Topolino kirjoitti:
onkos ne takatukivarrenlaakerit vaikea homma vaihtaa itse tommoiseen Xanttuun+ kaikkea on roplailtu että jos se vaan ihmisen homma on niin... teen itse.
Ei se kovin kummoinen homma ole. Etenkään jos ei ole remontin tarpeessa. Perä ylös, pyörät pois, jarruosat (levy, satula, anturi, kilpi) pois tukivarsista häiritsemästä, vakaaja irti, jousisylinterien päät irti tukivarsista, tukivarsien pultit auki... eiköhän ne jotenkin noin purkautuneet, jos ei ihan väärin muista. Sitten vaan katsoo miltä vaikuttaa. Jos kunnossa, niin uudet rasvat vaan. Välyksiäkin voi tutkiskella. Jos remonttia, niin rapsii vanhat rojut pois keinolla tai toisella ja uudet kunnolliset osat paikoilleen. Sitten vaan rojut kiinni ja jarrujen ilmaus. Ja ennen hommaa kannatti kait tuossakin ottaa varapyöräteline pois häiritsemästä.
Topolino kirjoitti:
joo enempi se vihellys ihmetyttää.. ja sit pelkääjän puolen kaukovalo..? ei auta vaihto ei.. mikähän siin on? pimeä on koko ajan ja sulake on ehjä. mikäs seuraavaksi vaihdetaan...
Mittaa umpion liittimeltä (5-napainen ja väriltään blanc sanoo kytkis) jännite nastalta 2 nastaa 5 vasten. Jos sieltä löytyy kunnollinen jännite, niin vika on umpiossa. Muussa tapauksessa syöttävässä piirissä. Umpion puolella epäilisin vian kyllä olevan.