|
Kirjoittaja |
Viesti |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 27.03.2010 15:08 |
Viestit: 41
|
Vaihdoin tänään lhm öljyt ja kaikki meni ihan ok. Auto nousi ylös vaihdon jälkeen ja vaihdoin samalla löömit jarruilta.
Siten rupesin jumppaama alas-ylös, mutta ei meinannut nousta perä enää. Heiluttelin vähän säädintä ylös alas niin rupesi nousemaan. Puhdistin takanostajan vivuston paine ilmalla ja öljysin. Sitten alkoi perä tottelemaan, mutta huomasin että "mökkitie ajokorkeutta" ei löydy ollenkaan ei eestä eikä takaa.
Normaali ajokorkeudelta ei nouse mökkitie asentoon ollenkaan - kun menee vähän perää heiluttelemaan, niin sitten alkaa nousemaan, mutta nousee ylös asti.
Ihan alhaalta nousee kanssa suoraan ylös, mutta ei pysähdy tuohon maavara asentoon ollenkaan perä ja keula - tai kerran sain sen siihen pysähtymään.
Auto on ollut vasta viikon mulla ja en muista onko se löytänyt maavara asentoa kun en ole hirveästi jumppaillut.
Mitä pitäisi tehdä? tokko johtuu kuitenkaan lhm vaihdosta?
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 27.03.2010 17:33 |
Viestit: 41
|
Tuli mileen, että onko Lmh vaihdossa jotain eroja uudempien mallien kanssa, missä on vajoamisen estoventtiili? Luin nyt Haynesia - jälkeen päin tietysti ja siinä sanottiin että uudemmissa malleissa ei pitäisi koskea ohjauspyörään? No kääntelin tietysti rattia auton sammuttuani, että sieltä tulisi öljyt pois.?
jumppasin vielä autoa ja peräpää joskus löytää korkeamman asennnon, mutta keula jää normikorolle tai nousee ylös asti. Keulan vivustoja en päässyt rasvaamaan, koska ajosillat oottelee kesää.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 27.03.2010 21:30 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Kyllä miekin olen rattia pyöritellyt vajoamisenestollisissa, eikä mitään ongelmia ole siitä tullut. Keulan alle pääsee ilman ajosiltojakin, tunkki riittää mainiosti. Xantian mökkiasentohan on muutenkin hieman ihmeellinen, miun mielestä se mökkiasento on ainakin toisen pään osalta Xantioissa yleensä lähes sama kuin yläasento, eikä joustoa löydy ainakaan niin paljoa, että voisi joustoksi sanoa.
Mutta mitenkäs säätimien säädöt ja väljyydet? Onko peruskorkeus molemmista päistä varmasti kohdillaan?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 27.03.2010 21:40 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tunkki riittää vain nostamiseen! Että saa pukit alle! Ehdottomasti. Tulee tunkitkin alas odottamatta, 2 tullut/mennyt Kuusakoskelle.
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 29.03.2010 08:02 |
Viestit: 41
|
Täytyy katsella noita vivustoja kunhan maaperä kuivuu -
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 29.03.2010 09:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ealab kirjoitti: Tunkki riittää vain nostamiseen! Että saa pukit alle! Ehdottomasti. Tuon pitäisi kyllä olla itsestäänselvyys sanomattakin?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
xantti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 01.04.2010 10:13 |
Viestit: 108
|
rekara herttoniemi helsinki takasäätimen korjaus 30 e
|
|
|
|
 |
xantti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 01.04.2010 18:14 |
Viestit: 108
|
vivustojen öljyäminen etu- ja takapäässä usein ratkaisu korkeudensäätöongelmaan
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 01.04.2010 19:03 |
Viestit: 329 Paikkakunta: Kotka
|
Mulla oli samoja ongelmia omassa, auttoi kun purkasin takakorkeudensäätö hässäkän ja putsasin hyvin ja tietysti rasvasin vivustot, nyt on pelannut pari vuotta ihan ok.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
morokolli
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 01.04.2010 19:20 |
Viestit: 34
|
Asiaan liittyen, mikä olisi hyvä rasva ko. paikkaan? CRC ei taida 'rasvata' tarpeeksi. Siis kertokaa tietäjät onko markkinoilla riittävän rasvaavaa ja samalla esim. ruosteisia pultteja yms. irrottavaa ainetta? Niin ja hyvää pääsiäistä kaikille tasapuolisesti! 
|
|
|
|
 |
xantti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 02.04.2010 12:19 |
Viestit: 108
|
crc:tä olen käyttänyt ja hyvin on toiminut ja myös jäykkään ohjausniveleen
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 02.04.2010 12:46 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
PenetraatioCRC ensin ja kun alkaa toimia, ruosteet yms. pois ja sitten potkuriakselivaseliinia niveliin. Xantian vaihdeniveletkin herkistyivät selvästi. Pultteihin yms. alustamassaa, korisuojaa, tervaa, mitä vain mikä ehkäisisi uudelleenruostumista, helpottaa paljon avaamistakin myöhemmin. Teen käsittelyt aina, kun tulee niiden paikka eteen. Linnunluu korjattu tilapäisesti nippusiteellä. Mutta tuntuu pysyvän, kun nivelet eivät ole ruosteessa.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 04.04.2010 15:09 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ealab kirjoitti: Pultteihin yms. alustamassaa, korisuojaa, tervaa, mitä vain mikä ehkäisisi uudelleenruostumista, helpottaa paljon avaamistakin myöhemmin. Kuten Summan paperitehtaiden kuorimon ja jätevesilaitoksen mekanisti usein sanoi: "reilusti Atlasta". Pinco Atlas kiinnileikkautumisenestoaine piti pultit toimivina jopa jätevesilaitoksen 12 metriä syvän ilmastusaltaan pohjassa (hapekasta vettä). On toiminut menestyksekkäästi myös citikoissa. Ihan joka paikkaan ei sentään sovi.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 13.04.2010 21:00 |
Viestit: 41
|
Niin auto ei kestä enää sammuttua nesteiden vaihdon jälkeen yläällä vaan tipahtaa alas aikalailla heti ?
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 13.04.2010 21:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
cx_pepe kirjoitti: Niin auto ei kestä enää sammuttua nesteiden vaihdon jälkeen yläällä vaan tipahtaa alas aikalailla heti ? Molemmat päät? Vajoamisenestolla vai ilman? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 07:46 |
Viestit: 41
|
koko auto tippuu ja jos joku on vielä kyydissä kun moottori on sammutettu niin tippuu ihan silmissä alas kun kori heiluu ja vuosimalli 2000
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 09:06 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Eihän se nyt noin voi tehdä...  vaan ilmeisesti voi kuitenkin. Onkos ne molempien korkeudensäätimien säädöt, väljyydet ja voitelut jo katsottu? Jostainhan se on alotettava... Luulisi kuitenkin ajossakin säätävän samalla tavalla pieleen, jos ei kerran tarvitse edes ulos hyppiä vajottamiseksi.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 10:15 |
Viestit: 41
|
En ole kerennyt huoltamaan korkeuden säätimiä, kun olin sillä viime viikon lapissa.
Huomasin vaan kun on pikkasen aikaa parkissa niin auto on laskenut ja kun porukkaa nousi kyydistä niin se tipahti samantien alas - itekseen en ole huomannut että se ihan silmissä laskee - tosin cx:ään tottuneena pitihän silläkin ootella aina nousua - mutta tämän pitäisi käsittääkseni kestää yläällä?
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 11:23 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Koskas vajoamisenestopallon paine on viimeksi tarkastettu?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 11:36 |
Viestit: 41
|
ostin auton vasta ja huoltokirjassa sanotaan -2008 takapallot vaihdettu eli jousipalloissa on päivämäärä 2008, mutta tuosta keskimmäisestä mokkulasta en tiedä - vaikuttaako se siis myös siihen laskemiseen vai onko se vain takajarruvaraaja - tästä on varmaan ollut juttua ennenkin...
Mitkäs on muuten xantian vakio / comforpallojen koodit?
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 12:05 |
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 15:13 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Jotenkin olen alkanut epäillä ifhs-comfort-pallojen mukavuutta. Aina ovat olleet vähän pintakovat, hieman täräyttävät. Viime kesänä uudelleen paineistin, nyt tuntuu joustovarat vähenneen. Juuri äsken laitoin eteen käytetyt 3-piste-pallot., I-koppaisesta. Ei tunnu tärähtelyä. Vaikka joustovara ei taida uusia enää vastata. Taka-akselilta vielä tärähtelee, kunnes saan sinnekin pallot vaihdettua. Jos koettaisi käytettyjä BX:n etupalloja? Ovat vähän pidempiäkin. Sitten nähdään, missä mennään. Sitten kysymys, miten voisi ns. vajoamisenestopallon paineet tutkia, muuten, kuin irrottamalla ja.... Voisiko tilalle laittaa ok-kuntoisen varaajapallon.
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 15:22 |
Viestit: 41
|
Onkos tuollainen ykkös koppainen vakio palloilla pehmeämpi kuin kakkoskoppanen?
Mitkäs olisi xantiaan oikein kunnon höllypallot mitä koettaa? Harmittaa kun laitoin cx:n mukana kaikki vanhat pallovarastot menemään olisi ollut kiva kokeilla. Silloin aattelin että eikähän se ollut tässä... ja nyt on välillä ikävä cx:ää. On se niin hienosti muotuiltu peli ja velloo mukavammin!
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 15:54 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
laita bx:n pitkät 55 kiloiset etukuulat eteen ja bx:n pitkät nelikymppiset taakse ja voihan sitä varaajapallookin tarjota kolmanneksi sinne xantian taakse mutta olis hyvä saada jenga siihen reikään ja vielä vastapeluri sille putken tiivisteelle. joten unohda
|
|
|
|
 |
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Re: Xantian korkeudensäätö ongelma Lähetetty: 14.04.2010 16:47 |
Viestit: 199
|
Tuo vajoamisenestopallo ei vaikuta siihen vajoamiseen/vajoamattomuuteen juurikaan. Sen olemassa olo perustuu lähinnä takajarrujen säilyvyyteen sammutuksen jälkeen, kun vajoamisenesto-venttiili sulkee ne pois sammutuksen jälkeen. Eli jos sammutat lennossa, niin takajarrut toimivat tuon pallon johdosta tai jos on tyhjä, niin eivät toimi... Lähinnä käynnistyksen jälkeen huomaa, jos pallo on tyhjä, niin takapään paineet nousee hiiiitaasti, kun pallo täyttyy ensin pienen reiän läpi.Siis ainakin tilanteessa, jossa perä on jo hiukan laskenut jonkinlaisen parkissaolon takia. Ja taas kerran, ne vajoamisenesto-venttiilit ovat paineohjattuja vastaventtileitä, eivät todellakaan mitään idioottivarmoja kapineita. Oikeastaan vähän liiankin halvalla tehtyjä ja takertelu yms. temppuilu sen mukaista.
|
|
|
|
 |
|
|