet sen jälkeen ilman kanssa tekemisiin...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 28.01.2010 19:22 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Projekti kuollut ja kuopattu minun osaltani.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 28.01.2010 20:09 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 MIKSI ? 
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 03.04.2010 23:14 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Tämä projekti siirtyi uudelle omistajalle, paloiksi menee.
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: CX Turbo 2 Lähetetty: 04.04.2010 08:34 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
laakeri kirjoitti: jasu kirjoitti: Jostain sitä kosteutta vaan natriumin kaveriksi pääsee, ja sitten se riemu alkaa... villinä arvauksena voisi veikata, että mikäli venttiilit on valmistettu hieman hutiloiden, voi onkaloon jäädä natriumin kaveriksi kosteaa ilmaa Kyllä se kosteus menee sinne ihan sen teräksen läpi, eihän sitä siinä montaa milliä ole.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
|
|