Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia rämisee
ViestiLähetetty: 23.05.2010 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Xantian pakoputki pitää katalysaattorin kohdalta metallista räminää 2500 kierroksen tienoilla. Bensankulutus on pudonnut ja auto on selvästi entistä virkeämpi. Viime vuonna päästötesti meni läpi rimaa hipoen. Paljonkohan katalysattorin kennosta mahtaa olla jäljellä? :?:

Räminän myötä on alkanut satunnainen nykiminen. Yleensä vähän kovemmassa kiihdytyksessä tai muuten kuormitettaessa teho katoaa hetkeksi. Tätä sattuu tosin melko harvoin. Pitänee pyytää katsomaan vikakoodit samalla, kun haen päästölapun katsastukseen.

Jatkoa seuraa...



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia rämisee
ViestiLähetetty: 24.05.2010 00:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
svc kirjoitti:
Paljonkohan katalysattorin kennosta mahtaa olla jäljellä? :?:
Räminän myötä on alkanut satunnainen nykiminen. Yleensä vähän kovemmassa kiihdytyksessä tai muuten kuormitettaessa teho katoaa hetkeksi.

Voisikohan ne jämät mennä välillä epäjärjestykseen tukkien koko putken josta seuraisi nykimistä.. Eipä nuo uudet tarvikekatit enää mahdottomia maksa eikä asennustyökään jossain nyrkkipajassa pahanhintainen ole.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia rämisee
ViestiLähetetty: 24.05.2010 15:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Käynti pajalla toi lisävalaistusta:
Päästölukemat olisivat vallan mainiot - katalysaattorittomaan autoon. CO2/HC tyhjäkäynnillä 0,35%/101ppm ja kierroksilla 0,40%/90ppm

Lambdasäätö toimii, eli tuli asiaa kattikauppaan. Samalla vikakoodeista löytyi "Moottorin pyörintänopeusanturi: Signaali epälooginen".

Pätkivä anturi aiheuttanee sen satunnaisen nykäisyn ja on ilmeisesti myös päästänyt pakoputkeen toisinaan liikaa palamattomia hiilivetyjä. Nyt oli bensankulutuskin hieman noussut normaalista.

Katti on jo kertaalleen vaihdettu jokunen vuosi sitten edellisen omistajan toimesta ehkä aavistuksen alamittaiseen tarvikemalliin. No, rahalla tästä selviää: Katti 240e, anturi 39e... :evil:



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia rämisee
ViestiLähetetty: 24.05.2010 20:10 

Viestit: 103
Paikkakunta: Helsinki
Onkohan kukaan tilannut kattia tuolta: rengas-online.com
Pyytävät santun merkkikohtaisesta 145 eur ja hinta sisältää postikulut...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia rämisee
ViestiLähetetty: 24.05.2010 20:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Laitoin juuri heille kyselyä.
Luettelo tarkoaa kattia, jonka Walker-osanumero on 16V mallin ja Bosal numero 8V mallin katti.
Heidän antamalla OE-numerolla taas ei löydy Servicestä mitään putkea.

Houkuttelisi kyllä tilata, sillä asennussarjankin kanssa hinta on 158e.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia rämisee
ViestiLähetetty: 24.05.2010 21:04 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Tarvikeliikkeestä vain sellanen yleismallin katti ja niistä se isompi versio. Motonetissa näyttää maksavan 105 €. Ja vaikka laittaisit sen pienemmän niin ei sekään niin paljon ahdista että eron tuntisi ajaessa.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: