|
Kirjoittaja |
Viesti |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Hyvää palvelua Lähetetty: 12.03.2010 10:23 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Kun en saanut vanhaan naviin päivityksiä, niin ostin uuden. Laitoin negatiivista postia edellisen maahantuojalle. Sieltä tuli vastaus että ko navin valmistus on lopetettu ja päivityksiä ei saa. Pahoittelivat tilannetta ja lähettävät lohdutukseksi takuukoneen, jossa on riittävästi päivityksiä. Valitettavasti eivät voi auttaa enempää. Sieltähän tosiaan tuli virheettömän näköinen laite ja karttoja moneen valtakuntaan. Vielä en ole kokeillut uusimpia liittymiä, mutta parhaansa yrittivät. 
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 12.03.2010 23:28 |
Viestit: 1114
|
Jotkin firmat ovat ymmärtäneet hyvän palvelun idean. Yksi hyvä esimerkki on Leatherman. Ostin joskus 90-luvulla käytetyn Leathermanin, jota pariinkin otteeseen käytin takuuhuollossa osien rikkoutumisen/vääntymisen vuoksi. Viime syksynä ison puukkoterän kohdalta rungosta murtui aukipitokynsi, ja laitoin taas kojeen huoltoon. Taisi mennä 4 arkipäivää kun tuli postista lappu että haepa täältä lähetys. Paketti oli hieman isompi kuin muistinkaan. No, kotona paketti auki, ensimmäisenä ihmetys että onko ne laittaneet uuden kotelon siihen mukaan. Saatekirje selitti asian: "valitettavasti lähettämänne Leatherman-malli ei ole enää tuotannossa eikä myöskään varaosia enää valmisteta. Toivottavasti tilalle lähettämämme uusi vastaava malli toimii korvaavana työkaluna vanhalle mallille, pahoittelemme aiheutunutta vaivaa". Jes, uusi malli on paremmin varusteltu, paremmin käteen käyvä ja toiminnoiltaan helppokäyttöisempi. En laittanut pahakseni aiheutunutta vaivaa ja rakkaan työkalun korvaamista uudella Kamasan työkalut ovat olleet myös hintansa arvoisia, uuden on saanut tilalle ilman sen kummempia selittelyjä. Kait se näin on ettei köyhän kannata ostaa halpaa. Toinen juttu on yleinen palvelualttius. Mikään ei nosta kiukkua kuin se että aletaan selitellä jotain aivan ihmeellisyyksiä jos jokin sovittu asia ei hoidu niin kuin pitäisi. Ja varsinkin jos syytellään saman firman muita yksiköitä/työntekijöitä että "varaston pojat on sotkeneet koodit keskenään" tms. Lyhyt pahoittelu tapahtuneesta virheestä ja ylipäätään tunnustus että mokattiin, pieni kompensaatio hinnassa tms. on aivan riittävä. Jos moka ei ole ihan kardaaniluokkaa tai usein toistuva niin asiakkuus jatkuu edelleen.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 13.03.2010 08:43 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tuo viimeinen asia totta. Ostin pari vuotta sitten "B:sta" sisätilalämppärit. Vasta tänä talvena joutuivat käyttöön. Eihän siitä mitään tullut, kun eivät kylmässä toimineet, lämpimässä kyllä. Näissä on siis NTC-vastuselementit, todennäköisesti. No, "B:ssa" oli tärkeintä saada asiakas olemaan väärässä tässä asiassa. Puuttuva tehokin kuulemma hukkuu liitosjohtoon! Varsinaisia sähköalan asiantuntijoita. Kokeilivat sitten itse; heureka! -15 pakkasessa lämppärit nostivat tulevan ilman lämmön peräti +5 asteeseen! Kaikki hyvin! Toimivat kuulemma speksien mukaan: -25 astetta/950W. Omat kokemukset vastaavasta: sormet paleltuivat! Tein sähkömittaukset, jotka yksiselitteisesti osoittivat nuo seikat ja lähetin mittaustulokset "B:aan". Pyysivät vielä kerran lämppäreitä oikein sähköalan asiantuntijan testiin. Siitä pyysin mittauspöytäkirjat ja mittaajan tiedot. Odotellaan tuloksia. Tämä on mennyt pitkälle sen vuoksi, että "B:n" henkilökunnan asenne alusta alkaen on ollut aivan ihmeellinen. Ps. Ostin tilalle DEFA:t, toimivat, kuten pitääkin. Niissä onkin PTC- lämpöelementit. NTC= vastus, jonka vastus pienee lämpötilan noustessa. Siis tuolloin teho kasvaa. PTC= vastus, jonka vastus kasvaa lämpötilan noustessa, siis teho alkaa rajoittua lämmetessä. Yksinkertaisesti näin, mutta ovat mitoitusasioita.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 13.03.2010 13:45 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Automecaa voisi vissiin tässä ketjussa ihan avoimesti kehua, tietoa tuli taas oman uskon vahvistukseen heti kun vaan otti ja soitti kysyäkseen ongelmansa kanssa..!
Meinasi jäädä Xsaran moottorinvaihtourakka käynnistymättä, ajonesto oli ihan toista mieltä. Antoi kyllä luvan sille konetilan ulkopuolella olevalle moottorille, muttei sille samanikäisestä Xsarasta paikalleen siirretylle vastaavalle, vaan vanhasta kun syöttöpumpun siirti pellin alle niin heti lähti toimimaan. Kaikkea ei tietää voi, vaan nyt on sitten yksi asia lisää minkä voisi yrittää muistaa...
Oli kyllä mielenkiintoinen vaihdettava se syöttöpumppu, jalkoineen, hihnojen paikallaanollessa. Mutta alle kahden tunnin se tuli sinne tapeltua... Äkkiä se menee kun ärsyttää itteensä sopivasti..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 13.03.2010 18:54 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Se on totta, että Automecassa saa hyvää palvelua ja neuvoja puhelimitsekin. 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 13.03.2010 19:44 |
|
Ja täältä ääni myös Sitroselle: koen saaneeni erittäin hyvää palvelua sekä käydessäni paikan päällä että puhelimessa, ja myös sähköpostitiedusteluihin on vastattu nopeasti, mikä ei ole vieläkään itsestäänselvyys suomalaisissa yrityksissä.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 13.03.2010 20:10 |
Viestit: 2699
|
Sitrosella olen asioinut lähes 25 vuotta. Hyvää ja asiantuntevaa on palvelu ollut. Aina.  Ja pisteet myös Harjavallan Autokatsastukselle. Ei poikittaista sanottavaa heidänkään palvelussa.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 13.03.2010 22:14 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Miulta katkesi tossa talvipakkasilla Kompostorin kannesta molemmat saranat, laitoin asiasta palautetta Biolanille, meni noin viikko niin sain kirjeen ja sisällä oli uudet saranat. Hyvää oli palvelu.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Citruuna
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 14.03.2010 09:50 |
Viestit: 7
|
Olen asioinut vuosikymmenet "Ojalan auropurkaamon" - nykyisin Sitronen kanssa. Olen saanut todella hyvää ja asialista palvelua koko porukalta ja etenkin Kimmolta - SUUR KIITOS näin julkisestikin !
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 14.03.2010 10:27 |
Viestit: 143
|
Minä sain erinomaista palvelua Epsonilta,videotykki noudettiin kotoa ja tuotiin huollettuna takaisin ilman turhia selittelyjä. Laitteen takuu oli menossa umpeen (3 v) laite oli vain pölyinen. Yleensä pölyjutut ei näissä laitteissa mene takuun piikkiin. Tulen pysymään merkissä jatkossakin.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 14.03.2010 10:48 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Hyvä palvelu on kyllä sitä joka saa asiakkaan nykyään paremmin sitoutumaan. Citikoiden suhteen mahtava palvelu on tosiaan Sitrosella ja Automecalla. Tuonne Tampereen liikkeeseen olen vain kerran soittanut kun olisin käyttänyt Prestigen kytkimen vaihdossa, en edes tinkinyt tms ja takaan että se oli elämäni viimeinen yhteydenottoni siihen liiteriin. Kyllä palvelun taso todella vaikuttaa valintoihin.
Navit ovat siitä kivoja että kun ostaa jonkin hupimerkin kuten vaikka Mion niin voi olla varma että jossain vaiheessa palvelu vain päättyy. Toinen on nämä kelee digiboksit, ostaa minkä hyvänsä niin jatkopalvelut päättyy johonkin katuojaan. Edellinen toosa oli melkein jopa tunnettua merkkiä ja pian selvis kun toosa hajosi että sille ei ole minkäänlaista korjaamoa Suomessa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 14.03.2010 13:02 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
zX-files kirjoitti: XMfani osista ja Turun Osahankinta ja Ritiko huollosta. Etenkin Osahankinnan remppajälki Puikula-haverille on kehujen arvoista  Hmmm.... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
bexmess
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 00:24 |
Viestit: 108 Paikkakunta: Kalajoki
|
Cikatti kirjoitti: Navit ovat siitä kivoja että kun ostaa jonkin hupimerkin kuten vaikka Mion niin voi olla varma että jossain vaiheessa palvelu vain päättyy. Näinhän se on varmasti kaikissa halvoissa elektroniikkalaitteissa. Nyt kun mainitsti nimeltä tuon Mion navin niin itse olen ollut pelkästään tyytyväinen sen takuun kattavuuteen: Laittoivat takuun jo umpeuduttua 510:iin näytön uusiksi. (Nähtävästi oli vielä vanhaa varastoa jäljellä  )
Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 01:05 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Joo sortsi alustavasti, tuo mun MIO heitto oli ihan hihasta mutta oleta nettä Mio kuolaa ihan takuulla ja tuo Bexmessin kommenti ainakin oletettavasti kertoo että heillä on osaamista jälkipyykissä ja sekin kertoo paljon hyvää itseasiassa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 01:47 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jahas, tuli taas kiireessä kirjoitettua kasa type erroreita. Pahoittelut siitä! Ja perseestä on tämä edit-aika. Siis niin perseestä että lopetan tältä erää patongissa, iäksi. Hyvästi, mukavaa oli!
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 09:05 |
Viestit: 1496
|
Hieno aihe tämä! Kehuja täytyy myös muistaa antaa, eikä aina vaan moittia. Sitrosen kanssa olen muutaman kerran puhelimessa asioinut ja hyvää palvelua olen saanut. Toinen autoihin liittyvä paikka, missä mielelläni asioin on Kuopion Varaosakeskus. Hyvä että liikkeeseen ehtii sisään astua, niin jo kohta on ystävällinen henkilökunta auttamassa. Kerran jopa oma-aloitteisesti kysyivät, saavatko laittaa juuri ostamani pyyhkijän sulat autooni. Myös Autosomman varaosapuoli on ollut varsin palvelualtista.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 10:08 |
|
Cikatti kirjoitti: Jahas, tuli taas kiireessä kirjoitettua kasa type erroreita. Pahoittelut siitä! Ja perseestä on tämä edit-aika. Siis niin perseestä että lopetan tältä erää patongissa, iäksi. Hyvästi, mukavaa oli! Etkä lopeta! Täysin samaa mieltä edit-ajasta, olen pyytänyt pidempää aikaa, mutta mun kauniit pyynnöt ei hellyttänyt piinkovan ja tunteettoman ylläpidon sydäntä. Mutta siis et sä VOI lopettaa patongissa. Pyydetään tai oikeastaan vaaditaan lisää muokkausaikaa niin että lopulta kovasydäminen ylläpitäjä joutuu myöntymään! 
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 10:31 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Yhtyn etellisiin puhujiin, verpaalisesti. Eli aivan naurettava tuo muokkausajattomuus, juuri kun huomaat tehneesi krjotuisvihreän niin edit-nappula on kadonnut 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 10:41 |
|
Eikös se esikatselu nappula ole juuri sitä varten, että lukee ensin kirjoittamansa ennen kuin lähettää. Jääpi ne kirotusvihreet pois näin toimien. Tämä vain henk.koht. mielipide, joka ei välttämättä ole se oikea vastaus kysymykseen. 
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 12:04 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Juu, on kokeiltu, eli yhdellä forumilla oli pakollinen esikatselu ja minimiaikakin vielä. Ei auttanut itseäni, en osaa oikolukea ruudulta, vaan virheet & puutteet tulee ilmi yleensä vasta seuraavassa postauksessa tai seuraavalla lukukerralla.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 12:43 |
|
zX-files kirjoitti: ...en osaa oikolukea ruudulta, vaan virheet & puutteet tulee ilmi yleensä vasta seuraavassa postauksessa tai seuraavalla lukukerralla. Samoin! En siis olekaan IHAN täydellinen, koska huomaan vihreet vasta muokkausajan päätyttyä.  Muuten tämä keskustelu on kuin hakkaisi päätä seinään: aika ei tule pidentymään vaikka mitä tekisimme. Olen sitä mieltä, että jos koko patonki menisi sekaisin siitä, että muokkausaikoja pidennettäisiin, niin senkun vaan, jos se niin vähästä on kiinni... Osoittaa luottamuksen puutetta käyttäjiä kohtaan, jos ihan kaikki pitää säädellä tarkoilla säännöillä. Tämä siis ihan kaikessa ystävyydessä ja rakentavassa mielessä. Hyvä (kai) niin kauan, kun ei sentään ole valmista rasti ruutuun-vastauslomaketta Ja arvaan kyllä mitä saan vastaukseksi 
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Hyvää palvelua Lähetetty: 15.03.2010 12:46 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Ei nuo kirjoitusvihreet ainakaan mua häiritse  Itsekkin teen niitä jatkuvalla syötöllä mutta yleensä myös huomaan heti. Nääs homma on kuin pöntöllä käynti, tuotos pitää tsekata ennen kuin vetää nupista 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|