Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xm, nokka nousee, pyrstö tippuu
ViestiLähetetty: 26.01.2010 23:02 

Aamuisin olen ihmetellyt kun Xm:n keula on kutakuinkin yläasennossa ja perä lähes normikorkeudessa. Startin jälkeen perä nousee normaalisti, keula ei putoa vaan hissunkissun laskee normikorkeuteen ajossa.
Tänään töihin mennessä kilometrin ajon jälkeen perä putosi alas kuin salaman iskusta mutta nousi siitä hitaasti takaisin ajoasentoon. Töistä lähtiessä keula yläasennossa ja jälleen laski ajon aikana. Kahdentoista kilometrin ajon jälkeen sammutin auton kotipihassa ja samassa keula pomppasi kerrasta yläasentoon!!!!
Onko Kuu vain väärässä asennossa Jupiteriin nähären?

C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa

Viestin otsikko: Re: Xm, nokka nousee, pyrstö tippuu
ViestiLähetetty: 27.01.2010 23:39 
Käyttäjän avatar

XmTd94 kirjoitti:
Tänään töihin mennessä kilometrin ajon jälkeen perä putosi alas kuin salaman iskusta mutta nousi siitä hitaasti takaisin ajoasentoon.

Tuon ylläolevan oireen osalta veikkaisin että takakeskipallon venttiili takertelee. Omassa tekee samaa etenkin lämpöisillä keleillä ja luulen sen johtuvan em. venasta koska jousitus tuntuu myös pehmeämmältä "aukeamisen" jälkeen. Luulen että homma menee jotenkin niin että juuttuneen keskipallon nestetäytös on varsin pieni tilanteessa jossa vena aukeaa ja nestettä virtaa sinne mikä hetkellisesti pudottaa perää kunnes korkeussäätö korjaa sen. En tiedä voiko tuo olla seurausta sähköpuolen ongelmista, -veikkaan venttiilin takertelua koska tuntuu että tuo tapahtuu useammin kun autossa on paljon lastia.

Tuotuani auton aikoinaan saksasta, oli perä jäykkä ja vaihtelin palloja. Keskipallo takana oli kalvo puhki, ruosteisen väristä nestettä täynnä. Pehmeys parani, mutta keskipallo ei tuolloin ollut vielä pelissä mukana. Pesunesteiden jälkeen venttiili aukesi ensimmäisen kerran moottoritiellä 120 vauhdissa kun olin tulossa K-raudasta kontti täynnä betonilaatoja. Pelästyin tietty että putki meni kun perä putos yhtäkkiä, mutta sit se nousi pikkuhiljaa ja oli todella pehmeä. Nyt se on alkanut pikkuhijlaa aukeilemaan etenkin kesäkuumalla juuri n. 1min liikkeellelähdön jälkeen jolloin perä hieman putoaa jne. On ollut jo pari vuotta tyuölistalla tuo venttiilin puhdistus.

Noita ylöspompahduksia ei minulla ole XM:ssä ollut mutta xantia (ilman H2) joskus tehnyt. Liittyiskö jotenkin vajoamisenestosysteemiin?

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa

Viestin otsikko: Re: Xm, nokka nousee, pyrstö tippuu
ViestiLähetetty: 28.01.2010 13:00 
Käyttäjän avatar

Ja liittyy tämä muuten erityisesti pakkaseen. Minulla on monesti kovalla pakkasella GS noussut keulastaan hitaasti ja samoin tekee XM eli kun pakkasta yli 20 astetta niin saattaa ottaa useammankin minuutin tuo keulan nousu.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ]