Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: haa... mehulinko hommattu taas...
ViestiLähetetty: 06.03.2010 19:24 

Moikka

nyt se sit tuli.. monen vuoden jälkeen xantia taloon.. oli kyllä muita sitikoita muttei tuollaista..
1-8 16v -97 Xanttu Farmari.. myrkyn vihreä ja kauhea lommo pelkääjän takaovessa... hain vielä 350 km päästä.. että kait se sit tarpeeseen tuli sanoi emäntäkin...
Ajettu 245th että kait jotain remppaa tiedossa mutta mitä...? sitä kyselen.. mikäs tässä odottaa ekana... Semmoinen "hauska"...? ilmiö on että kun nyt vaikka pikkaisen reippaammin kiihdyttää ja itseänsä viihdyttää ja vedättää niin vaihtaessa kuuluu sellainen viuu.. niinkuin vinkaisu..? onko ongelma vai ominaisuus.. ja toinen juttu on että takaa kuuluu tollaisessa 100 vauhdissa niinkuin jyrinä.. tai urinaa.. tai jotain mutta olen vielä pistänyt sen renkaiden piikkiin.. heh heh..
mutta on lämmin auto on.. todella on.. ja hyvä ajaa. pentele.. oikein innostuu..
mutta jos jollain on tummanvihreä vänkärin takaovi.. niin olen kiinnostunut..
mutta kesällä sit.. nyt tarvitaan taas kaikkea kivaa xanttu vinkkejä.. tulette kyllä kuulemaan minusta..
ja santusta...

Poissa

Viestin otsikko: Re: haa... mehulinko hommattu taas...
ViestiLähetetty: 06.03.2010 19:42 

Lainaa:
...kuuluu sellainen viuu.. niinkuin vinkaisu..? onko ongelma vai ominaisuus.. ja toinen juttu on että takaa kuuluu tollaisessa 100 vauhdissa niinkuin jyrinä.. tai urinaa..

Vinkaisu saattaa kuulua hydraulipumpun löysästa hihnasta, jyrinä lopuillaan olevasta pyörän laakerista. Tai sitten ei.

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2010 20:40 

Onnittelut ostoksestasi.
3 vuotta kohta täynnä -99 18.- 16 v breakin kanssa.
Aluksi oli laittoa edellisen laiminlyötyjen huoltojen suhteen, sen jälkeen on pelannut kivasti ja vain perushuollot tehty.
Ikävin homma näissä on lämppärin kennon tiivisteen hapertuminen, jonka jälkeen kenno menee vaihtoon. Kenno ei ole kallis, mutta työ on. Sinun kulkimessa se on saatettu jo tehdä.
Toinen yleensä tuossa iässä on ohjausventtiilin vuoto. Vaati uuden tiivisteen.
Minulla on olemmat jo laitettu, myös ovien ja takaluukun johdotukset kuuluu normaaliin korjauskohteisiin ikääntyvällä Santulla.
Hydenesteiden vaihdolla kannatta aloittaa jos niiden vaihtamisista ei ole varmuutta.

Turvallisia ja mukavia kilometrejä.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2010 23:37 
Käyttäjän avatar

Topolino kirjoitti:
toinen juttu on että takaa kuuluu tollaisessa 100 vauhdissa niinkuin jyrinä.. tai urinaa.. tai jotain mutta olen vielä pistänyt sen renkaiden piikkiin..
Takapyöränlaakeriltahan tuo vaikuttaa. Ei muuta kuin välittömästi rasvaa lisää, vaikka jyrinän jo alettua vaikuttaa tilanne pahalta. Rasvan lisäys on kuitenkin niin helppo homma, ettei kannata olla tekemättä. Säästyy sitten ehkä se toinen puoli. Perä ilmaan, pyörä pois, keskikuppi pois. Rasvaa laakeriin, pyörittää napaa, lisää rasvaa laakeriin jne... menee aika paljon.

Sieltä suunnalta löytyy sitten lähiaikoina mahdollisesti seuraava remonttikohde, joka toki kannattaa tarkastaa, ennen kuin siitä tulee remonttikohde. Eli takatukivarrenlaakerit. Sama juttu kuin BX:ssä.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 07.03.2010 10:11 
Käyttäjän avatar

Kuulostaa samalta xantialta, joka oli minullakin vaihtoehtona sitikkaa etsiessäni. Mielenkiintoista kuulla minkälaisen auton sait. Itselläni tunne vei järjestä voiton ja aion hankkia farkku-xantian tilalta vanhemman XM:n. Muistan vielä sen tunteen kun kävin -89 koeajamassa XM:n. Onko siitä tosiaan 20 vuotta...

Xantia Activa -96 2.0 TCT, C4GP -07 2.0 HDI aut
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2010 09:48 
Käyttäjän avatar

laakeri kirjoitti:
[
Sieltä suunnalta löytyy sitten lähiaikoina mahdollisesti seuraava remonttikohde, joka toki kannattaa tarkastaa, ennen kuin siitä tulee remonttikohde. Eli takatukivarrenlaakerit. Sama juttu kuin BX:ssä.

Tämähän kait oli break? Olen ymmärtänyt, että niissä takatukivarrenlaakerit kestäisivät paremmin kuin berline-mallisissa. :?:
Minulla tuo break tuli hommattua 120K ajettuna ja molemmat takapyöränlakrut meni vaihtoon alle vuodessa, nyt ovat kestäneet sen 100K lisää. Kynkät on toistaiseksi kunnossa. (koputtaa päätä/puuta) :P

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2010 16:50 

pieniapina kirjoitti:
Kuulostaa samalta xantialta, joka oli minullakin vaihtoehtona sitikkaa etsiessäni. Mielenkiintoista kuulla minkälaisen auton sait. Itselläni tunne vei järjestä voiton ja aion hankkia farkku-xantian tilalta vanhemman XM:n. Muistan vielä sen tunteen kun kävin -89 koeajamassa XM:n. Onko siitä tosiaan 20 vuotta...

Moikka

Joo.. ostin kun olikin tuttu myyjä.. lapseni kummisetä... kysyin ennen ostoa että et sit kuseta paljoa johon nauroi ja totes ei... ei paljoa..
joten hyppäsin turussa junaan ja eikun jyväskylään... 900 kilsaa takana ja ei ongelmaa.. kop kop.. täytynee tutkia sitä renkaan laakerihommaa... onkos ne takatukivarrenlaakerit vaikea homma vaihtaa itse tommoiseen Xanttuun+ kaikkea on roplailtu että jos se vaan ihmisen homma on niin... teen itse.
joo enempi se vihellys ihmetyttää.. ja sit pelkääjän puolen kaukovalo..? ei auta vaihto ei.. mikähän siin on? pimeä on koko ajan ja sulake on ehjä.
mikäs seuraavaksi vaihdetaan...

Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2010 17:45 
Käyttäjän avatar

Sitä vinkaisua minäkin olen ihmetellyt jo muutaman vuoden. Ilmenee lähinnä kylmillä ilmoilla, ei niinkään lämpimällä kelillä. Ranu voi olla oikeassa, että hihna kiljaisee, muttei se näpein löysältä tunnu. Laturin siivapyörästä se EI johdu, koska se on vaihdettu. Jotain sieltä kai lopulta poikii, jos ei syytä sitä ennen löydy, muttei se ainakaan äkkiä tappava vika ole ollut....

Siitä valosta tuli mieleen, että näissä on aika lapselliset nuo liittimet siellä polttimon kannassa. Niissä voi olla hapettumaa, huonoa kontaktia jne. Itse ainakin olen niitä joutunut uusimaan ja kolvailemaan. Että josko se sähkö ei siellä kuljekaan?

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2010 23:23 
Käyttäjän avatar

Topolino kirjoitti:
onkos ne takatukivarrenlaakerit vaikea homma vaihtaa itse tommoiseen Xanttuun+ kaikkea on roplailtu että jos se vaan ihmisen homma on niin... teen itse.
Ei se kovin kummoinen homma ole. Etenkään jos ei ole remontin tarpeessa. Perä ylös, pyörät pois, jarruosat (levy, satula, anturi, kilpi) pois tukivarsista häiritsemästä, vakaaja irti, jousisylinterien päät irti tukivarsista, tukivarsien pultit auki... eiköhän ne jotenkin noin purkautuneet, jos ei ihan väärin muista. Sitten vaan katsoo miltä vaikuttaa. Jos kunnossa, niin uudet rasvat vaan. Välyksiäkin voi tutkiskella. Jos remonttia, niin rapsii vanhat rojut pois keinolla tai toisella ja uudet kunnolliset osat paikoilleen. Sitten vaan rojut kiinni ja jarrujen ilmaus. Ja ennen hommaa kannatti kait tuossakin ottaa varapyöräteline pois häiritsemästä.
Topolino kirjoitti:
joo enempi se vihellys ihmetyttää.. ja sit pelkääjän puolen kaukovalo..? ei auta vaihto ei.. mikähän siin on? pimeä on koko ajan ja sulake on ehjä. mikäs seuraavaksi vaihdetaan...
Mittaa umpion liittimeltä (5-napainen ja väriltään blanc sanoo kytkis) jännite nastalta 2 nastaa 5 vasten. Jos sieltä löytyy kunnollinen jännite, niin vika on umpiossa. Muussa tapauksessa syöttävässä piirissä. Umpion puolella epäilisin vian kyllä olevan.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 14.03.2010 18:25 

Moikka

valo ongelma ratkaistu... se maajohto oli irti kun on siin polttimon vieressä???? oliskohan vaihtajan suuret
karvaiset kädet aiheuttaneet moisen...?
Ja kaikki muut viat/ominaisuudet saavat olla kunnes aiheuttavat jotain ongelmaa.
että näillä mennään..

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ]