Mikähän noissa etuhidastimissa oikein mättää, kun käyttöjarrussa tehoeroa oli katsastuksessa ensin reilut 40%, ja sitten pajan "ruosteenpoiston ja herkistelyn" jälkeen juuri sallitut 30% (näytti kyllä mittarissa olevan enemmänkin, mut tais olla katsurilla hyvä päivä)? Pajalla käynnin jälkeen pari päivää jarrut tuntui tosi herkiltä ja tuntuivat ottavan tasaisesti, reilu viikko ja 1500km myöhemmin uusintanäytille mennessä tuntui taas selvä tehoero. Korjaajan mukaan liukusysteemit ei olleet jumissa, palat vain ruostuneet. Apukuskin puolella, joka siis heikompi jarruteholtaan, ruostetta oli enemmän. Tuskinpa noi nyt uudestaan ruostui näillä helteillä ja suolattomilla teillä.
Historiasta sen verran että olen ajellut autolla nyt n. 100tkm (235-335tkm) ja hetikohta hankinnan jälkeen oli toinen jarrulevy kiero. Tällöin laitettiin uudet levyt ja palat eteen pajalla (Motonetin tavaraa

), ja alkuun tuntui pelaavan ihan hienosti. Sittemmin tota tehoeroa on ollut, ja ajan mittaan se on vaan lisinyt. Ei kai toi ny voi ilmauksellakaan korjaantua? Reipas jarruttelu auttaa hieman hetkellisesti, mutta heti kohta on taas tehoero suuri. Myös käsijarrussa tehoeroa oli reilusti katsastuksessa (samaan suuntaan kuin käyttöjarrussa), mutta hyväksytyissä rajoissa.