Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 17:17 

Viestit: 38
lakkasi vesi kiertämästä ja ilmeisesti termostaatti juuttui kiinni asentoon. onkos tuo kuinka iso projekti vaihtaa kun paikallinen autokorjaamo antoi hinta-arvioksi n. 200e.. termostaatin ostin ja se maksoi 18e :roll: ja auto on vanha tuttu kaksitoistaventtiilinen..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 18:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Olikohan huolto-ohjeessa annettu työajaksi 11 tuntia. Vaatii aika paljon purkamista, moottoria pitää nostaa pois paikaltaan jne. Ensimmäisessä V6:ssani termostaatin vaihto kesti 2 viikkoa kun tietokoneita purettaessa otti ajonestolaite nokkiinsa ja lukittui. Luuli kai, että nyt siellä joku konna häärää konepellin alla...

Termari ilmeisesti vaihtui huollossa ihan reilusti alle tuon ohjeajan, mutta seuraavat kaksi viikkoa kuluivat kun yrittivät saada autoa takaisin toimintakuntoiseksi. :lol:

Tuolla tekniikalla termostaatti ja vaihtotyö ei tullut maksamaan minulle mitään. :roll:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 21:44 

Viestit: 38
taidan viedä suosiolla korjaamolle :lol: ei viitti alkaa pihalla umpihangessa riuhtomaan..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Näin sivullisena kiinnostaisi tietää että missä ihmeessä tuo veekuukan termostaatti oikein on jos moottorikin pitää vaihdettaessa pois käyttää? :shock:



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 22:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 343
Bumper kirjoitti:
Näin sivullisena kiinnostaisi tietää että missä ihmeessä tuo veekuukan termostaatti oikein on jos moottorikin pitää vaihdettaessa pois käyttää? :shock:


Ilmeisesti aika ikävässä paikassa ;)



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 23:20 

Viestit: 38
Ei sitä moottoria tarvitse pois vissiinkään nostaa mutta yhden kiinnikkeen joutuu ottamaan irti. Näin olin katsovinani kun juuri kaivelin XM:ää kuukauden seisonnan jälkeen lumihangesta, jotta saa sen huomenna pajalle. pariin otteeseen tuli kiroiltua.. :x


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Joo ei siinä sentään moottoria joudu pois ottamaan, yläkannakkeen vain, termostaatti on sen alla/sisässä. parisen tuntia siinä voipi vierähtää.

Ja ei tuo V6 ole edes ikävin moottori XM:ssä tuon termostaatin vaihtamisen suhteen, ainakin jos ilman nosturia vaihtamaan joutuupi, sillä 2,1 TD-koneisessa XM:ssä termari vasta kivassa paikassa onkin, moottorin takana siellä likellä vetoakselia alavesiletkussa :twisted: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 09.03.2010 23:34 

Viestit: 9
Paikkakunta: Ulvila
Ishmael kirjoitti:
Bumper kirjoitti:
Näin sivullisena kiinnostaisi tietää että missä ihmeessä tuo veekuukan termostaatti oikein on jos moottorikin pitää vaihdettaessa pois käyttää? :shock:


Ilmeisesti aika ikävässä paikassa ;)


Croisette ehti näköjään ensinm mutta...

Moottorin ylätuki on otettava irti, että saa termostaatin vaihdettua. Moottoria kannattaa tuke operaation aikana. Homma on melko yksinkertainen mutta työläs.

-Jakke


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 11.03.2010 21:01 

Viestit: 38
Auto tuli tänään remontista uuden termostaatin kera mutta sama vika silti. eli mittari näyttää normaalia 90 astetta ajossa ja paikallaan mutta syyläri pysyy kylmänä..flekti pyörii kaiken aikaa kun kone on lämmin..huomenna takaisin.. :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 12.03.2010 01:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
voisiko vika ollakkin flektin termostaatissa? eli jäähdytysveden termari toimisi ok, mutta viallinen flektin ohjaus pitää flektit pyörimässä ja syylärin siksi viileänä? ja kone saa heti kylmää jäähdytysnestettä, niin sitä ei tartte sitten kierrättääkkään niin paljoa, että syyläri kerkiäisi lämpenemään...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 12.03.2010 01:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
V6:ssa on ollut syyläreitäkin tukossa sisäisesti ja ulkoisesti sekä vesiletkuja tukossa sisäisesti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 12.03.2010 09:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
cxtb2 kirjoitti:
voisiko vika ollakkin flektin termostaatissa?
Sama tuli mieleen täälläkin. Jos kerran paikoillaankin ollessa moottorin lämpö pysyy kohdillaan, niin kyllä siellä silloin vesi vaikuttaisi kiertävän. Jos flekti huutaa kokoajan, niin kyllähän se syyläri varmasti on kylmä siitä flektin kohdalta vähintään.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 12.03.2010 17:13 

Viestit: 38
joo-o. epäilivän kannentiivistevikaa kun tekee aika kovan paineen säiliöön. kotiin päästyäni avasin paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pois jonka jälkeen alkoi vasta alavesiletku lämpenemään :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 12.03.2010 21:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Anna auton käydä paisuntasäiliön korkki auki. Jos se työntää jatkuvasti pientä kuplaa/vaahtoa niin sulla on kannen tiivari sökö. V6:n taaempi kannen tiivari hajoaa tyypillisesti.

Olipa auton jäähyjärjestelmä sitten vaikka ehjä niin kyllä sinne purkkiin tulee aina painetta.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V6 termostaatin vaihto
ViestiLähetetty: 12.03.2010 21:38 

Viestit: 38
kyllä se hissukseen kuplittelee.. täytyy huomenna vielä ihmetellä lisää..pääsekös tuossa ottamaan takimmaisen kannen irti nostamatta moottoria? samaten ilmeisesti pakosarja vuotaa vähän, joko tiiviste tai sitten halkeamia..


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: