Aakku kirjoitti:
Nämä pohjoismaiset turvallisuusvaatimukset romutettiin EU:n määräyksestä.
Varsin hyvä yhden sumuvalon vaatimus oli pakko kumota EU:n määräyksestä. Samalla meni vaatimus henkilöauton oikeanpuoleisesta peilistä. Myös lampunpesimet siirrettiin historiaan.
Viimeisin hullu sääntö on ns. päivävalot, jotka eivät edellytä takavaloja lainkaan. Täällä ei mahdeta mitään, kun EU määrää.
Se kun haittaa kauppaa ja kilpailua, jos ei ole yhtenäiset määräykset.
Sitä historian havinaa voi lukea vaikka tuolta:
http://192.49.225.25/NR/rdonlyres/65BD1 ... rsio20.pdfAinakaan minä en kaipaa takaisin suomioutouksia kuten tökerösti maahantuotaessa asennettuja ajovalopesureita jotka ei puhdista kuin lompakkoa. Lisäjarruvalottomuutta kun se oli meillä vaarallinen. Heikompia lisäpitkiä jne.
Käytettyinä tuotujen jälkiasennettuja sivuvilkkuja joilla mädännytetään lokasuojat ja ajovalojen korkeudensäätöä joka ei toimi montaa vuotta emme valitettavasti saa pois...
Valtaosassa autoja takasumareita on vieläkin yksi, koska muotoilusymmetrian vuoksi toisella puolella on peruutusvalo. Ja täällä taas tarvittaisiin niitä kaksi.
Ja eikös jarruvalot ole samalla tapaa varoitus kuin takasumuvalo? Turvaväliä ja valppautta kun edellä ajavan takana loistaa.
Nuo "takavalottomat huomiovalot" ehkä opettavat nyt sen että huomiovalot ovat vain päiväajovalot = ei hämäräajovalot eikä sadeajovalot
