|
Kirjoittaja |
Viesti |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 01.11.2024 11:02 |
Viestit: 5690 Paikkakunta: Lahti
|
Xari kirjoitti: Tunkin korjaus, tuollainen 2,5t matala joka painaa hitosti ja ei pysy ylhänä edes tyhjänä koko päivää, ei en vaihtanut mitään tiivisteitä vaan öljyt, nekin halvimpaa Bilteman 32 hydrauliin, nyt pysyy ylhänäkin, ainakin ilman kuormaa, alkuperäiset kiinalaiset muistutti lähinnä ompelukoneöljyä  No ei se muutaman kerran jälkeen edes noussut, osiksi ja uudet O-renkaat, nyt nousee mut vuotaa vähän, olen jo kertonut sille että tää on viimeinen tilaisuus alkaa toimimaan Kiinainen koneistusjälki on niin epätasaista että O-renkaat menee.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.12.2024 14:19 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
Säädin Xsaran aurauskulmia.
Tein suuntauslaitteen halkaisemalla Bx:n takajarrulevyn jossa oli sama pulttijako ja siihen sain hepattua siihen kiinni metriset kulmaraudan pätkät. Tämä oli helppo kiinnittää pyöränpulteilla saaran pyörännapaan. Laskin etupään tunkilla alas jotta pyörien aurausgeometria on sama kuin ajettaessa. Tuosta rautojen välistä oli helppo suorittaa säätö.
Liitteet: |

Xsara pyöränsuuntaus aurauskulma (Copy).jpg [ 101.13 KiB | Katsottu 4866 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.12.2024 17:55 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Putsasin ja voitelin fillarin ketjut sekä asensin uuden mittarin kun vanha lopetti viime lenkillä toimintansa.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.12.2024 23:48 |
Viestit: 2585 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
eskere kirjoitti: Laskin etupään tunkilla alas jotta pyörien aurausgeometria on sama kuin ajettaessa. Alatukivarren varaan siis? Kö?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.12.2024 00:42 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
Kaapelimies kirjoitti: eskere kirjoitti: Laskin etupään tunkilla alas jotta pyörien aurausgeometria on sama kuin ajettaessa. Alatukivarren varaan siis? Kö? Laskin auton alla olevan vanteen päälle jarrulevyn varaan, tosin lauta oli siinä välissä.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Halonhakkaaja
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.01.2025 22:52 |
Viestit: 110 Paikkakunta: Laukaa
|
Jotkut laittaa tuulilasille Wunderbaumin. Minä laitoin vauhtipyörän ja 48cm ratakiskoa.
Liitteet: |

IMG_2330.JPG [ 107.75 KiB | Katsottu 3481 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Halonhakkaaja
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.01.2025 23:56 |
Viestit: 110 Paikkakunta: Laukaa
|
Oikeesti jatkoin vanhaa projektia ja rakensin grillin Iidulle. Piti laittaa lisäpainoja katonrajaan niin on helpompi pyöritellä. Hitsattavaa on jonkin verran.
Liitteet: |

IMG_2333.JPG [ 115.1 KiB | Katsottu 3470 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.01.2025 23:38 |
Viestit: 317 Paikkakunta: Nokia
|
Kävin auttamassa entisen sitikkaharrastajan tallin tyhjennyksessä. Mukaan tarttui pakettiautollinen + peräkärryllinen tuotteita. Tarttis alkaa inventaarioo pitämään. Ainakin löytyy:
GS: moottori + vaihteisto, moottorin kuoria, vanteita, sähköosia, pari maskia Cx: tuulilasi, umpikattoluukku sähköineen, mittaristo, vetokoukku, pari takalasia Ax: takaluukku+lasi Camionette: sivulasit Tarttee perehtyä paremmin kun saa tuotteet sisälle...
Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma" Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka" ZX 1.4i -93 Ë-C4 -22 varaosa-autoja x kpl Transporter T4 carsport -03 Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.01.2025 19:03 |
Viestit: 5690 Paikkakunta: Lahti
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 29.01.2025 00:09 |
Viestit: 2585 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Tein vähän putkitöitä. Arvasin ettei se tiputus vähene puserrusliitosta kiristämällä, kävi kuin helmarempassa "tohon pikku paikka ja leimalle". Puuilokin ehti mennä kiinni mutta venäläisiä hiihtomonojakin valikoimissaan pitävä kauppamaja vieressä myi sopivat osat.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.02.2025 21:35 |
Viestit: 2585 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Citikalla lounaalle ja mersulla takas. Hitto et oli hyvä peruuttaan.. Siis se hinausautokuski. Kalle (ruotsintuonti C5 2.2HDi170) päätti alkaa Aston Martiniksi, nimittäin James Bondin sellaiseksi; Hävisi savupilveen, ei tosin paikalta. Kolinaakin kuului moottorista enemmän. Onneksi oli saman kunnan alueella niin jos-vakuutusfirman hinauspalvelu toi ihan mukisematta miehen ja ajokin kotipihaan.
Pari tuntia meni että kävi taas. Ensimmäisen märän suuttimen vaihdolla ei käynnistynyt, nosti ruiskutuspaineet vaan 80 bariin kun 300 tarvittais. Otin sitten kolme muutakin ylös, ja löytyi ihan silmillä katsomalla toinenkin märkä. Sekin vaihtaen, ja toki kaikkiin suuttimiin uudet kupariprikat kärkitiivisteeksi. Ja koska se räplääminen on niin hauskaa, niin kasaan ja koekäyttö. Oli muuten helpottava tieto kun lexa kertoi livedatassa "injection allowed"!
Toteamus että joo, olis pitänyt ne paluuputkien tiivisteet vaihtaa kun suuttimet oli kädessä. Vaan enempi sai harrastaa näin? Onneksi tiivisteet oli jo etukäteen tilattuna, ja ne suuttimetkin löytyi pihasta. Lappilassa odottelee toinen täydellien setti, moottoreineen turboineen tomaattilootineen päivineen, pitänee käydä hakemassa tällä viikolla kun näköjään tarvetta saattaa olla.
Nyt ei vuotoja koekäytöllä näkynyt joten koeajolle. 10km pikataipaleen jälkeen oli taas märkää konealumiinin alla. Paluuputket oli tykänneet kyttyrää liikuttelusta, muovia kun ovat. Oli tarkoitus uusia nuo hehkuremontin yhteydessä kevväämmällä ja paluuputkisto oli jo aeromotorsin sivuilta odotellut ostoklikkausta puolisen vuotta, nyt se sitten piti tehdä. Toivottavasti tulee ajoissa, pitäis perjantaina päästä tolla kulkineella Uudelle Maalle enkä ihan niin kauas aio lähteä tuolla tihkuvuodolla..
Että näin meni tämä etätyöpäivä pikkupakkasessa täällä.
Edittiä: Pitää kyllä vielä kehaista että on kerrankin Citikalla unohdettu tehdä tuo suuttimenvaihto mahdottomaksi. Ainostaan ykkösen suutinta poistaessa piti purkaa ylimääräinen osa, yksi 10mm pultti joka pitää alipaineputkia paikallaan. Lähes yhtä helppoa kuin startin vaihto siis (V6 laturista ei sitten puhuta mitään tässä kohtaa).
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
|