Luulisi Suomessa olevan paljonkin varaa kun vertaa välimeren kuumia vuoristoisia maita, mutta ilmeisesti kyllä HDI lämmittää kuitenkin polttoainetta muutamankin kilowatin tehollakin pahimmassa tilanteessa, ja jähdytys huonoimmillaan kun hidas vauhti ja paljon kuormaa, täysi kuorma alppeja ylöspäin tms...
Tuota tarvetta voisi ehkä myös haarukoida myös laittamalla jonkun lämpömittarin tuon paluuletkun kylkeen? Varmaan pahin tilanne on jos kuumaa, raskas kuorma ja tankki aika lopuillaan, tankin jäljellä olevaa määrää voi säädellä itsekin, tankkaamalla kesällä aikaisemmin. Voisi tietysti mittailla myös tankista lähtevän polttoaineen lämpöjä. Perus koti sisä-/ulkolämpömittareissa on usein aika pieni kuuman alue esimerkiksi +55 °C, mutta muistelisin että on myös lähelle sataa, +70 °C löytyi ainakin vaikka verkkokaupan valikoimasta, mutta niissä sisäalue on pienempi, muuten niistä saisi kolvailtua myös tupla johdonpää mittareita etäkohteiden seurantaan. Ehkä joku lihalämpömittari voisi olla passeli , jos vaan johdon pituus riittää, itse varmaan satsaisin johonkin langattomaan versioon, esim:
https://www.jula.fi/catalog/koti/keitti ... ri-943109/Piikki putken viereen ja hieman eristettä päälle, ettei mittaa vain ulkoilmaa, ja kesällä tarkkailee kuinka lämmöt nousee, joulukuussa sen voikin ottaa irti ja iskeä joulukinkkuun kiinni.