Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 20:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Näytössä näkyy toimivan mutta muuten vaikeni täysin. Sain vastaavan toisen masiinan mutta hiljaisuus senkun jatkuu :(

Aikaisemmin on joskus esiintynyt hiljenemistä mutta siihen on auttanut pikainen kuskin oven avaaminen ja sulkeminen. Ilmeisesti vika on siis edelleen sama. Mutta millä logiikalla esim oikari kuskin oven piuhoissa vaientaa koko vehkeen?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 20:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
juu ..tuo on ferrarin tyypillinen ominaisuus kahden sadan vauhdissa. :? siis ????????


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 20:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
kokemjne kirjoitti:
juu ..tuo on ferrarin tyypillinen ominaisuus kahden sadan vauhdissa. :? siis ????????


No mitä et nyt ymmärätnyt?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 21:01 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
Itse testaisin ekana ne oven johdot. Varsinkin jos jo aiemmin on esiintynyt niihin liittyvää ongelmaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 21:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
maddis kirjoitti:
Itse testaisin ekana ne oven johdot. Varsinkin jos jo aiemmin on esiintynyt niihin liittyvää ongelmaa.


Mutta miksi se tekee niin? Jos teen oikarin yhdelle kaiuttimelle niin se vaientaa sen kaiuttimen, ei kaikkia.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 21:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
juu ..tuo on ferrarin tyypillinen ominaisuus kahden sadan vauhdissa. :? siis ????????


No mitä et nyt ymmärätnyt?


Tää oire on varmaan siis xantiassa? Ja olikos siinä vielä joku muu kuin orkkis radio?
Jos joku muu niin otappa mankka irti ja irroita kajareiden iso-liitin. Jos mankka on vaikka häiriötilassa oikosessa olevan kaiuttimen tai piuhojen takia.



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 21:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Kenguru kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
juu ..tuo on ferrarin tyypillinen ominaisuus kahden sadan vauhdissa. :? siis ????????


No mitä et nyt ymmärätnyt?


Tää oire on varmaan siis xantiassa? Ja olikos siinä vielä joku muu kuin orkkis radio?
Jos joku muu niin otappa mankka irti ja irroita kajareiden iso-liitin. Jos mankka on vaikka häiriötilassa oikosessa olevan kaiuttimen tai piuhojen takia.


Xantia joo. Radio on Sonyn CDX-4850. Irroitin juuri sen vanhan ja laitoin toisen samanlaisen tilalle mutta ei pihaustakaan.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 21:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:) jälleen kerran kerrottakoon, että on hyvä aloittaa kysymys kulkimen merkillä+tyypillä ja vielä mielellään vuosimallilla. asiasta riippuen olisi vielä hyvä tietää moottorin koko + bensa vai diesel.

tuo merkki lienee kaikkein vähäpätöisin kun kuitenkin pyöritään sitikka osastolla.
:?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Itse ehkä veikkaisin samaa kuin Kenguru, eli olisikohan jonkun oven kaiutin vain oikosulussa? Voisi aiheuttaa soittimen vahvistimen automaattisen poiskytkeytymisen, eikä vain sen yhden ämyrin hiljenemistä. Silloin jos johdot olisivat tosiaan "vain" poikki, niin se yksi johtorikkoinen kaiutin hiljenisi, ja muut toimisivat.

Jos yleismittari löytyy, niin mittailet vaan siitä kaiuttimien ISO-liittimestä ja tutkit onko joku kanava oikosulussa. Tämän jälkeen jos vika paikantuu johonkin tiettyyn kaiuttimeen, niin elementti vain irti ja sitten mittailee edelleen, että onko siellä johdot vai itse elementti oikosessa.

edit: Ja tuolla tietoa, miten ISO-liittimissä menee nuo johdinjärjestykset... Helpottaa ehkä vianetsintää.KLIK.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 23:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Bumper kirjoitti:
Itse ehkä veikkaisin samaa kuin Kenguru, eli olisikohan jonkun oven kaiutin vain oikosulussa? Voisi aiheuttaa soittimen vahvistimen automaattisen poiskytkeytymisen, eikä vain sen yhden ämyrin hiljenemistä. Silloin jos johdot olisivat tosiaan "vain" poikki, niin se yksi johtorikkoinen kaiutin hiljenisi, ja muut toimisivat.
Jep, pääteasteen pitäisi oikaritilanteessa vetäistä suojaus päälle. Täydessä oikosulussa ei sitten välttämättä kerkeä näin tehdä, joten ei kannata kokeilla. Kaveri joskus ihmetteli, kun oli autosoitin hiljentynyt kajarijohtojen yhteentapaamisen jälkeen. Löysin sitten soittimen sisältä haljenneen päätekiven. Onneksi uusi ei paljoa maksanut.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 21.03.2010 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
laakeri kirjoitti:
Bumper kirjoitti:
Itse ehkä veikkaisin samaa kuin Kenguru, eli olisikohan jonkun oven kaiutin vain oikosulussa? Voisi aiheuttaa soittimen vahvistimen automaattisen poiskytkeytymisen, eikä vain sen yhden ämyrin hiljenemistä. Silloin jos johdot olisivat tosiaan "vain" poikki, niin se yksi johtorikkoinen kaiutin hiljenisi, ja muut toimisivat.
Jep, pääteasteen pitäisi oikaritilanteessa vetäistä suojaus päälle. T

Voihan siellä olla vain yksikin johto poikki ja ottaa maita jostain. Kaikki munat kun on samassa korissa ts kaikki 8 pääteastetta on samassa piirissä ja kaikki 8 kaiutinjohtoa "kuumia" niin se suojaus vetää koko mankan hiljaiseksi jos joku piuhoista saa maita. Kaiutin nyt lienee kuitenkin helpoin mitata, tai jos mankan irroitus sujuu jo rutiinilla niin ekana liittimen päästä vastusmittaus jokaisen kaiuttimen yli.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 22.03.2010 01:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
mankka lähtee irti vaikka silmät kiinni eli palaamme kohtapuolin aiheeseen. Jos löydän auton aamulla tuolta lumen seasta..



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 02.04.2010 16:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Sain radion soimaan mutta oven aukaisu hiljensi sen taas. Vika siis paikallistettu.

Vastusmittarilla en saanut järkeä asiaan. Varmaan siksi kun oikari oli "lauennut" ja radio taas toimi kiinni laitettaessa. Nuo ISO-pistokkeen johdot oli myös eri järjestyksessä kuin tuossa linkissä.

Mutta tätä on joku jo selvästi käynyt ronkkimassa. Miten tuo johon korjaus/vaihto tehdään helpoiten? Mitä kaikkea on avattava?
Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 02.04.2010 18:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Putkimies22 kirjoitti:
Sain radion soimaan mutta oven aukaisu hiljensi sen taas. Vika siis paikallistettu.

Vastusmittarilla en saanut järkeä asiaan. Varmaan siksi kun oikari oli "lauennut" ja radio taas toimi kiinni laitettaessa. Nuo ISO-pistokkeen johdot oli myös eri järjestyksessä kuin tuossa linkissä.

Mutta tätä on joku jo selvästi käynyt ronkkimassa. Miten tuo johon korjaus/vaihto tehdään helpoiten? Mitä kaikkea on avattava?


Saahan noita jotakuinkin nysvättyä ihan vain murjomalla tuon kumihaitarin niin kurttuun kuin menee mutta kunnolla pääsee hommiin kun ottaa ovipaneelin irti ja kuskin jalkatilassa sivuverhoiluja auki. Silloin näkyy molemmin puolin johdot jo siinä määrin, että pääsee hyvin työskentelemään ja liitokset saa muuanne kuin tuohon rasitukselle altteimpaan saranakohtaan.

Tosin itse olen kyllä yhteen oveen korjannut johdot juurikin laiskasti - ja hirveän ahtaasti ähräten - vain tuosta kumihaitarin kohdalta katkaisemalla hapanneen pois, tekemällä uudet liitokset ja syöttämällä niitä sitten molempiin suuntiin jonkun matkaa, että haitarin sisään jäi uusittu johto ja liitokset pois tuosta taitteesta. Ihmeen monta vuotta se on niinkin kestänyt, mutta varmaan joutuu vielä joskus uusimaan, sitten ehkä teen kunnolla.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 04.04.2010 15:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Putkimies22 kirjoitti:
Miten tuo johon korjaus/vaihto tehdään helpoiten? Mitä kaikkea on avattava?
Näin: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/break/ovijohdot/



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 04.04.2010 16:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
laakeri kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
Miten tuo johon korjaus/vaihto tehdään helpoiten? Mitä kaikkea on avattava?
Näin: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/break/ovijohdot/

Ei tuo ole kyllä helpoin vaan paras ratkaisu. Helpointa on nykiä jokaista johtoa kerrallaan ja uusia vain poikkinaiset johdot. Helpoimmassa on se huono puoli että muutaman vuoden sisällä sitä hommaa joutuu jatkamaan, kunnon piuhalla kerran uusitut johdot kestää varmasti kauemmin kuin loppuauto.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 04.04.2010 19:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
RPekka kirjoitti:
Ei tuo ole kyllä helpoin vaan paras ratkaisu.
Mielestäni parempi olisi uusia liittimille asti. Pitäisi vaan jaksaa perehtyä liittimiin niin kovasti, että tutkisi, pystyykö niistä vaihtamaan johdot. Mutta seurataan nyt, miten kauan tuollai tehtynä kestää...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 04.04.2010 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
laakeri kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
Miten tuo johon korjaus/vaihto tehdään helpoiten? Mitä kaikkea on avattava?
Näin: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/break/ovijohdot/


Pitää tulostaa nuo työohjeeksi tai ottaa läppäri mukaan :D Millä pidit mustat piuhat järjestyksessä?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Radio hiljeni
ViestiLähetetty: 04.04.2010 23:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Putkimies22 kirjoitti:
Millä pidit mustat piuhat järjestyksessä?
Mjaa... enpä enää edes muista. Olisinkohan enimmäkseen nykinyt ja mitannut vaan. Eipä noita ollut edes kolmeakymmentä kuitenkaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: